Galateia schreef:Hoi refo-webbers!
Omdat ik ervan uit ga, dat hier voornamelijk refo's meelezen, wilde ik als niet-refo een probleem voorleggen aan jullie. Ik heb reformatorische schoonouders, en op de een of andere manier kunnen zij mij niet accepteren. Nu wilde ik me eens wat meer verdiepen in het denken van mijn schoonouders. Misschien dat ik ergens een ingang kan vinden ofzo... (ik heb na 6 jaar huwelijk nog steeds de hoop niet opgegeven dat ik ooit door mijn schoonouders geaccepteerd zal worden).
Waaruit komt hun afwijzende en vooral afkeurende houding nou toch voort? Mijn man vroeg ze eens, wat ze nou eigenlijk van hun schoondochter vonden, en het antwoord vond hij schokkend: "ze is wel aardig, maar ze gaat naar de verkeerde kerk".
Waarom zijn de wetten van hun kerk zo oppermachtig. Ik ben Christen, mijn man ook, alleen gaan we op een hele andere manier met het geloof om.
Waarom is dit voor mensen een reden om hun kinderen zo af te stoten, buiten te sluiten en te veroordelen????
Iemand die iets herkent, of kan uitleggen?
Jij wil je dus gaan verdiepen in reformatorische mensen zoals je schoonouders zijn.
Één van de grootste problemen is het volgende.
Reformatorische mensen willen zichzelf
geen christenen noemen (hoewel ze het wel zijn) omdat bijna al het christendom zegt in Christus te kunnen geloven uit eigen kracht.
Dit breng grote scheiding tussen reformatorische mensen en mensen die zeggen christen te zijn want die reformatorische mensen zeggen dat je
niet in eigen kracht in Christus kan geloven, dat geloof moet je ontvangen door genade.
Hier komt de afwijzende houding vanuit je schoonouders voort.
Probeer dit met liefde maar eens ter spraken te brengen vanuit vragende zin, je zal zien dat je schoonouders versteld zullen staan waarom jij met zo’n vraag komt.
Maar…. je moet natuurlijk zelf daar eerst in verdiepen.