Memmem schreef:rosalie83 schreef:Galateia schreef:Ik ben me sowieso rot geschrokken dat er dus serieus Christenen zijn die tegen adoptie zijn. Ik moet zeggen: mijn mond viel even open. Ik dacht altijd, dat als er een religie barmhartig was, als er een religie is die geen waarde hecht aan afkomst, kleur, achtergrond of wat dan ook... dat dat wel het Christendom zou zijn. Wat een vergissing. Kennelijk verschillen de meningen in extreme mate. Ben weer even met beide voeten op de grond gezet!
Er zijn zelfs kerken waar geadopteerde kinderen niet gedoopt mogen worden...

Dat sommige mensen tegen adoptie zijn is niet omdat de ter adoptie gestelde kinderen verkeerd zijn maar dat mensen moeten accepteren dat als God geen kinderen op natuurlijke wijze geeft dat men dan kinderloos blijft. Deze mensen willen vaak ook geen medisch onderzoek naar hun onvruchtbaarheid. Ook laten ze zich hier niet voor behandelen.
Volgens mij bezinnen ze zich nu ook in de laatste? kerk waar geen geadopteerde kinderen gedoopt mochten worden.
Kinderen van christelijke (biologische) ouders mochten altijd al worden gedoopt. In het ene land is er meer bekend van de ouders dan in het andere land; reden waarom ook bij de betreffende kerk geadopteerde kindjes te vinden zijn.
Achtergrond is zoals Aragorn zei. Ongedoopte biologische ouders kunnen ook geen kind laten dopen, tenzij ze eerst zelf worden gedoopt, belijdenis doen. Dat is overigens in veel kerken zo.
Ik begrijp het verder ook niet; door een kind te adopteren wordt het gewoon jóúw kind en jij gaat wel naar de kerk... Maar ik denk dat er in overleg altijd uit te komen is, ook bij het betreffende kerkverband.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...