Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 03 mei 2007 20:17

Flappie schreef:
zahra schreef:ja vind je het gek dat sommige moskee's etnisch verdeeld zijn..veel moslims hier zijn allochtoon..en in de eerste moskee'en werd dus in de taal van herkomst gepreekt bv Turks, surinaams, Arabisch/Berders enz..maar dit was vooral vroeger zo..toen de buitenlanders er net waren

Tegenwoordig zijn heel veel moskee's niet verbonden aan een land bv moskee Kanalen-eiland, of in Overvecht..in de moskee's waar ik ben geweest voor lezingen..die moskee's waren niet van een bepaalde bevolkingsgroep ofzo

Vreemd dat iedereen hier opeens allemaal in de moskee is geweest tijdens een dienst ..wat deed je daar dan als je geloofd dat het een valse religie is

Ten eerste, heb je mij horen zeggen dat het een valse religie is? En nee, ik vind het niet gek dat moskeeën etnisch verdeeld zijn. Ik stel alleen een feit vast. Ik woon trouwens ook in Utrecht, en ik zie toch echt dat de meeste moskeeën nog altijd etnisch verdeeld zijn. Marokkanen kunnen Turken niet luchten of zien en vice versa. Nee, creeër a.u.b. geen ideaalbeeld van het 'Nederlandse' islamitische wereldje.

Overigens in reactie op wat Riska schreef over 'ziek worden van de reacties hier op de islam', zonder je overigens direct aan te spreken, ik vind het nog altijd verbazingwekkend hoe sommige partijen in dit land die het christendom geen blik waardig gunnen, zich zo opwerpen als een soort 'pleitbezorger' van de islam. Dat vind ik toch altijd weer een verbazingwekkend fenomeen.

Overigens ben ik niet zo bang voor de islam. Ik denk dat het Nederlandse verlichtingsdenken sterk genoeg is om ook de islam er doorheen te halen.

dikgedrukte slaat echt totaal nergens op hoor :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 03 mei 2007 20:21

zoals ik al zei, jullie zien ze niet als moslims, maar ze zijn het wel. die druzen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 03 mei 2007 20:22

Caligula schreef:
Riska schreef:Ik word zo langzamerhand helemaal ziek van de haat jegens de islam die spreekt uit een aantal posts.

Ik word ziek van al die mensen die menen dat de islam een verrijking is voor onze samenleving. De islam is geen tolerante godsdienst die volop ruimte laat voor mensen die wat anders geloven.

Ik vraag me af waar de vrijheid van godsdienst in dit land is gebleven.

Dat is juist het bizarre, o.a. jij pleit voor het toelaten van een religie die velerlei kanten kent, behalve vrijheid van godsdienst.

Wat heb jij liever om je heen als Christen, moslims of atheisten???

Het valt me op dat juist sommige refo's altijd over moslims lopen te zeuren...maar een moslim zijn is altijd nog beter dan atheist zijn, en daar hoor je ze nooit over

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 03 mei 2007 20:24

zahra schreef:Wat heb jij liever om je heen als Christen, moslims of atheisten???

Het valt me op dat juist sommige refo's altijd over moslims lopen te zeuren...maar een moslim zijn is altijd nog beter dan atheist zijn, en daar hoor je ze nooit over
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb liever atheisten om mij heen.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 03 mei 2007 20:29

Caligula schreef:
Optimatus schreef:
Dat was de stichter van het jodendom ook niet, maar de joods-christelijke traditie schijnt erg belangrijk te zijn.

Het is maar net wie je ziet als de stichter van het jodendom.

Het joods-christelijke gedachtengoed is inderdaad zeer belangrijk, zeker in vergelijking met de islam, dat in vrijwel alle opzichten haaks staat op de joods-christelijke traditie.

nou volgens mij lijkt de Joods-Christelijke traditie best wel op de Islaam

bv tegen abortus, euthanasie, tegen samenwonen/sex voor het huwelijk..eigenlijk horen Joodse en Christelijke vrouwen ook een hoofddoek te dragen, maar de Christelijke vrouwen doen dit niet meer..zelfs tijdens het bidden word het amper nog gedaan..of soms alleen in de kerk :?:
verder is het eten van Joden koosjer en van moslims hallal, maar komt op hetzelfde neer

Nederland heeft amper een Joods-Christelijke traditie..de helft van de mensen in NL is helemaal niet gelovig...en vinden alle regels dus niet belangrijk

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 03 mei 2007 20:31

Machiavelli schreef:
zahra schreef:Wat heb jij liever om je heen als Christen, moslims of atheisten???

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb liever atheisten om mij heen.

verklaar je nader....waarom heb jij liever Atheisten om je heen dan moslims

Vind ik heel vreemd om dat te horen van een gelovige

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 03 mei 2007 20:55

zahra schreef:nou volgens mij lijkt de Joods-Christelijke traditie best wel op de Islaam

bv tegen abortus, euthanasie, tegen samenwonen/sex voor het huwelijk..

Oh, er zijn een hoop zaken waar christenen en moslims over denken, maar dat neemt niet weg dat er een hoop zaken zijn waar we in verschillen.

zahra schreef:eigenlijk horen Joodse en Christelijke vrouwen ook een hoofddoek te dragen, maar de Christelijke vrouwen doen dit niet meer..zelfs tijdens het bidden word het amper nog gedaan..of soms alleen in de kerk :?:

Het dragen van een hoofddoek is bepaald geen verplichting in de christelijke traditie.

zahra schreef:Nederland heeft amper een Joods-Christelijke traditie..de helft van de mensen in NL is helemaal niet gelovig...en vinden alle regels dus niet belangrijk
Traditie Dat veel mensen in Nederland geen belijdend christen meer zijn wil niet zeggen dat zij niet gevormd zijn door een cultuur warin de Christelijk-Joodse traditie en de verlichting nog altijd in doorwerkt.

zahra schreef:verklaar je nader....waarom heb jij liever Atheisten om je heen dan moslims

Vind ik heel vreemd om dat te horen van een gelovige
Vind ik niet, ik heb het niet zo op de intolerantie en religieuze overtuigingen van moslims.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 03 mei 2007 20:56

zahra schreef:
Flappie schreef:
zahra schreef:ja vind je het gek dat sommige moskee's etnisch verdeeld zijn..veel moslims hier zijn allochtoon..en in de eerste moskee'en werd dus in de taal van herkomst gepreekt bv Turks, surinaams, Arabisch/Berders enz..maar dit was vooral vroeger zo..toen de buitenlanders er net waren

Tegenwoordig zijn heel veel moskee's niet verbonden aan een land bv moskee Kanalen-eiland, of in Overvecht..in de moskee's waar ik ben geweest voor lezingen..die moskee's waren niet van een bepaalde bevolkingsgroep ofzo

Vreemd dat iedereen hier opeens allemaal in de moskee is geweest tijdens een dienst ..wat deed je daar dan als je geloofd dat het een valse religie is

Ten eerste, heb je mij horen zeggen dat het een valse religie is? En nee, ik vind het niet gek dat moskeeën etnisch verdeeld zijn. Ik stel alleen een feit vast. Ik woon trouwens ook in Utrecht, en ik zie toch echt dat de meeste moskeeën nog altijd etnisch verdeeld zijn. Marokkanen kunnen Turken niet luchten of zien en vice versa. Nee, creeër a.u.b. geen ideaalbeeld van het 'Nederlandse' islamitische wereldje.

Overigens in reactie op wat Riska schreef over 'ziek worden van de reacties hier op de islam', zonder je overigens direct aan te spreken, ik vind het nog altijd verbazingwekkend hoe sommige partijen in dit land die het christendom geen blik waardig gunnen, zich zo opwerpen als een soort 'pleitbezorger' van de islam. Dat vind ik toch altijd weer een verbazingwekkend fenomeen.

Overigens ben ik niet zo bang voor de islam. Ik denk dat het Nederlandse verlichtingsdenken sterk genoeg is om ook de islam er doorheen te halen.

Tsja, het is dan ook alleen maar wat ik ervaar om me heen hoor. Meer niet.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 03 mei 2007 21:31

zahra schreef:
Wat heb jij liever om je heen als Christen, moslims of atheisten???

Ik heb liever atheïsten om mij heen dan moslims, daar mijn ervaring is dat atheïsten mijn religie respecteren, maar dat moslims dat niet doen.

Overigens is het vanuit christelijk oogpunt ook lood om oud ijzer, het atheïsme of de islam.
Dulce et decorum est pro patria mori

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 03 mei 2007 21:35

zahra schreef:nou volgens mij lijkt de Joods-Christelijke traditie best wel op de Islaam

Volgens mij niet echt.

bv tegen abortus, euthanasie, tegen samenwonen/sex voor het huwelijk..eigenlijk horen Joodse en Christelijke vrouwen ook een hoofddoek te dragen, maar de Christelijke vrouwen doen dit niet meer..zelfs tijdens het bidden word het amper nog gedaan..of soms alleen in de kerk

Het feit dat een aantal opvatting hetzelfde zijn, over abortus en euthanasie, wil niet zeggen dat andere denkbeelde ook overeenkomen.

verder is het eten van Joden koosjer en van moslims hallal, maar komt op hetzelfde neer

Nee hoor, daar moslims bijv. geen alcohol mogen drinken. Bovendien is de motivatie geheel anders.

Nederland heeft amper een Joods-Christelijke traditie..de helft van de mensen in NL is helemaal niet gelovig...en vinden alle regels dus niet belangrijk

Ben je zo simpel of doe je maar alsof?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 03 mei 2007 21:36

Caligula schreef:Ben je zo simpel of doe je maar alsof?
Dat eerste waarschijnlijk. :)

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 03 mei 2007 21:37

Flappie schreef:
zahra schreef:
Flappie schreef:

Tsja, het is dan ook alleen maar wat ik ervaar om me heen hoor. Meer niet.

De constatering van Flappie klopt als een bus. Men is namelijk behoorlijk racistisch ( niet persé racistischer dan andere bevolkingsgroepen).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mei 2007 22:12

Caligula schreef:Ik heb liever atheïsten om mij heen dan moslims, daar mijn ervaring is dat atheïsten mijn religie respecteren, maar dat moslims dat niet doen.

Wat een slap ge-mannelijk-lid-in-verkort-en-vulgair-straatjargon. Of iemand jouw religie respecteert, heeft niets met wat hij of zij al dan niet gelooft te maken, maar met hoe hij of zij met jou om wenst te gaan.

Gelet op het soms weerzinwekkend gekrijs dat jij op dit forum uitkotst, kan ik me voorstellen dat moslims het respect dat zij wellicht aanvankelijk voor jouw religie zouden kunnen hebben opbrengen, toch al vrij snel verloren hebben.

Als jij over "mijn" kerkgenootschappen zou praten zoals jij hier over moslims praat, zou ik het na drie pagina's al volkomen met je gehad hebben.

In alle groeperingen zit rot fruit, ook onder moslims, maar zoals jij over die mensen praat zonder ook maar een weinigje nuance, kom jij eigenlijk ook wel behoorlijk verrot over.

Ik ga om met moslims, met christenen, met atheïsten en agnosten, met Europeanen en Afrikanen en ik kan bij al deze mensen schitterende momenten beleven. De enige mensensoort waarmee ik geen omgang wens te hebben zijn met figuren, die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Denk nu niet dat ik me dan op hun niveau begeef, zij hebben alle recht te zeggen en te schrijven, te verrotten en te krijsen wat zij willen, maar respect kan ik allang niet meer voor hun alooi opbrengen.

Flappie schreef:ik vind het nog altijd verbazingwekkend hoe sommige partijen in dit land die het christendom geen blik waardig gunnen, zich zo opwerpen als een soort 'pleitbezorger' van de islam. Dat vind ik toch altijd weer een verbazingwekkend fenomeen.

ik vrees dat ik het met je eens ben. Ik dacht net aan D66.

Een slok bier en die akelige gedachte was weer weg. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 mei 2007 06:23

zahra schreef:Het valt me op dat juist sommige refo's altijd over moslims lopen te zeuren...maar een moslim zijn is altijd nog beter dan atheist zijn, en daar hoor je ze nooit over

Oh? En op welke manier is dat "beter"?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 mei 2007 06:26

Flappie schreef:Tsja, het is dan ook alleen maar wat ik ervaar om me heen hoor. Meer niet.

Ach, dat is gewoon hetzelfde als Nederlanders en Duitsers. Hebben het ook niet zo op elkaar, maar als het erop aankomt drinken ze gewoon een biertje samen.

Ik heb 2 keer in een groepje gewerkt met een Turk, een Koerd (als je 2 groepen wilt die niet met elkaar overweg zouden kunnen), en en Berberse en een Arabische Marokaan. Ging prima samen, dat waren de beste vrienden.

Terug naar “Archief”