rosalie83 schreef:xiMaTix schreef:rosalie83 schreef:xiMaTix! Het gaat niet om voorrang, maar om beschikbaarheid! Niet elk donororgaan past bij iedereen! Dus dan kan het zijn dat 'nummer 2 op de lijst' eerder wordt geholpen dan nummer 1! Verdiep je er nou eerst eens wat beter in!
Dat is logisch, en niet eens de moeite waard om op in te gaan.. Ik doel op een lijst van misschien wel enkele honderden personen die moeten zien hoe iemand voorrang krijgt die nooit achteraan heeft gestaan. Prima als er geen haast bij is. Maar het zou je zoon/dochter maar wezen die net die paar plaatsjes tekort komt en het niet overleefd..
Is het dan logisch dat je jezelf eens achter de oren krabt en afvraagt waarom die persoon die heel zijn leven maar raak geleefd heeft en zijn lichaam heeft afgebroken eerder aan de beurt is dan jou zoon of dochter die voorzichtig en gezond omgaat met zijn of haar lichaam en ook net die ene long nodig heeft..
Natuurlijk zijn de lijsten er niet voor niets. En natuurlijk is het heel erg lastig om daar een keuze uit te maken als dat nodig zou zijn. Maar de vraag is donor ja of nee. En dan zeg ik nee, simpelweg om het feit dat het naar mijn mening niet helemaal klopt zoals het nu gaat!
*gaat hier niet meer op in*
Gelukkig, was een samenvattende tekst voor mezelf en jullie..
* is niet nieuwsgierig wat ze over me denkt of hiervan vind *