zahra schreef:De christenen mogen wel alcohol drinken, maar dronken worden is een zonde. nou je wilt niet weten hoeveel Christenen wel dronken worden, want met mate drinken kan niet iedereen
Dus je zou kunnen stellen dat bepaalde soorten alcohol/drank in het Christendom word afgeraden, omdat je er dan meer en meer van wilt
Er is een verschil tussen een verbod op alcohol en een advies om niet teveel te drinken. Veel drinken is slecht voor de gezondheid en het zorgt ervoor dat je in staat van dronkenschap dingen kunt doen die verkeerd zijn of die je in nuchtere toestand niet zou doen. De verantwoordelijkheid wordt hier gelegd bij het individu, een gezond standpunt, zo lijkt me.
degene hier die simpel is ben jij..jij beweerd zoveel kennis te hebben van de Islaam, en zoveel met moslims te praten

al die dngen die je hier op het forum zegt, zeg je die ook tegen hun
Niet tegen allemaal, omdat die niet met kritiek kunnen omgaan. Ieder commentaar op hun religie beschouwen zij als een persoonlijke aanval. Maar met de meesten kan ik mijn gedachten uitstekend uitwisselen.
Wat jij hier allemaal zegt over de Islaam klopt dus niet..bv over de biografie van de profeet Mohammed
Ik heb nog altijd meer vertrouwen in moslims zelf en in wetenschappers, dan in mensen die hier zomaar wat beweren over de islam.
(vrede zij met hem)
Wat hij heeft gezaaid zal hij oogsten, en mijns inziens past in dat rijtje niet het begrip vrede.
en moslims respecteren zeker wel de lieden van de schrift(Joden en Christenen)
Is dat zo? Ik ken er namelijk een paar die zich nogal kritisch uitlaten ten opzichte van christenen en joden.
en trouwens ik ben ook moslim, maar dat hadden sommige al wel in de gaten misschien
Dat heb ik in de gaten ja. Niet dat er iets mis mee is.