De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 apr 2007 13:01

Smurffie schreef:
Christa schreef:
paprikameisje2 schreef:k zou nog wel eens de percentages willen zien van de hoeveelheid mensen ind e reformatorsiche kring aan de pil is.

ik denk namelijk dat veel mensen niet weten dat er zo ontzettend veel mensen aan de pil zijn.

Ik ook, en dan graag met achtergronden en overtuiging erbij. Zo zou ik nog weleens willen weten hoeveel procent van de reformatorische jeugd wel gemeenschap voor het huwelijk heeft... maar dat is offtopic ;)

Ik gok zo'n 90%. Refo's zijn net mensen.

Denk je dat echt? Dat 90% seks voor het huwelijk heeft? Ik denk dat als je het wil dat het dan ook kan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2007 13:41

Dat denk ik ook ja. Ik weet bijna zeker dat als ik refo zou zijn (en dus overtuigd van het nut van pre-maritale onthouding) ik er niet aan zou doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 apr 2007 14:08

kwebbel schreef:[...]

Smurffie schreef:*zucht*

Ik zei dan ook: Indien niet nodig maar enkel voor je eigen gemak, dàn vind ik het onzin. :wink:
sorry :oops: :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 apr 2007 15:00

Aragorn schreef:Dat denk ik ook ja. Ik weet bijna zeker dat als ik refo zou zijn (en dus overtuigd van het nut van pre-maritale onthouding) ik er niet aan zou doen.

Jij? Vandaar dat je ook geen refo bent 8)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 apr 2007 20:10

Aragorn schreef:Dat denk ik ook ja. Ik weet bijna zeker dat als ik refo zou zijn (en dus overtuigd van het nut van pre-maritale onthouding) ik er niet aan zou doen.

Het probleem is dat niet iedere refo écht overtuigd is van het nut van pre-maritale onthouding, denk ik.. Vaak is het ook gewoon zo dat je geleerd wordt dat seks voor het huwelijk fout is, maar dat je er amper over na hebt gedacht waarom dat precies is.
Althans, dat zie ik veel om me heen :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 apr 2007 20:24

En misschien is het probleem ook wel dat refo's gewoon maar mensen zijn die vooraf makkelijk praten hebben, maar eenmaal op een knus punt aangekomen net zo goed voor de bijl gaan als ieder ander.
Daarom is het denk ik ook supergoed om voor zulk soort dingen heel concreet te bidden. Als de menselijke stofjes je gedachten overnemen wil God je ook in zulke dingen wel weer op de juiste dingen wijzen :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2007 20:45

Daarom is het heel belangrijk om jongeren hierover aan het denken te zetten voor ze dat moment bereiken.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 apr 2007 20:50

Hippieblijhoofd schreef:

Het probleem is dat niet iedere refo écht overtuigd is van het nut van pre-maritale onthouding, denk ik.. Vaak is het ook gewoon zo dat je geleerd wordt dat seks voor het huwelijk fout is, maar dat je er amper over na hebt gedacht waarom dat precies is.

De zwaarste refo's zijn het minst overtuigd volgens mij...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2007 20:52

Ik ben geen refo en heb 't toch willen volhouden, dus misschien klopt Dreamsters redenering wel :mrgreen:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 16 apr 2007 20:56

Het klopt niet altijd hoor, maar het is vaak wel zo dat 'zwaar-opgevoede-jongeren' vaak een opgelegde mening hebben en dus minder persoonlijk overtuigd zijn..

Offtopic :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2007 21:29

Dreamster schreef:Het klopt niet altijd hoor, maar het is vaak wel zo dat 'zwaar-opgevoede-jongeren' vaak een opgelegde mening hebben en dus minder persoonlijk overtuigd zijn..

Offtopic :wink:

Ik zat pas dat filmpje van de Weddingplanner nog eens te bekijken, over dat stel dat ging trouwen omdat ze een kindje kregen.
Zij zeiden ook: waarom ga je dan niet met elkaar naar bed? Omdat iedereen het zegt of omdat je het zelf niet wilt?
Tja, zij dachten er op dat moment wat makkelijker over, en wilden niet volgen 'wat iedereen zegt'. Ik kan het me erg goed voorstellen.
Ik ben blij dat mijn ouders mij erg veel dingen zelf hebben laten ontdekken ipv steeds te roepen dat dit en dat niet mag.

Als je zelf helemaal fel achter iets staat, dan hou je het met gemak vol. Als je het laat omdat het niet mag, is dat een stuk lastiger idd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2007 22:34

Is het zo slecht dan?! :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 apr 2007 23:03

Hippieblijhoofd schreef:

Ja, dat is vaak ook het probleem idd. Maar als ik dat standpunt zou huldigen zou dat waarschijnlijk wel een min of meer bewuste keuze zijn (dat was het ooit iig wel) en in dat geval is het al een stuk makkelijker.

Marnix schreef:Is het zo slecht dan?! :D

Niet persé, alhoewel er wel bepaalde nadelen aan kleven. Maar veel toegevoegde waarde vind ik het ook niet hebben.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 apr 2007 08:17

Ik denk ook dat je als ouders een grotere taak hebt dan veel mensen denken.
Je moet niet alleen zeggen: dit mag en dit mag niet.
Maar ze ook goed kunnen uitleggen waarom het niet goed is of juist wel.
Zodat de kinderen ook echt een eigen keuze kunnen maken.
Dus gewoon erover praten vanuit Bijbels perspectief. En dat vraagt vooral veel Bijbelstudie. Lezen wat God erover te zeggen heeft.
Maar veel refomatorische mensen leven vanuit geen perspectief.
Als het ooit nog eens zou gebeuren perspectief.
Dan ben jezelf ook nog niet overtuigd van Gods bedoeling met jou, hoe zou je dat dan op je kinderen over kunnen brengen.
Dan leef je vanuit een afwachten op iets wat misschien zal gebeuren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 apr 2007 08:47

Bedoel jij dat reformatorische mensen soms zeggen dat je nooit weet of je wel behouden bent?

Terug naar “Archief”