Riska schreef:En ik begrijp nog steeds niet, waarom TV niet mocht en niet mag in bepaalde kringen...
Omdat velen, waaronder ik, vinden dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen van TV.
Gerdien B. schreef:Omdat er rotzooi opkomt. Ja dat komt er op maar ook goede dingen, maar dat vergeten ze. Ze gaan uit van de zwakte van de mens. Dat je er niet mee om kan gaan en dat je toch gaat kijken naar dingen die we niet horen te bekijken.
Dat vind ik erg zwak. Ik vind het sterker als je hem in huis haalt en je kidneren jong alleert hoe er mee om te gaan.
Daarbij houden ze de tv buiten de deur maar internet is er wel. Daar komt nog veel meer pagina's op voor wat niet echt goed is voor de mens.
Uitgaan van de zwakte van de mens lijkt me toch niet geheel onbijbels.
Het feit dat er mensen verkeerd gebruik maken van internet, kun je niet gebruiken om dan ook maar TV in huis te halen.
En om nu te gaan zegen dat het sterk is als je je kinderen opvoedt bij de televisie, nou sorry hoor, ik vind het sterker als je, tegen de stroom in, er voor kiest geen TV te nemen, en je kinderen dan gewoon eerlijk zegt dat het niet alles wat op de TV komt slecht is, maar dat je ervoor gekozen hebt om geen TV te nemen, omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
En als je kinderen dan buitenshuis geconfronteerd worden met TV kun je daar gewoon eerlijk met ze over praten, dan hoef je ze echt niet gelijk te verbieden daar naartoe te gaan, maar wijs je ze er wel op dat ze goed opletten wat er gekeken wordt.
Ik meen dat ook zonder zelf TV te hebben je je kinderen best wat media opvoeding kunt geven.