Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2007 10:17

[quote="rosalie83]Geen sorry! ;)
Maar dat kan dus inderdaad gebeuren ja. Best lastig hoor! Maar ja, dat kan met een gezond kindje dan ook gebeuren. Hoe dan ook, je weet nooit precies hoe het zal lopen, wat voor kindje je gaat krijgen.[/quote]

Klopt helemaal en petje af voor de mensen die voor gehandicapte kinderen zorgen, geadopteerd of biologisch.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 10:20

LauraC schreef:Klopt helemaal en petje af voor de mensen die voor gehandicapte kinderen zorgen, geadopteerd of biologisch.

Sluit ik me bij aan!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 14:36

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Idealen? Wat een vreemde omschrijving! Een kindje adopteer je niet uit idealen, maar gewoon om dezelfde reden als waarom mensen graag biologische kinderen willen. Ik denk dat dat voor mensen die echt tegen zijn, of het echt niet kunnen begrijpen, gewoon moeilijk te vatten is.

Beetje als ideaal kan je dat toch wel omschrijven? Voor mijzelf tenminste is het wel een ideaal, een wensdroom! Een wensdroom om kindjes die dat nodig hebben een beter leven te geven!

Hm. Ja, als je het zo bekijkt... :)

Maar ik neem aan dat je adoptieplannen niet enkel en alleen uit idealisme voort komen. Natuurlijk is het een wensdroom... voor mij ook hoor! Maar Tante Tortel zegt het alsof het een soort idealisme is, alsof we adopteren alleen uit idealisme. Klinkt zo... uhm... greenpeace-achtig.

Ik ben me sowieso rot geschrokken dat er dus serieus Christenen zijn die tegen adoptie zijn. Ik moet zeggen: mijn mond viel even open. Ik dacht altijd, dat als er een religie barmhartig was, als er een religie is die geen waarde hecht aan afkomst, kleur, achtergrond of wat dan ook... dat dat wel het Christendom zou zijn. Wat een vergissing. Kennelijk verschillen de meningen in extreme mate. Ben weer even met beide voeten op de grond gezet!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 14:51

rosalie83 schreef:Zeker als kinderen wat ouder zijn als ze hier komen en ze nog dingen weten uit hun geboorteland hebben ze eerder het gevoel eens terug te willen. Maar ja, ik geloof niet dat dat raar is, of fout. Als je als adoptieouders daar goed mee omgaat, ik hoorde van een gezin die met z'n allen naar het geboorteland geweest zijn, echt mooi!

Ik was even aan het teruglezen, en wilde even op iets heeeeeel ouds reageren.
Vrienden van mijn ouders hebben twee adoptiekindjes uit Ethiopie. Een geweldig gezin! De kinderen zijn nu ongeveer 12 en 9 jaar oud (ik maak een schatting). Toen zij hun kinderen gingen halen in Ethiopie, hebben ze alles gefilmd. Het tehuis, de omgeving, ALLES. Die kinderen vonden en vinden die video geweldig: want daar komen ze vandaan.

Een paar jaar terug, 2 of 3 ofzo, speelde bij deze kinderen een soort van heimwee naar hun land. Ouders hebben iets fantastisch gedaan, ze zijn met het hele gezin een reis door Ethiopie gaan maken. En nu sparen ze met zijn allen om weer eens terug te gaan.

In dit gezin zijn absoluut geen problemen. Die kinderen zijn echt zo dol op hun ouders! Het is gewoon een onderdeel van hun gezinsleven. Ouders en kinderen vertellen heel graag iets over Ethiopie, die kids houden spreekbeurten op school over Ethiopie... noem maar op. Echt een heel leuk gezin. Ik mag alleen maar hopen en bidden om later zo'n liefdevol, warm en gezellig gezinnetje te hebben !!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:21

Galateia schreef:Maar ik neem aan dat je adoptieplannen niet enkel en alleen uit idealisme voort komen. Natuurlijk is het een wensdroom... voor mij ook hoor! Maar Tante Tortel zegt het alsof het een soort idealisme is, alsof we adopteren alleen uit idealisme. Klinkt zo... uhm... greenpeace-achtig.

Nou, het is een combinatie van het feit dat we weten dat het medisch gezien niet erg verantwoord is voor mij om zelf een kindje te baren. En dat we graag kinderen die het nodig hebben een beter leven willen geven. Maar al lang, lang geleden had ik dat gevoel in mijn hart.

Galateia schreef:Ik ben me sowieso rot geschrokken dat er dus serieus Christenen zijn die tegen adoptie zijn. Ik moet zeggen: mijn mond viel even open. Ik dacht altijd, dat als er een religie barmhartig was, als er een religie is die geen waarde hecht aan afkomst, kleur, achtergrond of wat dan ook... dat dat wel het Christendom zou zijn. Wat een vergissing. Kennelijk verschillen de meningen in extreme mate. Ben weer even met beide voeten op de grond gezet!

Er zijn zelfs kerken waar geadopteerde kinderen niet gedoopt mogen worden... :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:22

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Zeker als kinderen wat ouder zijn als ze hier komen en ze nog dingen weten uit hun geboorteland hebben ze eerder het gevoel eens terug te willen. Maar ja, ik geloof niet dat dat raar is, of fout. Als je als adoptieouders daar goed mee omgaat, ik hoorde van een gezin die met z'n allen naar het geboorteland geweest zijn, echt mooi!

Ik was even aan het teruglezen, en wilde even op iets heeeeeel ouds reageren.
Vrienden van mijn ouders hebben twee adoptiekindjes uit Ethiopie. Een geweldig gezin! De kinderen zijn nu ongeveer 12 en 9 jaar oud (ik maak een schatting). Toen zij hun kinderen gingen halen in Ethiopie, hebben ze alles gefilmd. Het tehuis, de omgeving, ALLES. Die kinderen vonden en vinden die video geweldig: want daar komen ze vandaan.

Een paar jaar terug, 2 of 3 ofzo, speelde bij deze kinderen een soort van heimwee naar hun land. Ouders hebben iets fantastisch gedaan, ze zijn met het hele gezin een reis door Ethiopie gaan maken. En nu sparen ze met zijn allen om weer eens terug te gaan.

In dit gezin zijn absoluut geen problemen. Die kinderen zijn echt zo dol op hun ouders! Het is gewoon een onderdeel van hun gezinsleven. Ouders en kinderen vertellen heel graag iets over Ethiopie, die kids houden spreekbeurten op school over Ethiopie... noem maar op. Echt een heel leuk gezin. Ik mag alleen maar hopen en bidden om later zo'n liefdevol, warm en gezellig gezinnetje te hebben !!!!

Inderdaad zeg! Kijk, veel mensen spuien alleen maar de negatieve verhalen, maar zo kan het dus ook gaan! En dat hoor je net zo goed heel vaak! Mooi hoor!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 25 apr 2007 15:23

rosalie83 schreef:Er zijn zelfs kerken waar geadopteerde kinderen niet gedoopt mogen worden... :?
Dat meen je niet? :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:25

Machiavelli schreef:
rosalie83 schreef:Er zijn zelfs kerken waar geadopteerde kinderen niet gedoopt mogen worden... :?

Ja, echt waar... Ik vind dat zo erg! Het gaat er dan om dat je niet weet wat voor biologische ouders die kinderen hebben en er mogen alleen kinderen gedoopt worden van gelovige ouders. Ze mogen dan pas gedoopt worden als ze er zelf voor kiezen als ze groter zijn.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 15:27

rosalie83 schreef:
Machiavelli schreef:

Ja, echt waar... Ik vind dat zo erg! Het gaat er dan om dat je niet weet wat voor biologische ouders die kinderen hebben en er mogen alleen kinderen gedoopt worden van gelovige ouders. Ze mogen dan pas gedoopt worden als ze er zelf voor kiezen als ze groter zijn.

Mijn onderkaak ligt nu op mijn voeten :| :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:29

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Machiavelli schreef:

Mijn onderkaak ligt nu op mijn voeten :| :shock:

Het is dat het zo triest is... maar eigenlijk moet ik echt grijnzen om je reactie. Gewoon door hoe je het zegt! ;)

Maargoed, het is echt te absurd voor woorden. Ik geloofde het eerst ook niet, maar toen een insider me het vertelde, tja!

Gelukkig zijn er veel gemeenten waar adoptiekindjes met open armen worden ontvangen, en gelukkig maakt het voor God al helemaal niet uit of een kindje zwart, wit, geel, paars, blauw of gestippeld is.
Laatst gewijzigd door Liarose op 25 apr 2007 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 15:30

rosalie83 schreef:
Machiavelli schreef:

Maar wat hebben volgens deze mensen de biologische ouders er mee te maken dan? Het kind is toch gewoon het kind en het kind wordt bij God gebracht? Dat maakt dan toch niet uit wie het kind gebaard heeft?!?!?! Gelukkig wordt het kindje naar God gebracht.
Dus die kerken die zeggen dan eigenlijk: dit kindje wordt bij God gebracht, maar het is niet welkom.

Wat ben ik blij dat God zich dan over het kindje zal ontfermen zeg, maar wat een ramp dat dat zichzelf dan kerk noemt.

Huh??? Mijn verbazing is nog steeds niet weg... :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:33

Ik weet ook niet precies waar ze het op baseren!
Raar hè?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 15:36

rosalie83 schreef:Ik weet ook niet precies waar ze het op baseren!
Raar hè?

Gewoon schandalig! Nu ben ik niet zo into de kinderdoop, ben van de volwassendoop, dus ik weet niet helemaal de achterliggende theorie. Maar ik zag het altijd zo: of een kindje nou gedoopt wordt of opgedragen (zoals ik het dan gewend ben)... het kindje wordt bij God gebracht. Zo mooi altijd, als een kindje wordt gedoopt of opgedragen. Net alsof het weer aan God terug gegeven wordt... zo'n mooie zegen. Het is gewoon schandalig dat er kerken zijn die menen, dat geadopteerde kinderen daar geen recht op hebben.

Ik ben blij dat er meer mensen zijn die hier verbaasd over zijn!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:37

Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik... Het was niet mijn bedoeling je in een shock te brengen... warmte en nu dit erbij ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2007 15:41

[/quote]
Nou, het is een combinatie van het feit dat we weten dat het medisch gezien niet erg verantwoord is voor mij om zelf een kindje te baren. En dat we graag kinderen die het nodig hebben een beter leven willen geven. Maar al lang, lang geleden had ik dat gevoel in mijn hart.[/quote]

Ja, ik ken het gevoel. Al jaren, al ver voordat ik mijn man tegenkwam, wist ik dat ik ooit een kindje zou adopteren. Het heeft er altijd ergens in gezeten. Diep in mijn hart. Het moet gewoon zo zijn. Zo'n gevoel.

Terug naar “Archief”