Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 10:57

Riska schreef:Ik meng me verder niet meer in deze discussie. Ik wil alleen opmerken dat de islamieten hier niet uitsluitend Marokkanen zijn.

Dat is natuurlijk waar, maar dit is wel één van de grootste groepen. Bovendien radicaliseren veel van deze jongeren door een gebrek aan kansen.
Dulce et decorum est pro patria mori

Riska

Berichtdoor Riska » 04 mei 2007 11:01

Caligula schreef:Dat is natuurlijk waar, maar dit is wel één van de grootste groepen. Bovendien radicaliseren veel van deze jongeren door een gebrek aan kansen.

Kansen, die ze niet krijgen in onze samenleving omdat wij die niet geven. Velen krijgen alleen al op grond van hun naam geen stageplek en geen baan...

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 11:47

Caligula schreef:
zahra schreef:
Wat heb jij liever om je heen als Christen, moslims of atheisten???

Het valt me op dat juist sommige refo's altijd over moslims lopen te zeuren...maar een moslim zijn is altijd nog beter dan atheist zijn, en daar hoor je ze nooit over

Ik heb liever atheïsten om mij heen dan moslims, daar mijn ervaring is dat atheïsten mijn religie respecteren, maar dat moslims dat niet doen.

Overigens is het vanuit christelijk oogpunt ook lood om oud ijzer, het atheïsme of de islam.

oke, nou ik merk het juist andersom...ik hoor en lees om mij heen zoveel haat van Atheisten tegen de Christenen en de moslims..
Veel overtuigde Atheisten vinden gelovige mensen maar achterlijk, en zeker ook de Christenen(lees de ingezonden brieven in de spits of metro maar eens)

Ik denk of weet bijna zeker dat moslims het Christendom meer accepteren dan dat de Atheisten dat doen

En het is natuurlijk niet zo dat alle niet-gelovige mensen gelijk tegen godsdienst zijn, want veel mensen die geen geloof hebben..geloven soms wel in iets..een God of een hogere macht
Maar de echte Atheisten die moeten echt niks van het geloof hebben

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 11:57

Caligula schreef:
Riska schreef:Ik meng me verder niet meer in deze discussie. Ik wil alleen opmerken dat de islamieten hier niet uitsluitend Marokkanen zijn.

Dat is natuurlijk waar, maar dit is wel één van de grootste groepen. Bovendien radicaliseren veel van deze jongeren door een gebrek aan kansen.

juist de vervelende klieren die je op straat ziet en laag opgeleid zijn..die doen juist helemaal niks aan hun geloof....maar dat is maar een klein groepje

De meiden met hoofddoek en de jongens met een baard,...dat zijn vaak juist de personen die wel hoog opgeleid zijn en heel serieus zijn, en absoluut geen crimineel gedrag vertonen

trouwens volgens mij valt dat hele gedrag van de Marokkanen wel mee, er werd laatst in het nieuws over de wijk overvecht(Utrecht) gesproken..dat daat zoveel Marokkanen wonen en dat de jongeren zo vervelend zijn :roll:
nou toevallig woon ik daar dus in Overvecht..en ik kan zeggen dat het echt nergens op slaat...als ik s'avonds buiten loop dan zie je wel wat Marokkaanse jongens in groepjes staan praten enzo..maar ze vallen echt niemand lastig..en wat is er erg aan om in groepjes te staan.
In mijn dorp waar ik voorheen woonde, stonden s'avonds ook altijd de jeugd buiten bij elkaar in groepjes te roken of te blowen..en daar hoorde je niemand over..maar dat waren NL jongens..

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2007 12:05

Caligula schreef:
Gerdien B. schreef:
Ik word moe van jou conclussies, omdat jij ze basseerd op verhalen van alle andere mensen in plaats van dat je met de mensen waar we het nu over te hebben (moslims in Nederland) in gesprek gaat.

Meisje, ik werk dagelijks met moslims, en ga met hen in gesprek over hun religie, mijn religie en onze samenleving. Dus praat alsjeblieft geen onzin.

Van hen leer ik ook veel over extremistische groeperingen binnen de islam, zoals bijv. de groeiende beweging van de Salafisten.
`

nou jochie, dan begrijp ik niet dat je zulke standpunten kunt hebben.
Ik vraag me soms af wat enger is: of de moslims of de SGP. Wel is bedacht dat moslims alleen de ruimte voor eigen geloof vragen en dat de SGP iedereen hun standpunten wilt opleggen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 12:07

Caligula schreef:
zahra schreef:nou volgens mij lijkt de Joods-Christelijke traditie best wel op de Islaam

Volgens mij niet echt.

bv tegen abortus, euthanasie, tegen samenwonen/sex voor het huwelijk..eigenlijk horen Joodse en Christelijke vrouwen ook een hoofddoek te dragen, maar de Christelijke vrouwen doen dit niet meer..zelfs tijdens het bidden word het amper nog gedaan..of soms alleen in de kerk

Het feit dat een aantal opvatting hetzelfde zijn, over abortus en euthanasie, wil niet zeggen dat andere denkbeelde ook overeenkomen.

verder is het eten van Joden koosjer en van moslims hallal, maar komt op hetzelfde neer

Nee hoor, daar moslims bijv. geen alcohol mogen drinken. Bovendien is de motivatie geheel anders.

Nederland heeft amper een Joods-Christelijke traditie..de helft van de mensen in NL is helemaal niet gelovig...en vinden alle regels dus niet belangrijk

Ben je zo simpel of doe je maar alsof?

de Christenen mogen wel alcohol drinken, maar dronken worden is een zonde..............nou je wilt niet weten hoeveel Christenen wel dronken worden, want met mate drinken kan niet iedereen
Dus je zou kunnen stellen dat bepaalde soorten alcohol/drank in het Christendom word afgeraden, omdat je er dan meer en meer van wilt

degene hier die simpel is ben jij..jij beweerd zoveel kennis te hebben van de Islaam, en zoveel met moslims te praten :roll: al die dngen die je hier op het forum zegt, zeg je die ook tegen hun :roll:
Wat jij hier allemaal zegt over de Islaam klopt dus niet..bv over de biografie van de profeet Mohammed(vrede zij met hem) en moslims respecteren zeker wel de lieden van de schrift(Joden en Christenen)

en trouwens ik ben ook moslim, maar dat hadden sommige al wel in de gaten misschien :mrgreen:

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 12:22

zahra schreef:juist de vervelende klieren die je op straat ziet en laag opgeleid zijn..die doen juist helemaal niks aan hun geloof....maar dat is maar een klein groepje

Sinds wanneer is radicaliseren en het op straat hangen hetzelfde. Voor een paar van die draaideurcriminelen ben ik niet bang. Juist degenen die hoog zijn opgeleid en alsmaar radicaler worden vormen een bedreiging.

De meiden met hoofddoek en de jongens met een baard,...dat zijn vaak juist de personen die wel hoog opgeleid zijn en heel serieus zijn, en absoluut geen crimineel gedrag vertonen

Zie mijn eerdere opmerking. Criminaliteit en radicalisering zijn twee totaal verschillende zaken. Er zou eventueel een verband kunnen bestaan, maar dat zie ik niet.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 12:25

Gerdien B. schreef:

Misschien zou je je ook eens onder de mensen moeten begeven. En dan niet in de beschermde omgeving waarin je bent opgegroeid, maar ga eens kijken in Rotterdam-Zuid, of andere wijken die zijn aangewezen als probleemwijk.

Ik vraag me soms af wat enger is: of de moslims of de SGP. Wel is bedacht dat moslims alleen de ruimte voor eigen geloof vragen en dat de SGP iedereen hun standpunten wilt opleggen?

In feite is de SGP net zo erg. Het verschil is dat de SGP elke vorm van geweld afzweert bij het verwezenlijken van hun standpunten.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 04 mei 2007 12:34

zahra schreef:De christenen mogen wel alcohol drinken, maar dronken worden is een zonde. nou je wilt niet weten hoeveel Christenen wel dronken worden, want met mate drinken kan niet iedereen
Dus je zou kunnen stellen dat bepaalde soorten alcohol/drank in het Christendom word afgeraden, omdat je er dan meer en meer van wilt

Er is een verschil tussen een verbod op alcohol en een advies om niet teveel te drinken. Veel drinken is slecht voor de gezondheid en het zorgt ervoor dat je in staat van dronkenschap dingen kunt doen die verkeerd zijn of die je in nuchtere toestand niet zou doen. De verantwoordelijkheid wordt hier gelegd bij het individu, een gezond standpunt, zo lijkt me.

degene hier die simpel is ben jij..jij beweerd zoveel kennis te hebben van de Islaam, en zoveel met moslims te praten :roll: al die dngen die je hier op het forum zegt, zeg je die ook tegen hun :roll:

Niet tegen allemaal, omdat die niet met kritiek kunnen omgaan. Ieder commentaar op hun religie beschouwen zij als een persoonlijke aanval. Maar met de meesten kan ik mijn gedachten uitstekend uitwisselen.

Wat jij hier allemaal zegt over de Islaam klopt dus niet..bv over de biografie van de profeet Mohammed

Ik heb nog altijd meer vertrouwen in moslims zelf en in wetenschappers, dan in mensen die hier zomaar wat beweren over de islam.

(vrede zij met hem)

Wat hij heeft gezaaid zal hij oogsten, en mijns inziens past in dat rijtje niet het begrip vrede.

en moslims respecteren zeker wel de lieden van de schrift(Joden en Christenen)

Is dat zo? Ik ken er namelijk een paar die zich nogal kritisch uitlaten ten opzichte van christenen en joden.

en trouwens ik ben ook moslim, maar dat hadden sommige al wel in de gaten misschien

Dat heb ik in de gaten ja. Niet dat er iets mis mee is.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 12:40

Caligula schreef:
Gerdien B. schreef:

Misschien zou je je ook eens onder de mensen moeten begeven. En dan niet in de beschermde omgeving waarin je bent opgegroeid, maar ga eens kijken in Rotterdam-Zuid, of andere wijken die zijn aangewezen als probleemwijk.

In feite is de SGP net zo erg. Het verschil is dat de SGP elke vorm van geweld afzweert bij het verwezenlijken van hun standpunten.

ik woon in zijn probleemwijk in Utrecht zogenaamd..maar ik merk aan niks dat het een probleemwijk is

en de mensen die een wijk als probleemwijk beoordelen wonen zelf niet eens in de wijk

jij zegt zoveel met mosims te praten..zeg je hen al die dingen die jij hier verkondigd dan ook!????.....

Orgelfan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Orgelfan » 04 mei 2007 12:40

Voelen moslims zich eigenlijk wel thuis in nederland?

Waarom mogen moslim hier wel moskees bouwen, en waarom christenen in moslimlanden niet? Waarom worden christenen vervolgd in die landen? Zijn moslim wel zo tolerant als christenen?

Orgelfan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Orgelfan » 04 mei 2007 12:44

zahra schreef:

ik woon in zijn probleemwijk in Utrecht zogenaamd..maar ik merk aan niks dat het een probleemwijk is

Misschien is dit juist het probleem, als de problemen niet herkent worden, zullen ze ook nooit opgelost worden.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 12:50

Orgelfan schreef:Voelen moslims zich eigenlijk wel thuis in nederland?

Waarom mogen moslim hier wel moskees bouwen, en waarom christenen in moslimlanden niet? Waarom worden christenen vervolgd in die landen? Zijn moslim wel zo tolerant als christenen?

nou in Marokko zijn er anders genoeg openlijke kerken en synagoges
In libanon ook..
volgens mij valt die vervolging ook reuze mee, ik lees vaak zulke verhaaltjes in het blaadje "open doors" over vervolgde Christenen
Maar ik ken persoonlijk een Christelijk meisje uit Iran, en die zij dat de Christenen helemaal niet vervolgd werden..het feit dat ze was gevlucht had dus niks te maken met het Christen zijn..want de moslim Iraniers zijn ook gevlucht..
De kopten in Egypte zijn ook Christen..nou die leven ook vreedzaam naast de moslims.............misschien wel vreedzamer dan de moslims die in Urk ofzo komen, want die worden wel uitgescholden door de Christelijke bevolking..er was laatst zelfs een asielzoeker totaal mishandeld en bijna in het water gegooid door een stel Christelijke Urker jongens van boven de 20.
Op de eo jong was een 1,5 jaar geleden een reportage over bekeerde moslims..een meisje die kwam uit Spakenburg..en als ze daar over straat liep met haar hoofddoek werd ze finaal uitgescholden(dit hoorde je ook tijdens de uitzending)

Trouwens als de SGP aan de macht komt, dan moeten de moskees ook sluiten..de SGP is tegen moskees

Orgelfan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Orgelfan » 04 mei 2007 12:55

http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst

Hier staan toch veel moslimlanden tussen!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 04 mei 2007 12:56

Orgelfan schreef:
zahra schreef:

Misschien is dit juist het probleem, als de problemen niet herkent worden, zullen ze ook nooit opgelost worden.

als jij er niet woont dan moet je gewoon je mond houden :roll:

want degene die er wonen, die weten altijd nog het meeste van zo'n wijk
En als een paar buitenstaanders het al een probleem vinden als s'avonds een groepje Marokkanen bij elkaar staat...tja dan krijg je al snel het stempel probleemjongeren

Terwijl veel Nederlandse jongeren ook groepjes vormen en bij elkaar komen, en daar hoor je weer niemand over

Terug naar “Archief”