De refowebkids!!!! [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 02 mei 2007 18:50

goed he :mrgreen: en ik ben lekker sneller dan mijn grote broer en zus :puh:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 mei 2007 06:24

Caroline at altijd al weinig en was veel te licht voor haar leeftijd, maar dat wisten jullie al.

Nu wil ze ongeveer helemaal niets meer eten. 's Morgens drinkt ze enthousiast haar fles pap leeg. 's Middags wilde ze geen brood meer dus was ik haar ook pap gaan geven, de eerste 2 keer vond ze dat lekker maar nu gooit ze dat ook weg (de fles dan). Uit bed een fruithapje? 2 hapjes. Avond eten? Soms met zin een hap, dan kom ik aan met de 2e hap die wil ze al niet meer. Van de week had ik toch die hap er in gewurmt en heeft ze daarna een half uur liggen krijsen. Wat moet je toch met zo'n kind? Ik kan er niet meer goed tegen, ze is al zo mager. We denken dat ze is afgevallen, dus vanmorgen ga ik maar een keer extra wegen want echt waar ik weet het niet meer. Kreeg helemaal denkbeelden van een kind dat niet meer eet en dood gaat van de honger enzo. Was bijna in tranen terwijl ik normaal gesproken echt wel ergens tegen kan.

Heb wel es iets gehoord over een wurg reflex ofzo. Wat houd dat in, weet iemand daar wat over?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 mei 2007 06:57

Vervelend, zeker als ze al zo dun zijn!
Maar misschien heeft te maken met een virus wat er heerst?
Mijn oppaskindjes en kleinkinderen hadden allemaal hetzelfde.
Ze wilden eerst niet eten, lieten hun eten staan, terwijl ze er helemaal niet ziek uitzagen of waren. En ik maar zeggen: dooreten, en ze langer met hun boterham laten zitten. Maar niets hielp. Uiteindelijk bleken ze na een aantal dagen toch wel koorst te krijgen en dus gewoon ziek te zijn.
Mijn kleinzoon heeft toen wel veertien dagen niet gegeten!

Bij mijn eigen dochter was het ook lastig toen ze klein was.
Ze wilde al vanaf haar geboorte slecht eten. Of liever gezegd ze had aan weinig genoeg. Ze heeft nooit meer dan 120 cc voeding gedronken terwijl kinderen die een half jaar zijn toch al wel 210 kunnen krijgen per keer. Maar bij haar ging het er niet in.
Ook een klein, mager meisje. Maar ze was nooit ziek!
Toen ze dan brood mocht eten, at ze per dag maar een kwart stukje boterham. En als je zo dom was om bij de slager een stukje worst te laten geven dan at ze helemaal niet meer!
Warm eten was ook maar een paar hapjes.
Van alles geprobeert, maar niets hielp. Toen zeiden ze op het consultatie bureau: ze nooit ziek, dus ze zal wel aan weinig genoeg hebben.
Toen moest onze tweede dochter haar neus amandelen eruit, en ik nam onze oudste altijd gewoon mee naar de KNO arts.
Die vroeg toen aan mij: zal ik ook eens naar dat magere meisje van je kijken? Of haar mandelen soms te groot zijn?
Ik verbaasd natuurlijk. Nooit ziek en dan toch te grote amandelen!
Maar hij heeft ze eruit gehaald, en we waren nog niet thuis uit het ziekenhuis of ze begon te zeuren om een boterham!

Dus misschien kun je dat ook eens na laten kijken?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mei 2007 07:58

Annet, als je haar zelf laat eten? Desnoods met haar handjes. Misschien dat dat interessant is.
Onze jongste is ook heel licht, zit aan de onderlijn en lust nu alleen BV en potjes fruit zonder stukjes. Maar hij is wel heel levendig gelukkig.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 mei 2007 08:40

Wat eng Annet! Geen idee wat je dr aan kan/moet doen! Sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 07 mei 2007 08:55

Annet, is zij ook vaak verkouden en moe? Snurkt ze in haar slaap?

Mijn zoontje wilde ook nooit eten. Echt helemaal niets. Ook geen snoep, koek en chips enzo.. :?
Hij was zo mager als een lat.
Uiteindelijk een keer naar de dokter geweest en daar het verhaal verteld.
(ik ging al regelmatig naar de dokter, want om de klip klap was hij verkouden, oorontsteking, hoesten e.d., verder nooit echt ziek ofzo)
Ook gezegd dat hij snurkte in zijn slaap. Dat hij altijd veel minder puf had dan andere kinderen. Hij was snel moe als hij gerend had...nou, dat vond ik niet normaal voor een kind. Die blijven meestal doorgaan. Onvermoeid!
Toen bleek dat zijn amandelen eruit moesten, zowel keel als neus.
Dat is in oktober vorig jaar gebeurd. Ik zag er echt tegenop. Heel internet afgepluist of het echt wel zou helpen. En tjah...daar las je allemaal positieve verhalen.
Goed...zijn amandelen zijn allemaal eruit gehaald. De eerste twee weken waren nog zwaar, hij wilde nog steeds niets eten, maar ineens...
Hij wilde weer eten, en niet 1 boterham, maar gelijk 2 of 3! :shock:
Ik wist niet wat ik meemaakte. En nu, ruim een halfjaar verder eet hij nog steeds als een dijker! Ik moet hem nu vaak gewoon stoppen, want hij blijft eten.
En hij is behoorlijk aangekomen. 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 mei 2007 09:38

Memmem schreef:Onze jongste is ook heel licht, zit aan de onderlijn en lust nu alleen BV en potjes fruit zonder stukjes. Maar hij is wel heel levendig gelukkig.

Onze jongsten zijn ongeveer even oud hé Memmem en Gerlinde eet ook alleen een beetje fruit zonder stukjes en vier flessen. (ben al een tijdje gestopt met BV).
Op het CB zeggen ze dat ik moet blijven proberen met groente maar ze hoeft het gewoon nog niet. En ze zit precies op de middenlijn dus ik maak me er (vooralsnog) niet zo druk om.

Annet, wat vervelend zeg! Vorige week heeft Boudin ook helemaal niets gegeten en die werd idd ziek. Koorts gehad enzo. Nu istie weer beter en zat hij vanochtend een hele boterham èn een appel naar binnen te schuiven..
Dus misschien word Caroline ook wel ziek.. Hopelijk valt het mee maar dat zou een reden kunnen zijn dat ze niet eet.

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 13:35

sterkte ermee!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2007 17:26

Doet me denken aan het verhaal van mijn moeder, over mijn zus. Die at ook niets. Geen brood, geen warm eten, geen pap, geen fruithapjes.
Alleen 1 plakje kaas op een hele dag.
Mijn moeder naar de dokter gegaan, dus die zei:' O, op 1 plakje kaas kan ze leven, dus zet maar gewoon elke avond een bord eten voor haar neer, eens kijken hoe lang ze het nog volhoudt...'
Mijn moeder baalde, mijn zus was altijd heel erg mger en erg lang, echt een graat, maar toch gedaan...en na een week ofzo, ging de eerste hap spinazie naar binnen ;)

maar toen was zij al 2 jaar, dus wat ouder dan Caroline, ik weet niet of zulke jonge kinderen ook gewoon stroneigenwijs kunnen zijn...
Ik snap wel dat je zorgen maakt iig!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 mei 2007 17:30

Onze dochter hield het vol totdat ze 4 1/2 was!
Dus ze kunnen het echt lang volhouden.
Zou het wel gewoon na laten kijken hoor, en misschien zit er toch een virus achter.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 mei 2007 17:33

milan eet ook erg slecht!! de laatste tijd laat ik em met zn handen zelf eten.. ook het warme eten.. en ja dan wordt het een rotzooi, maar zo krijgt hij in ieder geval een beetje binnen.. onder het spelen stop ik dan nl wat ongemerkt in zn mond en zo komt er toch nog wel een beetje binnen... tis niet veel.. maar meer als niks in elk geval

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mei 2007 17:54

Kinderen kunnen ook een te laag HB gehalte hebben, dan kunnen ze ook niet eten.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 mei 2007 17:58

Ingewikkelde apparaten, die kids....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mei 2007 18:00

Acire schreef:Ingewikkelde apparaten, die kids....
En ze worden ook nog eens zonder gebruiksaanwijzing geleverd. :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 mei 2007 18:54

Memmem schreef:
Acire schreef:Ingewikkelde apparaten, die kids....
En ze worden ook nog eens zonder gebruiksaanwijzing geleverd. :wink:

Ja idd, als die er bij zat was het misschien een stukje gemakkelijker voor de mammies.

Hoest nu Annet :?: Misschien toch een keertje langs de huisarts anders. Vertel dat je je dr zorgen om maakt, de denkbeelden die je krijgt ed! Sterkte meid!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”