Wullimpie schreef:En om nu te gaan zegen dat het sterk is als je je kinderen opvoedt bij de televisie, nou sorry hoor, ik vind het sterker als je, tegen de stroom in, er voor kiest geen TV te nemen, en je kinderen dan gewoon eerlijk zegt dat het niet alles wat op de TV komt slecht is, maar dat je ervoor gekozen hebt om geen TV te nemen, omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
En als je kinderen dan buitenshuis geconfronteerd worden met TV kun je daar gewoon eerlijk met ze over praten, dan hoef je ze echt niet gelijk te verbieden daar naartoe te gaan, maar wijs je ze er wel op dat ze goed opletten wat er gekeken wordt.
Ik meen dat ook zonder zelf TV te hebben je je kinderen best wat media opvoeding kunt geven.
Jij schetst het totaal anders dan hoe het doorgaans gebeurt. Vaak word er juist gewoon niet over gepraat. Het mag gewoon niet, klaar uit. En dan willen kinderen juist kijken, zoeken, experimenteren. Hoe jij het schetst kan het ook ja. Hoewel ik zelf persoonlijk voor een tv zou kiezen omdat ik de voordelen wel vind opwegen tegen de nadelen. Daar is iedereen vrij in.