Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 mei 2007 00:21

Zijn er hier ook lieden die wel es wat maken met Pretex/textiel verharder?

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 04 mei 2007 16:29

ikke niet, jij wel denk ik? Wat is het eigenlijk?
RPG!
music is the art of living

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 mei 2007 19:53

Het is iets om kleding mee hard/stijf te maken. Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar de dingen die ik gezien heb die daarmee gemaakt waren vond ik erg leuk. Vandaar dat ik het hier vraag.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 05 mei 2007 22:36

Ieuw, toch niet van die kinderspijkerbroekjes die je dan opvult met grond en plantjes en dan in je voortuin zet? :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 mei 2007 23:07

ja die doen ze ook geloof ik, maar daar vind ik nix an. Ben op zoek naar wat leukers

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 07 mei 2007 20:57

hey hey allemaal.. k weet niet of ik me eerst hoor voor te stellen ergens maar ik ben frank en ik doe de kunstacademie sinds dit jaar.. ik heb wat oud werk om te delen en het lijkt me leuk om ook over kunst en christenzijn te praten :)

deze heb ik gemaakt al n poos geleden:

Afbeelding
Helping hand

Waar leef je voor

Dit is het thema van de belijdenisdienst en ook het thema van het schilderij dat ik hiervoor heb gemaakt.

Het is een lastig onderwerp om het over te praten en al helemaal om het uit te beelden.
Vandaar dat mijn schilderij een beetje uitleg nodig heeft om de betekenis te begrijpen.

Als je kijkt naar de achtergrond zie je dat alles van donker naar licht loopt.
Links wordt het kwaad uitgebeeld en rechts het goede.
Met de lichtstralen probeer ik uit te beelden de gelukzaligheid die we later in het paradijs zullen ontvangen.

Links onder in beeld zie je een man in spanning en wanhoop, die zich van God heeft afgekeerd. Hij zit op het randje van de afgrond.

Er loopt een kloof links in het landschap.
Dit is de kloof die we door middel van geloof, vertrouwen, hoop en gebed overbruggen en door ons toe te vertrouwen aan Jezus en Hem te volgen in ons leven.
*zie de vrouw links boven in gebed, vertrouwen, hoop en geloof*

Het gaat er om dat we één gemeente zijn, elkaar helpen als we het moeilijk hebben.
Ook al zijn we compleet verschillend van elkaar, door uiterlijk of karakter, toch moeten we elkaar als gemeente een helpende hand bieden in onze weg van het geloof.
*zie middelste figuur, compleet anders dan de rest maar biedt toch z’n hulp aan*

Aan de rechterkant van de kloof zit een vrouw die het moeilijk heeft, op het randje van de afgrond.

Aan de rechterkant schijnt de hemelpoort zijn gelukzaligheid van het eeuwig leven.
Ons doel in het leven.

“Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd.” (1Tim6:12)

En aan het einde van ons leven zullen we de heerlijkheid ontvangen en bij God zijn vol van zaligheid
*zie rechts onder de man die een ontvangend gebaar maakt in heerlijkheid.. de zonnestralen*

http://ic3.deviantart.com/fs10/i/2006/110/8/a/1Kings_19_Elijah_meets_God_by_WindEagle.jpg
1 Koningen 19 Elijah meets God

dit is een schilderij die ik voor mn oom heb gemaakt
het is over 1 koningen 19 wanneer God zich laat zien aan Elia op de berg horeb
niet in de kracht van vernietiging en wind niet in vuur maar in de stilte van de koele wind

God vind je in stilte en soms is het moeilijk om God te herkennen in je leven maar hij is er

Afbeelding
Daniel 6 : 27 'Trust'

dit is een schilderij die ik heb gemaakt voor een jongeren kerk dienst
het gaat over vertrouwen naar God, we moeten heb vertrouwen in alles wat we doen zelfs als we in de problemen zitten

Afbeelding
Dreams

dit is een schilderij van 2.5meter breed en het gaat over het vrij zijn in je geloof en christen zijn

momenteel ben ik bezig met ontwerpen van een nieuw schilderij over de wapenrusting van God dus als jullie tips hebben hoor ik het graag

groetjes,
Frank

edit by mod: schilderij twee veranderd in een link i.v.m. formaat
wil je meer kunst van mij zien kijk dan op www.windeagle.deviantart.com

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 mei 2007 21:15

Ik ben helemaal niet kunstzinnig aangelegd, maar dat jij fantastisch kunt schilderen ziet elke leek. Geweldig! d:)b

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2007 21:29

net wat smurffie, zegt: Geweldig. erg mooi!!!

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 21:36

momenteel ben ik bezig met ontwerpen van een nieuw schilderij over de wapenrusting van God dus als jullie tips hebben hoor ik het graag

misschien zonder ontwerp de wapenuitrusting met verf op het doe.. nee, misschien de strijd op het doek zetten? laat de verf het vertellen?

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 07 mei 2007 21:41

dankjullie wel :D

ik wil kunst en geloof combineren.. mijn gave gebruiken voor God
alleen dit is niet zo makkelijk.. schilderen gaat steedts beter.. maar ideeen ontwikkeling en bijbelkennis heb ik niet echt.. ik vind het altijd moeilijk om boodschappen van de bijbel in mijn schilderijen te verwerken
gelukkig ben ik op school heel vrij en mag ik hier ook aan werken
maar tips zijn altijd handig ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2007 21:46

Je kunt misschien ook gewoon vanuit je eigen gevoel/geloof beginnen ipv bij de bijbel?

Verder idd mooie stuff overigens. :)

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 22:30

Aragorn schreef:Je kunt misschien ook gewoon vanuit je eigen gevoel/geloof beginnen ipv bij de bijbel?

Verder idd mooie stuff overigens. :)

daar zeg je wat.. vrijheid. vrijheid levert wel het meeste op.
gevoel, iets wat toch wel komt kijken bij kunst, spat meestal alle kanten op. als een hele volle ballon die je leeg laat lopen.
en dat is precies de beperking die je tegenkomt als je verhalen uit de bijbel wil schilderen. dat gaat moeilijk samen. waar vind je een evenwicht..

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 07 mei 2007 22:48

ja ik schilder altijd uit gevoel.. maar ik wil niet zomaar n plaatje maken ik wil schilderijen maken met een diepere betekenins
en dan niet alleen door symbolishe dingen etc.. op een andere manier dan rembrandt etc..

ik ben nog aan het uitvinden hoe dat mogelijk is.. maar t gaat de goede kant op

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 22:51

en hoe doe je dat ontwerpen van te voren precies?
heb je al een schets?

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 07 mei 2007 23:03

momenteel ben ik nog bezig met het ontwerp..
maar ik ben begonnen dit keer om de tekst te bestuderen en notities te maken met steekwoorden.. daaromheen ben ik nu bezig om een voorstelling te bedenken.. een soort stilleven idee..

dan als dat af is ontwerp ik de omgeving.. de ruimte eromheen etc.. dit alleen als basis.. dan ga ik schilderen en tijdens het schilderen spreek ik met verf probeer ik met het matteriaal te werken en met de kleuren mijn gevoel over het onderwerp naar voren te brengen..

zo is het ongeveer..
maar ik ben niet goed in taal en grammatica dus als k spelfouten maak mijn excuses ;)

Terug naar “Archief”