ME/CVS/Candida

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

waterlady
Verkenner
Verkenner

ME/CVS/Candida

Berichtdoor waterlady » 19 mar 2007 17:48

Zijn er mensen op dit forum die ME/CVS of Candida hebben, of allebij?
Of ook al jaren tobben met vermoeidheid, waar na vele artsen bezoeken nog geen diagnose is gesteld?
Of als jullie hier meer info over willen weten, wil ik dat ook hier neer zetten.

Groetjes

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 19 mar 2007 18:22

Ja, ik heb wel last van langdurige vermoeidheid, en nee, ik heb geen ME/CVS.

waterlady
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor waterlady » 19 mar 2007 18:44

Oke, maar weet je wel de oorzaak daarvan?

Bij mij in het kort:
Ik ben nl al 5 jaar op onderzoek uit. Ben bij psycholoog geweest, die kon geen oorzaak vinden. Ja ik word wel eens depri van me vermoeidheid. Lang ziekenhuizen geweest, second opinion gehad, geen oorzaken te vinden. Huisarts die geen raad meer met me weet.
Veel bloed laten prikken en geen afwijkingen.
Allerlei alternatieve kanten geprobeerd, orthomoleculair, kruidengeneeskunde, bioresonantietherapie(urineonderzoek) maar geen duidelijke diagnose kunnen stellen.
Nu kwam ik per toeval op een site over candida terecht, en als ik de klachten bekijk komen er veel overeen.
Ik heb binnenkort een afspraak in een ME/CVS centrum in Amsterdam en ik hoop dat die me wat meer duidelijkheid kunnen geven.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 mar 2007 18:56

God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: ME/CVS/Candida

Berichtdoor marierose » 20 mar 2007 22:45

waterlady schreef:Zijn er mensen op dit forum die ME/CVS of Candida hebben, of allebij?
Of ook al jaren tobben met vermoeidheid, waar na vele artsen bezoeken nog geen diagnose is gesteld?
Of als jullie hier meer info over willen weten, wil ik dat ook hier neer zetten.

Groetjes

Een tijd geleden vond ik op internet over Candida en daar heb ik regelmatig last van het ene jaar meer dan het andere jaar. Ik heb streptokokken gehad en ik heb dan ITP (Bloedziekte) sinds 4 jaar en daar hoort vermoeidheid bij en ook heb ik "zwemmersexceem" aan mijn voeten. Ik heb nadat ik op Internet over Candida heb gelezen in combinatie met ITP aan de arts gevraagd maar deze ziet niet een combinatie tussen die twee en vooral ook omdat het niet is bewezen dat Candida ook invloed heeft op andere ziekten waarbij vermoeidheid als klacht geeft?! Maar wat ik ook opvallend vind is dat een familielid van mij ook vaak last heeft gehad van Candida en ze heeft ME.

waterlady
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor waterlady » 20 mar 2007 23:05

Hoi Marierose,

Bijna iedereen waar ME/CVS is geconstateerd heeft ook candida. Vaak is de candida niet de oorzaak van me/cvs maar het gevolg ervan.
Als er bij jou veel symptomen voorkomen die de candida kunnen veroorzaken, waarom zou je je dan niet laten testen op candida? Het is nl niet alleen de vermoeidheid wat je dan hebt he.
Wat ik begrijp verzwakt de candida ook je immuunsysteem, dus dan beinvloed dat lijkt mij wel andere ziekten. Je bent er sneller vatbaar voor denk ik.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 mar 2007 15:10

HUH? Wat heeft candida daar mee te maken? Ik ken candida meer als candida albicans ofzo, de link met ME is?

waterlady
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor waterlady » 21 mar 2007 15:33

http://www.candida.nl/me.html

Candida Albicans komt veelvuldig in bijna alle gevallen voor............

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 18 apr 2007 20:36

Ik heb ME gehád! :D Ben er na 6 jaar éíndelijk vanaf! Nou ja, voor 90% dan, maar dat is altijd beter dan voor 100% ziek...
Ik ben er uiteindelijk 'vanaf' gekomen door 'electro-acupunctuur' waarvan ik niet geloofde dat het zou werken. Maar het werkte toch, en nu kan ik min of meer normaal naar school! :)
RPG!
music is the art of living

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 apr 2007 08:29

Ness schreef:Ik heb ME gehád! :D Ben er na 6 jaar éíndelijk vanaf! Nou ja, voor 90% dan, maar dat is altijd beter dan voor 100% ziek...
Ik ben er uiteindelijk 'vanaf' gekomen door 'electro-acupunctuur' waarvan ik niet geloofde dat het zou werken. Maar het werkte toch, en nu kan ik min of meer normaal naar school! :)

Wauw...!? Kan je daar meer over vertellen?

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 19 apr 2007 08:36

Vraag maar :) ... Ik zou zo niet direct weten wát je wilt weten, dus vraag maar raak.. :)
RPG!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 apr 2007 08:46

Vraag 1: Hoe gaat dat? :lol:

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 19 apr 2007 09:19

Antwoord 1: Vaag :lol:

Antwoord 1 (uitgebreide versie):
Je zit op een stoel, moet horloge ed. batterijaangedreven dingen af/uit doen, naast je staat een klein machientje met een wijzertje dat van 0 tot 100 kan. Daar komen een aantal snoeren uit, waarvan 1 naar een koperen staaf gaat, en 1 naar een staaf met een koperen punt die de behandelaar in de hand heeft. De koperen staaf moet je in je hand vasthouden, vervolgens 'meet' de behandelaar met de andere staaf op diverse punten op je andere hand (en voeten, én de hand waarin je de staaf houdt, dan moet je de staaf dus van hand wisselen :wink: ) je lichaam. Bij elk punt dat ze aanraakt (en dat gaat best hard.. :shock: ik had naderhand vaak putjes in mijn handen staan omdat ze zo hard duwde. Wist niet dat ik zó'n dikhuid was 8) ) verspringt de wijzer naar 50 met een soort 'bzzzwwwoeeewwwww'-geluid.
Ténminste, dat hoort ie te doen. Maar als je ziek bent (ik had haar niet verteld wat ik had) dan gaat ie op sommige punten helemáál niet omhoog... (blijft met een 'gkkkggggkgkggggkk' op 0 steken) Dan schijn je daar te weinig impulsen te hebben om op te vangen oid., de machine vangt iig niet veel op, en dat betekent dat daar iets ondergestimuleerd wordt oftewel: niet goed werkt.
Het omgekeerde is er ook: dan sjeest die wijzer als een idioot naar 100 en loeit het apparaat gezellig mee... :roll: 'wwwwwwooooeeoeeooooeeeeeeeeeee!!!!'. In dat geval zijn daar te véél impulsen, en wordt dat gedeelte van je lichaam dus overbelast = werkt niet goed.
Nou was ik nogal sceptisch, ik heb stad en land afgelopen en stápels geneeswijzen uitgeprobeerd, niets werkte... dus ik dacht: goh, dat is een leuke nieuwe manier van oplichten, een apparaat laten loeien of kreunen.. Wat wijzertjes en dingetjes erbij en het is compleet.
Zegt zij: "ik ga je genezen."
Zeg ik: "haha, ja vast!" (Ik was onderhand een beetje zat van de therapieën en alternatieve onzin.)
Zegt zij: "ja hoor." En ze begint met dat apparaat.. meet dingen door van mijn lichaam en zegt telkens per meetpunt wat ze meet: "nu meet ik je nieren, nu meet ik je lever, nu meet ik je maag, nu meet ik je benen.."
En verrek, bij alle dingen die mis waren (Pfeiffer gehad = leverproblemen bijv.) sloeg dat ding op hol... :shock: En ik had het haar níét verteld!
Vervolgens gooit ze dan, in een bakje met staafvormige uithollingen dat ook aangesloten is op het apparaat, een staafje met van die medicijnen die je bij DA ed. kunt krijgen: Bloem enzo. (Niet dat meel, maar medicijnen :wink: ) Per staafje zit er een ander medicijn in.. dan meet ze weer, en kijkt of er dan nog iets mis gaat. Soms slaat het ding dan juist op hol op andere punten, dan wisselt ze even een medicijn of voegt wat toe... en op een gegeven moment heeft ze het zo uitgebalanceerd dat het meeste rond de 50 zit.
Ze schrijft een recept uit, en ik zit sceptisch te kijken. Leuke vorm van oplichting, al blijft het frappant dat ze precies die punten opmat waarvan ik min of meer vermoedde dat er wat mis zat. En overigens ook andere waarvan ik, na goed nadenken, inderdaad had kunnen weten dat er iets mee aan de hand was. (Biologie was altijd mijn lievelingsvak :D )
Maar goed, omdat ze het zo lief vraagt en het mijn moeder geld kost: Okee, ik gebruik dat spul wel hoor. En dat deed ik... al zat ik wel huilend in de auto op de terugweg omdat ik het onzinnig vond. Wie kon mij nou nog genezen? Ik kostte namelijk alsmaar geld, en werd niet beter. Dan ga je je schuldig voelen, en overbodig. "Ik bezorg jullie alleen maar last, houd toch op geld aan mij te besteden." Enz..
De eerste dag dat ik het gebruikte: ik werd zó moe dat ik amper meer deed dan op de bank hangen. Meestal deed ik nog net íétsje meer, maar nu was wel mijn zwaartepunt, leek het.
De volgende dag: ik had energie! Kon ineens twee keer wandelen met de hond! Was nóg niet moe! :shock:
"Nou ja, vast toeval." Maar elke keer dat ik bij haar geweest was ging het langzaam beter.. en nu ben ik voor 90% genezen verklaard! (Door de artsen uit het ziekenhuis, al snappen zij ook niet helemaal hoe het werkt.)

That's it zo ongeveer :) Dat duurde al met al zo'n 2 jaar, schat ik, of iets minder of meer...
RPG!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 apr 2007 09:50

HUH? Is dat elektro accupunctuur?? Dat heb ik dat ook gehad! :mrgreen: Alleen waar ik was noemden ze het anders. Ik ben ff kwijt hoe, dat komt vast wel weer bovendrijven. Maargoed, ik ben er jaren mee bezig geweest en het hielp niet!

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 19 apr 2007 10:01

Bioresonantie? Heb ik ook gehad.. werkte ook niet.. :roll:

(Hoogezand toevallig?)
RPG!

Terug naar “Archief”