Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 apr 2007 13:33

Mariekje88 schreef:[Ik vind het allemaal een beetje hysterisch over komen :roll:

Inderdaad. Moet iemand niet tevreden zijn met het lichaam zoals het geschapen is?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 30 apr 2007 13:43

Ik kan me er soms enorm aan ergeren dat mensen alleen maar mager willen worden. Altijd maar klagen over dik zijn, terwijl ze zo mager as een plank zijn. Dat geld natuurlijk niet voor iedereen. Als je maar gezond bent he...!!
Ik ben absoluut niet mager, en ook niet slank. Maar voel me er happy bij!! Helemaal!! Ik doe ook wel eens een poging tot lijnen, omdat het gewoon nodig is!!
Het is hoog tijd dat die 'dunne mode' eruit gaat!! Als je al die modeblaadjes bekijkt dan voel je je alleen maar dik, omdat daar echt van die magere planken in staan wier ribben je kan tellen..
In Turkije zijn juist stevige/dikke vrouwen met brede heupen geweldig (vinden de mannen daar).....misschien komt dat hier ook nog wel eens 'in'...dan hoeven we niet meer de Sonja-Bakkeren etc.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 30 apr 2007 13:51

Harm-J schreef:
Mariekje88 schreef:[Ik vind het allemaal een beetje hysterisch over komen :roll:
Inderdaad. Moet iemand niet tevreden zijn met het lichaam zoals het geschapen is?
Dat zal vast wel, maar moet je daarom maar tevreden zijn met alles? Ik baal dus bijvoorbeeld van mijn heupen, het is gewoon heel lastig. Moet ik dat maar leuk vinden dan?
Iemand met een 'misvorming' aan het lichaam, moet die dan ook maar tevreden zijn en hier niets aan laten doen?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 apr 2007 14:04

Mariekje88 schreef:Dat zal vast wel, maar moet je daarom maar tevreden zijn met alles? Ik baal dus bijvoorbeeld van mijn heupen, het is gewoon heel lastig. Moet ik dat maar leuk vinden dan?
Iemand met een 'misvorming' aan het lichaam, moet die dan ook maar tevreden zijn en hier niets aan laten doen?

Denk dat het belangrijkste is, dat iemand eerst kijkt, zit het tussen mijn oren of is er echt sprake van een probleem?

Vaak zie je reaktie's van ik durf geen rok, bikini etc aan. Waarom niet? Dit omdat je bang bent dat een ander jou ergens op aan kijkt? Daarna komt de vraag, hoe ben ik zelf met mijn lichaam omgegaan?

Soms denk ik wel eens, mensen moeten eens stoppen met het ontevreden zijn en meer kijken naar hun positieve eigenschappen. Het gaat er m.i. meer om hoe iemand van karakter is. Is iemand tussen aanhalingstekens door eigen schuld te dik geworden, en heeft die persoon er echt last van dan zou ik die persoon zeggen, doe er op een verantwoorde manier wat aan. Dus niet met crasch dieëten en later weer gaan zitten zaniken dat er een Jojo effect op treedt.

Wat het afvallen aangaat, daar zie je vaak dat mensen vaak ook alles ineens willen. liefst bv 5 kilo per week eraf. Eerst kijken hoe iets ontstaan is, is er vaak niet bij...

Heeft iemand echt psychische problemen met bepaalde probleem gebieden die er met verantwoord afvallen en beweging/sporten niet afgaan, dan kan men kiezen voor chirurgie.

N.B.

Ik wil de mensen wel een zien nadat ze het S.B dieet gevolgd hebben en wel eens zien of mensen dan wel op gewicht weten te blijven. Dieéten is een....op gewicht blijven is 2.

Mensen kijken vaak niet verder dan een dieet....!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 apr 2007 15:26

Mariekje88 schreef:
MissF schreef:Kan ik het helpen dat bijna alle vrouwen teveel heup hebben! Ik heb die niet, en heb dus een mannenvorm, met een buik, waardoor ik in jurkjes zwanger lijk! En dat is NIET leuk!
Net of het andersom zo'n pretje is.. Ik zou willen dat ik eens wat minder heupen had. In de tijd dat brede heupen met een in verhouding veel smallere taille het helemaal waren, had het voor mij een stuk makkelijker geweest om aan kleren te komen. Nu moet alles in de taille worden ingenomen en dan past het nog niet goed. Gewoon, omdat de meeste kleding gemaakt lijkt te zijn op wat jij noemt, mannenvormen.
Ik vind het naar voor je dat je niet helemaal tevreden bent met je figuur, maar denk ook eens aan de andere kant wil je.. Ik vind het allemaal een beetje hysterisch over komen :roll:

Het is meer een reactie op de reactie van Roodkapje.Mensen van buitenaf (en al helemaal mensen die je niet kennen) kunnen heerlijk zeggen wat ze er van vinden, van lijnen enzo. En dat irriteert me. Ik lijn niet omdat ik hyperslank wil zijn, ik lijn omdat ik me niet goed voel zoals ik nu ben (naja, das wat overdreven, ik zou blij zijn als het wat meer in proporties is ;) ). Ik weet gewoon dat ik minder kan wegen, en dat dat gewoon mooier is. Dus waarom zou ik dan niet lijnen?
Ik weet het, met heupen is ook superlastig. Het is ook neit zo dat ik dat onder tafel wil vegen, ik wil alleen aangeven dat het simpel is om als buitenstaander te oordelen.
En tja, misschien kom in verkeerde winkels, maar ik merk juist dat ik maar in 1 winkel broeken kan kopen, omdat die dingen allemaal gemaakt zijn voor vrouwen met heupen (dat idee heb ik dan), dus die pas ik gewoon niet, en ben ik altijd aangewezen op die ene winkel. Maarach, ook dat is nog geen ramp.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 02 mei 2007 12:41

MissF schreef:Het is meer een reactie op de reactie van Roodkapje.Mensen van buitenaf (en al helemaal mensen die je niet kennen) kunnen heerlijk zeggen wat ze er van vinden, van lijnen enzo. En dat irriteert me.
Ahh, dan klopt mijn interpretatie niet zo goed dus, sorry :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 mei 2007 16:52

ik denk dat over het algemeen bepaalde merken niet bij bepaalde lichamen passen!! rokken van bien blue passen mij dus nooit!!

shirtjes bij de hemmes zitten ook voor geen ene meter.... die van sutherland van de sting weer wel!!

dus jah...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2007 17:27

klopt en zo pas ik eigenlijk alleen maar broeken van Vero Moda.
Elk merk heeft weer zijn voor en nadelen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 03 mei 2007 17:46

ja klopt, het is soms heel moeilijk voor mij om een goed zittende spijkerbroek te vinden voor mijn werk. de broeken die goed zitten zijn van replay en g-star en die zijn weer erg duur :S

Doe mij maar rokjes, die passen altijd bij mij :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 mei 2007 19:56

die van sutherland van de sting weer wel!!

Dat is dan ook een geweldig merk. Die truitjes pas ik altijd idd. En broeken ook :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2007 20:28

idd.. ik heb er op moment hempjes van en die zitten perfect!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 mei 2007 12:26

ja, shirtjes en broeken en jasjes en en en en en van sutherland zijn erg fijn! En ook wel betaalbaar! :)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 04 mei 2007 13:24

Sutherland doet het dus goed met z'n shirtjes/truitjes :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 04 mei 2007 14:37

Me vind ze ook fijn...Al vind ik wel dat de shirtjes wel van kleur verschieten en ze krimpen in de was. Aan het eind van de winter stond het wel armoedig met te korte mouwen en te kort lijfdinges...!!
Das dan een nadeel...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 04 mei 2007 16:15

Laat ik me ook eens hier melden voor een steun (tje) in de rug
4,5 jaar geleden woog ik tussen de 60 en 65 kilo in en was 1,68 lang.

Door zwangerschap , stoppen met roken en niet lekker in mijn vel zitten is daar in 9 mnd tijd 34 kilo bij aan gekomen. Wat er niet meer afgegaan is tot 2 ,5 jaar geleden. Toen viel ik (door sporten en letten op mijn eetpatroon) 5 kilo af in 3 mnd tijd ,en toen bleek ik weer zwanger te zijn en viel nog eens 5 kilo af ,Maar de laatste 3 weken van de zwangerschap en de tijd erna bleef ik maar aankomen ,waardoor ik in Maart dit jaar 104 kilo woog.
Sinds 25 mrt ben ik begonnen met afvallen en nu woog ik vanmorgen nog (maar) 97,5

Ik hoop zo door te gaan (mag iets langzamer)
geloven is op jezus vertrouwen!
ook als je hem niet begrijpt.

Terug naar “Archief”