Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 apr 2007 07:58

trijntjejohanna schreef:ik ben ook 2 juni uitgerekend :P

Wat leuk :mrgreen:! Wedstrijdje wie het eerste bevalt :wink: :P :wink:?
Wat de toekomst brengen moge........

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 18 apr 2007 12:32

Dank je wel voor de felicitaties!! We zijn er thuis ook allemaal blij mee. Ik heb nu nog een zusje van 1. Maar je maakt het ontzettend bewust mee, heel leuk!! (behalve rond de bevalling, dan ist gewoon spannend om thuis te komen)
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 apr 2007 13:39

klopt ja 1e kindje

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 apr 2007 14:29

Leej, wat leuk joh! Ik was ook 16 toen mijn broertje werd geboren (en was de jongste al die 16 jaar)

Leuke kamer TJ! Mooie kleur groen dat bedje!!!
Tgaat opschieten voor jullie, lekker hoor!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 apr 2007 14:09

ja maar tj speelt vals haha ik was eerder op 2 juni uitgerekend dan haar...vindt het soms allemaal best spannend worden... :oops: nu het echt dichterbij komt.
hoe is jullie bevallig verlopen, wie heeft er de max aantal uren over gedaan bij de 1e? gelukkig verschild het nogal :mrgreen: :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 apr 2007 14:49

Kan het goed begrijpen dat je het spannend vind :wink:
Ben je je buik al zat? of geniet je nog lekker :?:

Mijn bevalling duurde in totaal 13 uur, dus netjes voor een eerste. Officieel had ze er in 12 uur kunnen zijn, want binnen uur persen is het meestal wel geboren, alleen deed ik er incl reis naar zh 2 uur over. Ik kan je een ding meegeven waar ik veel aan heb gehad: blijf rustig en geef je over aan de verloskundige of gynaecoloog. Die zeggen wat je moet doen en je moet ervanuit gaan dat ze het beter weten dan jou.
Ik hoop voor jullie dat je geen ingrepen nodig hebt, maar ik weet wel dat een vacuumverlossing geen pijn extra doet :wink: Heb echt niks van dat ding gevoeld, ook van de rest niet. Lijkt allemaal erg eng maar viel mij dus behoorlijk mee!!!
En tja, weeën doen pijn, maar ik zou dat mooie moment iedere week wel een keer willen meemaken, dat je kind eindelijk op je buik wordt gelegd :8> :8> :8>

Dus geniet nog even van de laatste weekjes zonder kleintje en doe vooral lekker rustig aan nu het nog kan :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 apr 2007 14:55

liefje schreef:ja maar tj speelt vals haha ik was eerder op 2 juni uitgerekend dan haar...vindt het soms allemaal best spannend worden... :oops: nu het echt dichterbij komt.
hoe is jullie bevallig verlopen, wie heeft er de max aantal uren over gedaan bij de 1e? gelukkig verschild het nogal :mrgreen: :mrgreen:

Heej, het is ook spannend! En niet alleen bij de eerste, de tweede is ook weer spannend! Ik heb er met Boudin ongeveer 16 uur over gedaan en met Gerlinde 6 (!) uurtjes.. De dokter was er net op tijd. Ik maar zeggen: "wacht maar met bellen het duurt nog wel even.."

Op het moment zelf dacht ik wel van dit nooit meer, maar een aantal maanden later zie je het wel weer zitten. Het is gewoon zo bijzonder allemaal! Ik ga je niet zeggen dat het meevalt, want dat zou zomaar kunnen maar is niet van te voren te zeggen. In elk geval, het is te doen. Zoveel vrouwen, zoveel kinderen, je ziet het. Succes!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 apr 2007 15:56

Hee spannend zeg. Misschien bevallen jullie wel op mijn verjaardag: 3 juni!
Tschiet al wel op. Nog anderhalve maand :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2007 18:51

liefje schreef:ja maar tj speelt vals haha ik was eerder op 2 juni uitgerekend dan haar...vindt het soms allemaal best spannend worden... :oops: nu het echt dichterbij komt.

ik heb er 11,5 uur over gedaan... tbegon om 00:00 precies, met meteen weeen om de 3 minuten.. om 04:15 had ik 1 cm ontsluiting.. om 07:30 nog steeds 1 cm... :? was niet echt leuk om te horen, want ik had al die tijd nog steeds weeen om de 3 minuten.. om 12:00 zou de huisarts wel weer evne langs komen om te kijkne.. maar om 09:45 hadden we hem al weer gebeld.. toen had ik ineens al ong 8 cm ontsluiting.. dus van 1 naar 8 in 2 uur :shock: .. om 10:45 had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen.. om 11:30 was milan er ! Milan wilde er eigenlijk niet uit.. steeds als hij er bijna uit was dan schoot hij weer helemaal terug :? ook had ik een paar aambeien gekregen.. dus ik vond het persen verschrikkelijk.. ik zie nu dan ook ontzettend tegen de bevalling... hoop dat het deze keer wat anders loopt... de huisarts werd tijdens het persen ook behoorlijk zenuwachtig en zei ook steeds: hij moet er nu echt uit, anders moeten we naar het ziekenhuis.. hij heeft me nog ingeknipt.. ik was behoorlijk uitgescheurd :? :? dus nee ik zie niet uit naar de bevalling :wink: :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2007 18:52

ik hoop wel een beetje op tijd te bevallen.. of ff wat vroeger.. anders wordt het gaan naar de trouwerij niks :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2007 20:58

gister en vandaag weer een mindere dag gehad... gister was ik vreselijk moe/duizelig en had hoofdpijn.. vandaag ben ik dehele dag erg misselijk geweest.... ook heb ik nu standaard savonds dikke voeten en onderbenen..

ik kan ook niet rustig aan doen.. ik heb vreselijk last van nesteldrang.. ik wil nu alles schoon en opgeruimd hebben (had ik bij milan niet zo vroeg).. de nesteldrang bestaat voornl uit weggooien van spullen.. hoop niet datik na de zwangerschap spijt heb van iets wat ik heb weggegooid

gister een eindje te fietsen geweest en toen ik afstapte kon ik bijna niet meer lopen.. het was net of mn ene been verkeerd zat.. alsof ie gedraait zat.. het deed zoooooooooooon enorme pijn

ik hoop trouwens echt dat "maarten" een beetje vroeger als 40 week komt.. maar ja dat heb je niet voor het zeggen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2007 21:41

trijntjejohanna schreef:gister en vandaag weer een mindere dag gehad... gister was ik vreselijk moe/duizelig en had hoofdpijn.. vandaag ben ik dehele dag erg misselijk geweest.... ook heb ik nu standaard savonds dikke voeten en onderbenen..

ik kan ook niet rustig aan doen.. ik heb vreselijk last van nesteldrang.. ik wil nu alles schoon en opgeruimd hebben (had ik bij milan niet zo vroeg).. de nesteldrang bestaat voornl uit weggooien van spullen.. hoop niet datik na de zwangerschap spijt heb van iets wat ik heb weggegooid

gister een eindje te fietsen geweest en toen ik afstapte kon ik bijna niet meer lopen.. het was net of mn ene been verkeerd zat.. alsof ie gedraait zat.. het deed zoooooooooooon enorme pijn

ik hoop trouwens echt dat "maarten" een beetje vroeger als 40 week komt.. maar ja dat heb je niet voor het zeggen

je zou er voor mogen bidden. :oops: :oops:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 apr 2007 15:08

trijntjejohanna schreef:gister en vandaag weer een mindere dag gehad... gister was ik vreselijk moe/duizelig en had hoofdpijn.. vandaag ben ik dehele dag erg misselijk geweest.... ook heb ik nu standaard savonds dikke voeten en onderbenen..

Jammert TJ! Beetje 'n tegervaller dus weer. Hopelijk gaat het nu weer n beetje. Doe maar rustig aan! (Alst nodig is PBen hoor!! :P)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 apr 2007 15:14

Spannend..... Geen ervaring, dus kan je niks over bevallling(en) vertellen :P.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 apr 2007 22:12

We hebben al een tijd niets van Rosekapje vernomen!

Weet iemand hoe het met haar gaat?

Terug naar “Archief”