is de duivel alomtegenwoordig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 29 okt 2003 14:00

Ruben Hadders schreef:Yeah... al 5 pagina's over Dhr. satan. Wat een eer!!! Die gozer is allang verslagen dus laten we niet zo moeilijk doen over die gast. Geef hem niet te veel eer die hij niet verdiend. Hij is een mensenmoordenaar van den beginne en verslagen door Christus. End.

Maar is nog een groot gevaar voor de gelovigen, want hij heerst nog op aarde.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 06 nov 2003 16:59

Kaw schreef:De duivel is een gevallen engel met vele volgelingen. Daarnaast is de menselijke natuur verdorven. Dit zorgt ervoor dat de wereld vol zit met het kwaad. Niet omdat de duivel overal zit. Hij gaat rond als een briesende leeuw, maar is niet overal te gelijk. De duivel is in zoverre gebonden dat ie geen toegang meer heeft tot de hemel, maar "vast" zit op aarde.

Um waar haal je dat vandaan dat de duivel vast op aarde zit?

Ik heb dit gevonden:
Openbaring 20: 3En wierp hem in de afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geeindigd zijn.

Hier staat dat de duivel gebonden is en dat hij dan niet de volken kan verleiden en jij zegt het tegenovergestelde?

Openbaring 20: 7
En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satans uit zijn gevangenis ontbonden worden. En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.
Hij is nu dus niet gebonden, want hij verleidt de volken.

Efeze 6:12

Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

De duivel heeft hier wel toegang tot de hemel.
Laatst gewijzigd door butterfly op 06 nov 2003 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 nov 2003 17:02

vergeet niet dat duivel van oorsprong een zeer hoge positie had. Volgens mij zijn een groot aantal van zijn voorrechten nog steeds intact. Pas als het oordeel geweest is, dan zal het van hem afgenomen worden.

Klopt dit een beetje?

joris

Berichtdoor joris » 06 nov 2003 17:15

volgens mij is dat niet oke.

We zetten vaak God op dezelfde hoogte als de satan, alsof ze elkaars gelijke zijn en even gevaarlijk.

satan is een gevallen engel en geschapen door God.

IN hierarchische termen:

God is de directeur
aarsengelen en satan zijn de afdelingshoofden
engelen en demonen zijn uitvoerenpersoneel.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 nov 2003 17:21

We zetten vaak God op dezelfde hoogte als de satan, alsof ze elkaars gelijke zijn en even gevaarlijk.
deed ik dat...?
Of lees jij te snel... :P

joris

Berichtdoor joris » 06 nov 2003 17:23

nee jij deed dat niet. twas puur een opmerking die mij eigen drammerigheid er uit dramde.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 06 nov 2003 19:19

Butterfly schreef:

De duivel heeft hier wel toegang tot de hemel.

Hier ben ik het niet mee eens. De duivel heeft wel toegang gehad tot de hemel, maar nu niet meer. Ik kan zo snel niet in de Bijbel vinden waar het precies staat, maar er staat in de Bijbel, dat toen Jezus ten hemel opvoer en een wolk ervoor zorgde, dat Hij niet meer zichtbaar was voor de mensen, toen kwamen de duivelen om te strijden tegen Jezus. Op deze manier probeerden ze nog tegen te gaan dat Jezus weer Gods koninkrijk zou binnen gaan, want dan had Hij overwonnen. Maar een leger engelen kwam Jezus helpen en ze hebben overwonnen! Toen de duivelen verslagen waren, zijn ze gedwongen om voor altijd weg te blijven uit de hemel. De duivel kan God nu dus ook niet meer verzoeken, wat hij daarvoor wel kon. (kijk maar naar Job)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 06 nov 2003 19:58

Ruben Hadders schreef:Yeah... al 5 pagina's over Dhr. satan. Wat een eer!!! Die gozer is allang verslagen dus laten we niet zo moeilijk doen over die gast. Geef hem niet te veel eer die hij niet verdiend. Hij is een mensenmoordenaar van den beginne en verslagen door Christus. End.

Hoezo : End????
bepaal jij dat?
Ik geef de duivel helemaal geen eer met deze topic dacht ik zo.
En misschien ben jij over allerlei onderwerpen al uitgedacht, en heb je overal een mening over, ik nog niet.
geef die mensen ook een kans :?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 22:10

Is de duivel alomtegenwoordig?

Ik geloof van wel. De duivel werkt daar, waar God ook werkt. Daar doet hij juist extra hard zijn best. Want hij probeert uit alle macht om ons naar de verdoemenis te helpen.
Ik geloof ook dat de duivel niet tegen God op kan. Als God het niet toe laat, dat de duivel ergens is, dan moet hij vertrekken, maar anders zal hij er zeker aanwezig zijn. We moeten niet voor niets strijden tegen machten en boosheden!
Verder is het zo, dat God ook alomtegenwoordig is. Toch is Hij niet overal. God zul je bijvoorbeeld niet vinden in een disco.
Ik las ook een reactie van iemand aan het begin van deze topic, dat de duivel onze gedachten niet kan lezen. Dit kan hij zeker wel! De duivel fluistert ons maar al te vaak verkeerde dingen in. Hij weet van ieder persoonlijk wat zijn/ haar zwakke plek is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 22:43

Verder is het zo, dat God ook alomtegenwoordig is. Toch is Hij niet overal. God zul je bijvoorbeeld niet vinden in een disco.

God is bij hoeren en tollenaars, maar niet in de disco?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 23:05

Natuurlijk wel, maar al wil je God zoeken, dan zit je daar op de verkeerde plaats. Het is een plaats waar de satan heerst.
God kan in een disco werken, God kan op ieder plekje van de wereld tot mensen komen. Maar ik bedoel dus, dat er plaatsen zijn waar God niet geeerd kan worden. (of je moet evangeliseren). Zo zijn er ook plaatsen waar de duivel niet komt, omdat God daar geeerd wordt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 23:07

God heeft de uiteindelijke macht en beslist waar de duivel wel en niet mag zijn. Maar God geeft de duivel ook vrijheid. De duivel kan op veel plaatsen komen en als hij daar mag zijn, dan is hij daar ook.
Met alomtegenwoordig wordt bedoelt: Overal tegelijk zijn. In feite kan de duivel dat ook.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 23:08

bloempie19 schreef:Natuurlijk wel, maar al wil je God zoeken, dan zit je daar op de verkeerde plaats. Het is een plaats waar de satan heerst.
God kan in een disco werken, God kan op ieder plekje van de wereld tot mensen komen. Maar ik bedoel dus, dat er plaatsen zijn waar God niet geeerd kan worden. (of je moet evangeliseren). Zo zijn er ook plaatsen waar de duivel niet komt, omdat God daar geeerd wordt.
opke, hier ga ik in mee geloof ik. Al zou ik het ook wel nog anders willen zeggen: als je zeker weet dat Christus de duivel overwonnen heeft mag je de disco voor God opeisen en de satan en zijn trawanten wegjagen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 07 nov 2003 23:21

Inderdaad, maar daar moet God eerst toestemming voor geven. God moet er in mee gaan, want in eigen kracht bereik je niets.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 07 nov 2003 23:28

bloempie19 schreef:Inderdaad, maar daar moet God eerst toestemming voor geven. God moet er in mee gaan, want in eigen kracht bereik je niets.
als ik jou was zou ik de bijbel eens lezen en screenen op het woord: GElOOF. Kijkwat een kracht er in geloof zit. lees bijvoorbeeld eens EFEze 1.
Derreck Prince heeft mooi boekje geschrevne over HET GELOOF< ik weet even de precieze tittel niet meer, maar de evangelisch boekhandel wijst het je zo aan.

Terug naar “Archief”