rosalie83 schreef:Zeker als kinderen wat ouder zijn als ze hier komen en ze nog dingen weten uit hun geboorteland hebben ze eerder het gevoel eens terug te willen. Maar ja, ik geloof niet dat dat raar is, of fout. Als je als adoptieouders daar goed mee omgaat, ik hoorde van een gezin die met z'n allen naar het geboorteland geweest zijn, echt mooi!
Ik was even aan het teruglezen, en wilde even op iets heeeeeel ouds reageren.
Vrienden van mijn ouders hebben twee adoptiekindjes uit Ethiopie. Een geweldig gezin! De kinderen zijn nu ongeveer 12 en 9 jaar oud (ik maak een schatting). Toen zij hun kinderen gingen halen in Ethiopie, hebben ze alles gefilmd. Het tehuis, de omgeving, ALLES. Die kinderen vonden en vinden die video geweldig: want daar komen ze vandaan.
Een paar jaar terug, 2 of 3 ofzo, speelde bij deze kinderen een soort van heimwee naar hun land. Ouders hebben iets fantastisch gedaan, ze zijn met het hele gezin een reis door Ethiopie gaan maken. En nu sparen ze met zijn allen om weer eens terug te gaan.
In dit gezin zijn absoluut geen problemen. Die kinderen zijn echt zo dol op hun ouders! Het is gewoon een onderdeel van hun gezinsleven. Ouders en kinderen vertellen heel graag iets over Ethiopie, die kids houden spreekbeurten op school over Ethiopie... noem maar op. Echt een heel leuk gezin. Ik mag alleen maar hopen en bidden om later zo'n liefdevol, warm en gezellig gezinnetje te hebben !!!!