nou in Marokko zijn er anders genoeg openlijke kerken en synagoges
In libanon ook..
volgens mij valt die vervolging ook reuze mee, ik lees vaak zulke verhaaltjes in het blaadje "open doors" over vervolgde Christenen
Maar ik ken persoonlijk een Christelijk meisje uit Iran, en die zij dat de Christenen helemaal niet vervolgd werden..het feit dat ze was gevlucht had dus niks te maken met het Christen zijn..want de moslim Iraniers zijn ook gevlucht..
De kopten in Egypte zijn ook Christen..nou die leven ook vreedzaam naast de moslims.............
Marokko: Marokko is een vijandige omgeving voor christenen. wie tot Christus komt, kan beschuldigd worden van verraad en onwettig contact met buitenlandse zendingen. Velen christenen zijn door hun familie's verstoten, hebben hun banen verloren en zijn gearresteerd vanwege hun geloof.
Iran: ondanks het feit dat de grondwet vrijheid van godsdienst waarborgt, is de sjiitische islam de staatsreligie en alle afwijkingen of afval van de islam worden hard aangepakt. openlijk getuigen naar moslims toe, is verboden. de regering heeft spionnen ingezet om christelijke groeperingen in het oog te houden. christenen worden ook gediscrimineerd in het onderwijs, de werkgelegenheid en onroerend goed. er zijn zelfs dominee's vermoord.
egypte: worden christenen gediscrimineerd, staan bloot aan aanvallen van moslimextremisten, die vaak ongestraft blijven. christenmeisjes worden verkracht en gedwongen om met moslims te trouwen.
in marokko komt er een kerk, maar tegen een hoge prijs. dus waar haal je de verhalen vandaan dat er zat kerken zijn?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)