Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 nov 2003 15:33

The_Pim schreef:
Skoezie schreef:Volgens de gergem Pim; ben ik geen christen. Er zijn twee soorten mensen: heidenenen en christenen. Wat ik er voor doe, ik heb ongeveer twee jaar lang geprobeerd met een stormram de aandacht te krijgen van God, maar dat baat niks! Nu wacht ik geduldig en doe alles wat ik zelf goed en geoorloofd vind. Dat is mijn mening, en valt niet aan te torsen...

Ik ben zelf ook van de GG, skoezie. Nogmaals: jij bent (net als vele joden in de tijd van Jezus' omwandelingen op aarde) een volgeling van Christus, maar zegt zelf geen vruchten te dragen. Dat maakt je oordeel alleen maar zwaarder volgens Gods Woord.

Ik begrijp uit jouw opmerking, die me erg verdriet doet, dat het Gods schuld is dat je niet bekeerd bent?

Waarom wilde je Gods aandacht? En had je recht op Gods aandacht? Wat was je motivatie?

We moeten als iemand die geen recht heeft aan de voeten van de Heere Jezus komen en dat vergt zelfverloochening en niet achteroverleunen. Zoekt de Heere Skoezie! Van harte aanbevolen!

Mhg,
Pim.

Pim... Schoppen tegen iemand die schopt omdat ie wanhopig zoekt geeft alleen maar schade.

Skoezie, misschien moet je eens gek doen en naar een evangelische gemeente gaan. Gewoon ff iets anders.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 07 nov 2003 15:46

Kaw schreef:Pim... Schoppen tegen iemand die schopt omdat ie wanhopig zoekt geeft alleen maar schade.

Waarom leg je mijn opmerking zo uit??? :?: :?: :?:

Moet ik nu dit gaan citeren?

"Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus."

:?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 nov 2003 15:50

The_Pim schreef:
Kaw schreef:Pim... Schoppen tegen iemand die schopt omdat ie wanhopig zoekt geeft alleen maar schade.

"Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus."

Ja, dat is de motivatie van een dominee om iemand nog verder de kast op te helpen... :?

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 07 nov 2003 16:10

Kaw schreef:
The_Pim schreef:

Ja, dat is de motivatie van een dominee om iemand nog verder de kast op te helpen... :?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik kap hier mee, ik heb helemaal niet willen schoppen tegen Skoezie.

En Kaw, maak jouw opmerking maar tegen Paulus!

Pim.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 nov 2003 16:19

The_Pim schreef:
Kaw schreef:
The_Pim schreef:

Pim.

Paulus vermaand mensen om zonden. Jij probeert mensen tot geloof en bezinning te pushen. Dat is ook het probleem van de kerkelijke tucht. Soms is het beter om iemand bij de kerk te betrekken dan hem af te stoten om zijn zonden.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 07 nov 2003 16:23

Kaw schreef:
The_Pim schreef:
Kaw schreef:
The_Pim schreef:

Pim.

Paulus vermaand mensen om zonden. Jij probeert mensen tot geloof en bezinning te pushen. Dat is ook het probleem van de kerkelijke tucht. Soms is het beter om iemand bij de kerk te betrekken dan hem af te stoten om zijn zonden.

Kaw, ik stoot niemand af! Ik nodig iemand die God de schuld geeft van zijn/haar onbekeerd zijn uit om nogmaals God te zoeken en om na te denken over het feit waarom hij/zij 'om Gods aandacht vroeg'. Jij legt het zo negatief uit en dat is voor jouw rekening.

Hier laat ik het maar bij, want dit is een weinig opbouwende discussie!

Mhg,
Pim

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 nov 2003 16:31

The_Pim schreef:
Kaw schreef:
The_Pim schreef:
Kaw schreef:
The_Pim schreef:

Pim.

Kaw, ik stoot niemand af! Ik nodig iemand die God de schuld geeft van zijn/haar onbekeerd zijn uit om nogmaals God te zoeken en om na te denken over het feit waarom hij/zij 'om Gods aandacht vroeg'. Jij legt het zo negatief uit en dat is voor jouw rekening.

Hier laat ik het maar bij, want dit is een weinig opbouwende discussie!

Mhg,
Pim

Is goed. Dit is inderdaad niet de tijd en de plaats voor zo'n discussie.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 08 nov 2003 10:26

idd, Pim, je redeneerd net iets te hard en zo redeneer je iemand iets in zijn handen wat hij helemaal niet heeft gedacht of heeft gezegt. Natuurlijk is het van je zelf afhankelijke dat jij bekeerd wordt niet God de schuld geven wat ik nog NOOIT gedaan heb. Dankje Pim, aan zulke dingen heb ECHT wat aan (maarnietheus). Tja, met wie moet je er over praten, je wordt niet serieus genomen...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 nov 2003 18:43

Juist, dat je niet serieus word genomen is al een pijnlijk iets.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 08 nov 2003 21:05

Wat ik er voor doe, ik heb ongeveer twee jaar lang geprobeerd met een stormram de aandacht te krijgen van God, maar dat baat niks! Nu wacht ik geduldig en doe alles wat ik zelf goed en geoorloofd vind.

Beste Skoezie,

Hier ben je niet bijbels bezig (geduldig wachten en doen wat je zelf goed en geoorloofd vindt). Daarom heb ik gereageerd zoals ik gedaan heb! Blijkbaar mag mijn reactie niet op een 'refo'forum. Aan de ene kant is de kritiek op bijv. GG dat lijdelijkheid in de hand wordt gewerkt. Een reactie om 'aan het werk te gaan' wordt nu afgebrand. Wat wil je nu dan?

Helaas vrienden, ik doe het omdat ik het niemand toewens zonder God te leven en te sterven.

Mhg,
Pim.

Creep

Berichtdoor Creep » 08 nov 2003 23:42

Hee mannen, open hierover maar een nieuw onderwerp,
jullie dwalen een beetje af ;-)

Creep

Berichtdoor Creep » 08 nov 2003 23:43

Hee mannen - en vrouwen, open hierover maar een nieuw onderwerp,
jullie dwalen een beetje af ;-)

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 09 nov 2003 00:27

In zekere zin hoort het er juist wel bij, Creep. De hele theologie waarin geworsteld wordt met 'wat doet God en wat doen wij', de uitverkiezing en zo, kan als hij fatalistisch wordt uitgelegd (terecht of niet) mensen diep deprimeren.

Laat je niks wijsmaken door theologische bouwsels om de zaak rond&kloppend te krijgen. Lees de bijbel voor een gezonde 'reality check', en lees dan vooral de stukken die in jouw kerk normaal worden overgeslagen; bijvoorbeeld die over God die zich laat ver-bidden, God die luistert naar mensen, God die als mens naar ons toekwam, niet met theologie maar met woorden van Eeuwig Leven. Hij kwam als mens naar ons toe; dat zegt iets over Zijn karakter, hoe Hij zich aan ons bekend maakt!

Trouwens, als we ervan uitgaan dat God ook ruimte en tijd heeft geschapen, dan zijn vragen over 'vooraf weten hoe en wat' betrekkelijk zinloos. :idea: Het wezen van de Eeuwige kunnen we niet doorgronden, wel kunnen we iets begrijpen van hoe Hij zich aan ons heeft bekend gemaakt. Dat zou theologie misschien iets bescheidener moeten maken in haar pretenties?
Luister en huiver niet: www.listen.to/earswideopen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 nov 2003 11:34

Dat is de geestelijke kant.

Maar de psychische kant word hier eigenlijk mee bedoeld, in deze discussie.

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 09 nov 2003 16:42

Ik denk juist dat een ongezonde theologie heel wat psychisch leed kan veroorzaken, helaas. :( (zie 1e stukje van mijn vorige reactie)
Luister en huiver niet: www.listen.to/earswideopen

Terug naar “Archief”