TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 08:34

CaptainCaveman schreef:
Optimatus schreef:Ik heb een TV omdat er programma's zijn die ik wil zien omdat ik ze leuk vind. Dat lijkt me reden genoeg om zo'n kast in huis te (willen) hebben.

Het lijkt me vooral lastig om dan enkel de programma's die je leuk vindt te bekijken, en het aantal programma's wat je leuk vindt niet te verdubbelen ;)

Dit snap ik niet :?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 apr 2007 08:42

Ik wel. Je hebt de verleiding in je huis gehaald en je grenzen ga je ongemerkt verleggen.
Als je eerst nog schrikt als er een vloek klinkt, op den duur raak je eraan gewend en ga je de grenzen verleggen.
Dus ga je ook vanzelf meer kijken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 08:44

tante-tortel schreef:Ik wel. Je hebt de verleiding in je huis gehaald en je grenzen ga je ongemerkt verleggen.
Als je eerst nog schrikt als er een vloek klinkt, op den duur raak je eraan gewend en ga je de grenzen verleggen.

Dat vind ik zo'n rare redenering! Dat heb je met een bibliotheek toch ook niet? Dat als je daar een lidmaatschap hebt, je dan ineens boeken gaat lezen die je eigenlijk niet vindt kunnen? Zo zie ik dat met tv ook. Ik kijk alleen wat ik leuk en verantwoord vind, en verder niet. Punt.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 apr 2007 09:16

Dan ben je één van de weinige!
Want reclame zien we allemaal en die is tegenwordig zo dubbelzinnig als het maar zijn kan.
En ja, ook uit de Bibliotheek kun je boeken lenen die eigenlijk niet verantwoordt zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 09:17

tante-tortel schreef:Dan ben je één van de weinige!
Want reclame zien we allemaal en die is tegenwordig zo dubbelzinnig als het maar zijn kan.
En ja, ook uit de Bibliotheek kun je boeken lenen die eigenlijk niet verantwoordt zijn.

Ja, maar dat doe je toch ook niet?
Of neem jij ook geen abonnement op de bieb?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2007 09:17

tante-tortel schreef:Ik wel. Je hebt de verleiding in je huis gehaald en je grenzen ga je ongemerkt verleggen.

Je bent wel erg negatief ingesteld.
Ik heb nu ook tv in huis en zie amper wat dan alleen het geen wat ik wil zien en zelfs de programma's die ik wil zien vergeet ik nog wel is op tijd aan te zetten.

Als jij er niet mee overweg kan betekend niet dat anderen dat ook niet kunnen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 apr 2007 09:23

Misschien moet je de hulpverlening eens navragen over de problemen die er binnen de Gereformeerde gezindte zijn door het (mis) bruik van de TV en allerlei andere media.

En nee, ik ben geen lid van de Bibloitheek, maar dat is gewoon omdat ik de boeken die ik wil lezen gewoon koop.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2007 09:29

tante-tortel schreef:Misschien moet je de hulpverlening eens navragen over de problemen die er binnen de Gereformeerde gezindte zijn door het (mis) bruik van de TV en allerlei andere media.

En weet je hoe dat komt? Omdat er zo ontzettend krampachtig mee omgegaan wordt. Ik had ooit een vriendinnetje waar ze thuis absoluut geen tv hadden en ze mocht niet kijken bij een ander. Maar bij ons moest en zou de tv aan en als je zag hoe ze ervoor hing! Mennn! Ze was niks gewend, dus ze vond het helemaal geweldig! Als je gewoon van kind af aan leert dat de tv leuk is, maar dat er ook foute programma's zijn, en dat je dus niet zo maar de tv aanzet, maar eerst de gids pakt en kijkt wat je wilt zien en hoe laat dat dan komt en dat je dan op die tijd de tv aanzet, dan is er niets aan de hand!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2007 09:56

Juist. het is zolang verboden geweest dat men niet heeft geleerd hoe er goed mee om te gaan. En dat hoort wel bij de opvoeding. Niet alleen zeggen wat wel en niet mag maar ook hoe je er op een goede manier mee omgaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 11:59

En ik begrijp nog steeds niet, waarom TV niet mocht en niet mag in bepaalde kringen...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2007 12:13

Omdat er rotzooi opkomt. Ja dat komt er op maar ook goede dingen, maar dat vergeten ze. Ze gaan uit van de zwakte van de mens. Dat je er niet mee om kan gaan en dat je toch gaat kijken naar dingen die we niet horen te bekijken.
Dat vind ik erg zwak. Ik vind het sterker als je hem in huis haalt en je kidneren jong alleert hoe er mee om te gaan.

Daarbij houden ze de tv buiten de deur maar internet is er wel. Daar komt nog veel meer pagina's op voor wat niet echt goed is voor de mens.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 12:28

Je bedoelt dat het een gevolg is van "de mens is geneigd tot alle kwaad en in hem is geen goeds"?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 18 apr 2007 15:33

Riska schreef:En ik begrijp nog steeds niet, waarom TV niet mocht en niet mag in bepaalde kringen...

Omdat velen, waaronder ik, vinden dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen van TV.

Gerdien B. schreef:Omdat er rotzooi opkomt. Ja dat komt er op maar ook goede dingen, maar dat vergeten ze. Ze gaan uit van de zwakte van de mens. Dat je er niet mee om kan gaan en dat je toch gaat kijken naar dingen die we niet horen te bekijken.
Dat vind ik erg zwak. Ik vind het sterker als je hem in huis haalt en je kidneren jong alleert hoe er mee om te gaan.

Daarbij houden ze de tv buiten de deur maar internet is er wel. Daar komt nog veel meer pagina's op voor wat niet echt goed is voor de mens.

Uitgaan van de zwakte van de mens lijkt me toch niet geheel onbijbels.
Het feit dat er mensen verkeerd gebruik maken van internet, kun je niet gebruiken om dan ook maar TV in huis te halen.
En om nu te gaan zegen dat het sterk is als je je kinderen opvoedt bij de televisie, nou sorry hoor, ik vind het sterker als je, tegen de stroom in, er voor kiest geen TV te nemen, en je kinderen dan gewoon eerlijk zegt dat het niet alles wat op de TV komt slecht is, maar dat je ervoor gekozen hebt om geen TV te nemen, omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

En als je kinderen dan buitenshuis geconfronteerd worden met TV kun je daar gewoon eerlijk met ze over praten, dan hoef je ze echt niet gelijk te verbieden daar naartoe te gaan, maar wijs je ze er wel op dat ze goed opletten wat er gekeken wordt.
Ik meen dat ook zonder zelf TV te hebben je je kinderen best wat media opvoeding kunt geven.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 16:20

Ik moet het anders formuleren:
Ik begrijp nog steeds niet dat in bepaalde kringen TV verboden wordt door een kerkenraad.
Dat je zelf die keuze maakt om geen tv te nemen, respecteer ik.
Maar waarom bemoeit een kerkenraad zich ermee?

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 18 apr 2007 16:25

Er zijn slechte, foute programma's op T.v. (vanuit de bijbel gezien) en daarom wordt een t.v. door sommige kerkenraden afgeraden. Maar goed als een kerkenraad op die manier denkt moet ook internet afgeraden worden, spelcomputers, computerspelletjes. Dan zouden mensen ook in veel winkels (zoals drogisterijen) niet mogen komen.

Terug naar “Archief”