relatie met broer(tjes)/zus(jes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 mei 2007 13:46

T.Tortel

Jij fixeert jouw verhaal wel heel erg op een kant van de medaille...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 mei 2007 13:49

Harm-J schreef:T.Tortel

Jij fixeert jouw verhaal wel heel erg op een kant van de medaille...

Lijkt me logisch. Het is toch mijn verhaal. Net zoals iedereen dat hier doet. Die spreekt over ZIJN/HAAR relatie met broers en zussen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 mei 2007 15:00

T.Tortel

Er is dus duidelijk nog een andere kant van de medaille. :mrgreen:
Meestal staat die andere kant , haaks op de andere zijde van de medaille.

De waarheid staat vaak op de zijkant (middenrand) van de medaille.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2007 15:17

Hey, interessant onderwerp! Jammer om te lezen, dat er in sommige broer-zus-relaties nogal wat problemen zijn!

Ik ben zelf de derde van 4 kinderen. We zijn aan het einde van dit jaar 29, 27, 25 en 23 jaar oud. Ik heb 1 zus, een broer en een broertje.
Omdat we zo dicht bij elkaar liggen, hebben we altijd leuk contact gehad. Nu helemaal: allemaal volwassen, allemaal relaties enzo... we kunnen altijd leuk met elkaar uit eten gaan, stappen, noem maar op.

We lijken alle vier voor geen meter op elkaar. Mijn ouders hebben het voor elkaar gekregen om 4 bijzonder verschillende mensen groot te brengen. Maar dat is juist het leuke: als we bij elkaar zijn, dan hebben we elkaar altijd iets te melden. We kunnen echt in een deuk liggen om elkaars belevingswerelden. Dat wat we met elkaar gemeen hebben is dat we allevier heel druk zijn

Mijn zus is verpleegkundige, formule-1 fan, heeft tattoeages, is echt hyper, is pas getrouwd, heeft elke maand een ander kapsel, woont gelukkig vlakbij, we zien elkaar vaak tussendoor even een uurtje. Gewoon leuk en gezellig. We helpen elkaar ook veel.

Mijn broer zien we niet zo veel, omdat hij voor zijn werk de hele wereld over reist. Hij zit tegenwoordig om de 3 weken een maand in Rusland. Verder woont hij op 3 plekken tegelijk: Aberdeen (Schotland), Groningen en Rotterdam. Hij woont samen met zijn hartstikke leuke en gezellige vriendin. Al naar gelang waar hij is, zien we hem. Altijd wel heel leuk als hij bijvoorbeeld ineens op een verjaardag langs komt. Onverwachts. Mijn relatie met mijn broer is er voornamelijk 1 van bellen, mailen en smsen: hij belt altijd als hij ergens op een vliegtuig zit te wachten. Maar als hij in de buurt is, gaan we altijd uit eten, gezellig wat drinken...

Nou, dan kom ik. Ik ben de wazige van de vier :mrgreen:

Mijn broertje heeft de kunstacademie afgerond en ontwerpt nu van alles nog niks. Woont op zichzelf, ook in de buurt. Komt regelmatig zomaar even langs, vooral om te eten, een spelletje te doen, of om hier op zolder electrische gitaar te spelen. Of om gewoon een beetje rond te hangen, de kat te aaien, ...

Ik ben erg blij met de relatie die ik heb met mijn broers en zus. Zou ze voor geen goud willen missen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mei 2007 15:45

tante-tortel schreef:Dat ligt er maar aan. Probeerde er altijd maar overheen te praten of te doen of mijn neus bloedde. Maar om altijd maar negatief benaderd te worden en op alles wat je zegt een negatief antwoordt te krijgen wordt je uiteindelijk zat. Ik was op een gegeven moment zo slim om juist het tegenover gestelde te zeggen dan ik bedoelde en dan was het antwoordt van het altijd precies wat ik eigenlijk bedoelde.
Maar soms moet je gewoon voor je zelf en je relatie kiezen.
Mijn man en kinderen zijn voor mij nummer 2. God staat altijd op de eerste plaats. Als ze dat niet kunnen respecteren dan is het dus gewoon over.
Waarom zou ik met hen een relatie moeten hebben?
Ze kwamen hier bijna nooit.
Heb tig keren lange ziekenhuis opname's gehad en ze namen nog niet eens de moeite om eens langs te komen. Ze hadden zelfs hun oordeel er al over klaar: aanstellerij.
Nee, dank je, zulke broers en zussen kunnen je beter kwijt dan "rijk" zijn.

Heb vele broeders en zusters in de Here, en dat is voor mij voldoende.

Die laatste zin ben ik het niet mee eens. Oke, wel dat je die hebt, tenminste, daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Maar ik weet wel dat het volgens mijn bijbel neit goed is om in onvrede te leven met iemand.
En als jij jouw manier van een ruzie uit de weg opnoemt, dan is dat 1 manier. Maar er zijn talloze meer manieren.
En ik probeer niet te oordelen, want ik ken jouw familie niet, maar ik vind het soms wat simpel gezegd: zo, relatie verbroken, zij waren steeds de schuldigen, ik ben onschuldig.
De Bijbel is duidelijk: haal eerste de splinter uit je eigen oog, dan pas de balk uit die van de ander.
En misschien is het ook allemaal zo hoor, zoals jij zegt, maar het komt bij mij een beetje hard over
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 mei 2007 18:02

Dit topic doet me denken aan Het Familiediner van de EO. Kort geleden heb ik nog een aflevering gekeken en als je dan ziet dat zussen ruzie krijgen omdat de ene met de hele familie op vakantie wil en de andere dat te duur vindt... vervolgens doen ze járen alsof de ander lucht is (ze woonden in dezelfde plaats en kwamen elkaar dus wel tegen).

Triest hoor. Het zijn vaak die kleine dingen die alles bij elkaar tot de grootste ruzies kunnen leiden.

Overigens heb ik persoonlijk geen ervaring met broers en zussen (en de voor- en nadelen daarvan), omdat ik enig kind ben. Vooral vroeger wilde ik toch maar wat graag een zusje of broertje hoor! Inclusief (kleine) ruzies. Enig kind zijn is ook niet alles...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 04 mei 2007 14:27

Maar ik heb geen ruzie met ze. Ik heb geen behoefte om ze te zien of om met ze om te gaan. Ik leef ook niet in onvrede met ze.
Ik heb echt helemaal niks met ze. Maar dan ook echt niks.

Ik zou ook echt nooit meewerken aan een programma als die van de EO.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 mei 2007 16:39

Je beschuldigt ze anders nogal van het één en ander. Klinkt mij niet echt vredig in de oren, maar ok.

Ik vind mijn zus en broers + aanhang geweldig :D Dus wat dat betreft mag ik absoluut niet klagen. Zie ze allemaal niet zo vaak, omdat we door heel het land heen wonen ondertussen, maar áls we elkaar zien is het altijd leuk. Maak er ook echt wel tijd voor vrij enzo in de weekenden.
En af en toe gewoon functioneel meeten: volgende week gaan we lekker op de kids van m'n zus passen. Dat wordt weer lachen.
(Quote nichtje: Maannniiiix? Waar is Mannix nouuu? Oh, daaar! hihihi)
pobody's nerfect

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 mei 2007 11:35

Ben de oudste van 6. Ik denk later ieder gewoon in vrede zijn eigen weg gaat, maar je weet nooit.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mei 2007 17:34

Er vroeg iemand aan mij vandaag of ik een zusje was van...
Dat ben ik idd. En nu zat ik mij net te bedenken dat ik eigenlijk ook wel met enige trots heb verteld dat ik haar kleinere zusje ben.
Zal haar dat van de week ook is vertellen :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 mei 2007 18:27

Ik heb 3 broertjes onder mij, van 18, 16 & 12. Sinds ik het huis uit ben kan ik beter met ze op schieten, zij trouwens ook met elkaar sinds ik weg ben. 8) Waarschijnlijk bemoeide ik teveel. 8-[

Die van 16 steekt tegenwoordig zelfs de houtkachel voor me aan en haalt een verlengsnoer om de accu op te laden zodat ik met de laptop bij de haard kan zitten. :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 mei 2007 16:56

Voor mij zijn mijn broers en zussen de beste vrienden die je maar krijgen kunt. Zwagers en schoonzussen ook trouwens...

miss x
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

geen

Berichtdoor miss x » 10 mei 2007 14:58

Ik heb geen broers en zussen ook lekker rustig

dorine88

Re: geen

Berichtdoor dorine88 » 10 mei 2007 15:01

miss x schreef:Ik heb geen broers en zussen ook lekker rustig

Is miss wel lekker rustig maar lijkt mij erg saai ;) maar dat komt omdat ik een gezellige drukte gewend ben. Wanneer jij bij vriendinnen bent die bijv broertjes of zusjes hebben wordt je misschien gek van de drukte :P

Ikkuh0310
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh0310 » 11 mei 2007 15:00

Ik heb 2 broers en 4 zussen! :lol: Met mn 2e broer heel goed contact, ik ben echt zijn kleine zusje :wink: niet kleinerend, maar heb gewoon iets streepje voor ofzo Andere broer ook gewoon goed contact, maar niet extreem ofzo! Met mn zussen stuk voor stuk heel erg goed contact, doordat er twee wat verder weg wonen spreek ik ze niet zo heel veel. Bij mn andere zus kom ik zo'n btje dagelijks in huis :wink: altijd erg gezellig! Met mn jongste zus, is 4 jaar ouder als mij, heb ik sinds de laatste weken echt heel erg goed contact! Ze is nu voor de eerste keer zwanger, en op één of andere manier maakt dat iets speciaals!Dat gevoel heb ik bij de andere niet gehad, hoewel die ook allemaal al kinderen hebben!Misschien omdat zij toch het dichtst bij mij staat?!
Love Is A Dream Come True! :8>

Terug naar “Archief”