seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 13:47

Het kan ook iemand uit de naaste omgeving zijn geweest Rosalie ;)
Dan gaat het misscihen wel om de opa, oom, broer, buurman, goede kennis of noem maar op.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 apr 2007 13:54

Dan snap ik nog deze zin niet:
Kraai schreef:en die vader zei ook als ik had geweten dat het nog zulke gevolgen voor me gezin hadden gehad dan hadden we het wel gelijk aangegeven.

Die vader die wat zei over de gevolgen voor zijn gezin.

Maar hoe dan ook, ik begrijp niet hoe je als mens kunt denken dat misbruik geen of weinig gevolgen heeft.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 13:59

Stel dat de opa aan de dochter heeft gezeten. Als ouders besluit je geen aangifte te doen om het binnen de familie te houden en het zo op te lossen.
Later blijkt dat het toch een groter impact heeft gehad op het gezin dan ze toen ooit hadden kunne denken. Dat ze achteraf zien dat aangifte doen de verwerking voor je kind(eren) beter had doen laten verlopen.

begrijp je?

Daarbij gaat het soms ook om betasten. Volgens mij hebben vele mensen nog steeds niet door wat voor impact dit kan hebben voor diegene die betast is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 apr 2007 14:02

Betasten is misbruiken.

Hoe kortzichtig kan een mens zijn :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 14:11

rosalie83 schreef:Betasten is misbruiken.

Hoe kortzichtig kan een mens zijn :roll:

heeeeel kortzichtig

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 13 apr 2007 21:06

Ik hen de reactie nog ff veder gelezen. En ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het waren mijn ouders die dat beslist hebben in samen spraak met hem. En als je dan jaren jaren later hoord met een gesprek met heel het gezin bij de psycholoog. Nou dan hoor je pas hoe inpact het heeft gehad en dat hebben ze nooit zo gewild. maar hebben toen wel de keus aan die genen gelaten wat die wilde wat er gebeurde. Het heeft mij toen heel diep geraakt dat mag je gerust weten. En nog steeds. Het is niet zomaar wat je dan doet. Er komt dan een hoop los bij die genen. Ik hoop dat je het nu ook een beetje kan begrijpen. Zo niet hoor ik het graag. Misschien dat ik dan nog beter uitleg kan geven.

kraai

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2007 10:35

Kraai schreef:Ik hen de reactie nog ff veder gelezen. En ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar het waren mijn ouders die dat beslist hebben in samen spraak met hem. En als je dan jaren jaren later hoord met een gesprek met heel het gezin bij de psycholoog. Nou dan hoor je pas hoe inpact het heeft gehad en dat hebben ze nooit zo gewild. maar hebben toen wel de keus aan die genen gelaten wat die wilde wat er gebeurde. Het heeft mij toen heel diep geraakt dat mag je gerust weten. En nog steeds. Het is niet zomaar wat je dan doet. Er komt dan een hoop los bij die genen. Ik hoop dat je het nu ook een beetje kan begrijpen. Zo niet hoor ik het graag. Misschien dat ik dan nog beter uitleg kan geven.

kraai

Wie is hem?

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 16 apr 2007 10:50

Hem was een beste vriend van me ouders. Zijn vrouw is er toen ook bij geweest.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 apr 2007 12:25

Kraai schreef:Hem was een beste vriend van me ouders. Zijn vrouw is er toen ook bij geweest.

En je ouders wisten daarvan, en deden er niets aan :shock:

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 16 apr 2007 13:17

Nou me ouders wisten er wel vanaf. Omdat hij aan een van me zussen heeft gezegd wat hij deed. me zus heeft het toen tegen mijn ouders gezegd. Mijn ouders zijn toen met hem en zijn vrouw gaan praten en het voor gelegd mijn ouders hebben toen wel eisen gesteld. Hij heeft hier toen wel gehoor aan gegeven maar niet voldoende. Me pa zegt nu dat hij het toen alsnog had aan moeten geven. Dit is niet gebeurd. Maar sinds vorig jaar okt is dit wel gebeurd het loopt nu allemaal nog. Een hele moeilijk en intensive tijd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 apr 2007 13:25

Kraai schreef:Nou me ouders wisten er wel vanaf. Omdat hij aan een van me zussen heeft gezegd wat hij deed. me zus heeft het toen tegen mijn ouders gezegd. Mijn ouders zijn toen met hem en zijn vrouw gaan praten en het voor gelegd mijn ouders hebben toen wel eisen gesteld. Hij heeft hier toen wel gehoor aan gegeven maar niet voldoende. Me pa zegt nu dat hij het toen alsnog had aan moeten geven. Dit is niet gebeurd. Maar sinds vorig jaar okt is dit wel gebeurd het loopt nu allemaal nog. Een hele moeilijk en intensive tijd.

dit is zo herkenbaar!
Een uit ons gezin is ook misbruikt. Mijn vader was een keer op een symposium over de pastorale zorg rondom (we hebben er nogal wat mee te doen gehad in de kerk enzo). Toen werd er ook gedisucieerd over vergeven. Mijn vader gaf aan: na 7 jaar kunnen en durven wij pas aan vergeving te denken (dat is nog niet kunnen). Waarop hij als antwoord (van een lotgenoot) kreeg: meneer, dat is nog kort. Na 14 jaar kunnen wij er nog niet eens aan denken.
Vooral in de tijd dat er nog gepraat word enzo is het heel en heel moeilijk en intensief. Maar ook de tijd daarna..als er al veel gepraat is, als de mensen denken dat het over is (terwijl ze het leed in je niet zien) word het pittig...want je moet door, maar je kan het niet.

Sterkte Kraai!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

sela

Berichtdoor sela » 16 apr 2007 13:31

mw schreef: Sterkte Kraai!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 16 apr 2007 14:52

Nou zo ver ben ik nog niet om het te kunnen vergeven want ik ben zelf die genen. zit nu ook voor een gedeelte in de ziektewet omdat ik gewoon de engerie niet had om te werken het komt gelukkig wel weer terug. en zoals je zei zien mensen de pijn niet die er van binnen zit. Het is allemaal zo ontzettend moelijk. Zeker als het om vergeving gaat. Heb me 16jaar lang beter voor gedaan dan dat ik eigenlijk was En de hulpverlening is ook allemaal zo traag. Maar ja daar hebben we het nu niet over. Die vergeving is het moeilijkst ik zou het nu nog niet kunnen. Mijn spv zegt dat ik mag aangeven wanneer ik het aan kan en dat ik het wil niet hij moet dat voor mij bepalen. Dank je voor de sterkte hebben ik en me man wel nodig moet ik zeggen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 16 apr 2007 15:32

Inderdaad heel erg moeilijk, vergeten kun je het nooit, en vergeven, 'k denk dat ik dat sowieso niet zou kunnen, er zijn grenzen, misbruik gaat echt te ver.
Bij vergeven is het ook belangrijk of de dader zelf om vergeving vraagt, is dat niet het geval, valt er m.i. niets te vergeven, welk soort misbruik het ook betreft.

Heel veel sterkte!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 16 apr 2007 15:37

Dat is zeker waar. Hij heeft al die jaren nog nooit een woord van spijt of wat dan ook naar me toe gesproken. Weet niet hoe het nu is. Woon niet meer daar waar ik vandaan kom heeft daar ook mee te maken. Maar je neemt jezelf mee. Ik heb het er ook niet makkelijk mee.

Terug naar “Archief”