Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 19 apr 2007 10:27

Kzou niet weten wat voor afdeling. Heb ik nog niet gehoord. Kheb ook geen gesprek vooraf gehad, moet daar gewoon maandagmorgen zijn.
Kmoet een opdracht doen waarbij ik in gesprek moet komen met de zorgvrager, en door die gesprekken een 'verslag' maken over hun leven en ervaring bij deo pname. Dat lijkt me wel erg moeilijk op een pg afdeling.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 10:41

Ja dat zal zeker niet makkelijk wezen. Kijk wel als je mensen heb die in fase 1 of net in 2 zitten daar zal het nog wel mee gaan maar moet je ook niet al teveel van verwachten. Wat gek dat je niet op gesprek ben geweest zeg. Normaal is dat wel zo.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2007 11:32

spannend Maaikje! veel succes.
Dat slaan herken ik ook wel. En niet alleen slaan, ook schoppen, haren trekken, een kopstoot of een asbak naar je hoofd terwijl je niets vermoedend nezig bent. Zeer irritant en dan moet ik ook altijd uit kijken dat ik niet enorm uit mijn slof schiet van de schrik. De blauwe plekken die ik hier opgelopen heb zijn niet meer te tellen iig
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 12:34

Herken het helemaal gerdien. En wat te denken van alle krab plekken die ik al heb opgelopen. ook niet meer te tellen. En zeker dan ben je geneigd om wat terug te doen. Moet me dan echt weleens inhouden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2007 12:38

hou op over krabben. We hebben er nu 1 die zo enorm moeilijk te begeleiden is. We kunnen bijna niet bij hem doordringen maar hij vliegt zelfs mensen buiten aan en krapt dan en ons natuurlijk en zijn medebewoners.

Daar zit je dan zonder orthopedagoog en de arts is er op moment ook meer 1dag in de week. We hebben hem nu al in 2 weken van niks naar 3 oxazepam per dag qua medicatie maar blijft bezig. Wat dan?

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 13:13

ja dat is idd heel moeilijk zeg. Kijk je kan nog wel andere medicatie geven maar dat moet weer in overleg met de arts en als die er niet is? Maar hoe kan dat dan dat die er niet is???????

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2007 16:37

Ze werkt maar 2 dagen in de week en we hebben haar ook nog maar net sinds begin april. Daabrij heeft ze nu prompt die dagen cursus.

/me heeft het ook wel een beetje gehad met die gasten. Ik ben van de week eigen handig beslissingen aan het doorvoeren gegaan omdat ik het zat was en vond dat er wat moest gebeuren

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 17:39

o oke ja dat is dan weer balen zeg. Maar wat heb je dan zelf doorgevoerd als ik het vragen mag? Nemen ze dat dan wel in dank af?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 apr 2007 17:47

Dat de nachtdienst in actie meot komen zodra hij maar even uit zijn kamer komt anders loopt hij herrie op de gang te maken en wordt iedereen wakker.
Afspraken voor de nachtdienst moeten affocieel vastgelegt zijn in zorgplan en dat is dit dus niet
Tot nu toe pikken ze het maar als ze er achter komen dat het daar niet instaat dan doen ze het ook prompt niet meer.
Daarbij heeft hij nu hand in hand begeleiding buiten. Dat mag je als begeleider ook niet zomaar regelen. Alleen met goedkeuring van de orthopedagoog

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 19 apr 2007 17:50

snap het ja. bij jullie is dat toch anders gereld dan in een verpleeghuis denk ik of niet? Ja dan doen ze het zeker niet meer met al de gevolgen van dien

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 21 apr 2007 21:49

nu onze huwelijksdag en de huwelijksreis voorbij zijn, gaat maandag ons gewone leventje weer beginnen. Ik hoef dinsdag pas te beginnen op m'n nieuwe stekkie. \ik moet zeggen dat ik er eigenlijk best wel zin in heb. Wel spannend, maar ook wel heel leuk.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 apr 2007 15:52

Tja mijn zwangerschapsverlof is ook weer voorbij.... donderdag inwerken en dan vant weekend er weer hard tegen aan. Heb er op zich wel zin in, maar vind het ook wel spannend allemaal.
Succes Kipje!

Vervelend Gerdien, tis altijd lastig als je toestemming nodig hebt van iemand die er nooit is :shock:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 24 apr 2007 18:56

Tis best leuk op stage 8) Heb alleen nog maar gemopper gehoord, maar khoop dat dat nog es veranderd...

Echt vaag, ik zat samen met mn werkbegeleider op een groep, en toen moest zij opeens weg smiddags voor een vergadering, zat ik daar, als 1e jaars studentje op mn 2 stagedag in mn uppie op 9 bewoners :shock:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 apr 2007 19:02

Zijn je 'ouwtjes' zou mopperig, Maaikje? Klinkt verder als een behoorlijk personeelstekort...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maaike

Berichtdoor Maaike » 24 apr 2007 20:23

LeChat schreef:Zijn je 'ouwtjes' zou mopperig, Maaikje? Klinkt verder als een behoorlijk personeelstekort...

Die houden het nog netjes...collega's lopen meer te mopperen. Er komen nieuwe leidinggevenden, en daar wordt nogal over gemopperd, en er was vandaag inspectie voor een bronzen keurmerk, en daar werd nog al over gemopperd, dat opeens alles schoongemaakt werd, en nagekeken enzo. En verder uiteraard nog meer gemopper, als gaat het alleen maar over de soorten groenten in het restaurant...

Terug naar “Archief”