hey hey allemaal.. k weet niet of ik me eerst hoor voor te stellen ergens maar ik ben frank en ik doe de kunstacademie sinds dit jaar.. ik heb wat oud werk om te delen en het lijkt me leuk om ook over kunst en christenzijn te praten
deze heb ik gemaakt al n poos geleden:
Helping hand
Waar leef je voor
Dit is het thema van de belijdenisdienst en ook het thema van het schilderij dat ik hiervoor heb gemaakt.
Het is een lastig onderwerp om het over te praten en al helemaal om het uit te beelden.
Vandaar dat mijn schilderij een beetje uitleg nodig heeft om de betekenis te begrijpen.
Als je kijkt naar de achtergrond zie je dat alles van donker naar licht loopt.
Links wordt het kwaad uitgebeeld en rechts het goede.
Met de lichtstralen probeer ik uit te beelden de gelukzaligheid die we later in het paradijs zullen ontvangen.
Links onder in beeld zie je een man in spanning en wanhoop, die zich van God heeft afgekeerd. Hij zit op het randje van de afgrond.
Er loopt een kloof links in het landschap.
Dit is de kloof die we door middel van geloof, vertrouwen, hoop en gebed overbruggen en door ons toe te vertrouwen aan Jezus en Hem te volgen in ons leven.
*zie de vrouw links boven in gebed, vertrouwen, hoop en geloof*
Het gaat er om dat we één gemeente zijn, elkaar helpen als we het moeilijk hebben.
Ook al zijn we compleet verschillend van elkaar, door uiterlijk of karakter, toch moeten we elkaar als gemeente een helpende hand bieden in onze weg van het geloof.
*zie middelste figuur, compleet anders dan de rest maar biedt toch z’n hulp aan*
Aan de rechterkant van de kloof zit een vrouw die het moeilijk heeft, op het randje van de afgrond.
Aan de rechterkant schijnt de hemelpoort zijn gelukzaligheid van het eeuwig leven.
Ons doel in het leven.
“Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd.” (1Tim6:12)
En aan het einde van ons leven zullen we de heerlijkheid ontvangen en bij God zijn vol van zaligheid
*zie rechts onder de man die een ontvangend gebaar maakt in heerlijkheid.. de zonnestralen*
http://ic3.deviantart.com/fs10/i/2006/110/8/a/1Kings_19_Elijah_meets_God_by_WindEagle.jpg
1 Koningen 19 Elijah meets God
dit is een schilderij die ik voor mn oom heb gemaakt
het is over 1 koningen 19 wanneer God zich laat zien aan Elia op de berg horeb
niet in de kracht van vernietiging en wind niet in vuur maar in de stilte van de koele wind
God vind je in stilte en soms is het moeilijk om God te herkennen in je leven maar hij is er
Daniel 6 : 27 'Trust'
dit is een schilderij die ik heb gemaakt voor een jongeren kerk dienst
het gaat over vertrouwen naar God, we moeten heb vertrouwen in alles wat we doen zelfs als we in de problemen zitten
Dreams
dit is een schilderij van 2.5meter breed en het gaat over het vrij zijn in je geloof en christen zijn
momenteel ben ik bezig met ontwerpen van een nieuw schilderij over de wapenrusting van God dus als jullie tips hebben hoor ik het graag
groetjes,
Frank
edit by mod: schilderij twee veranderd in een link i.v.m. formaat