Moderator: Moderafo's
Een zonnebril dan, die zorgt ervoor dat je niet in de ogen kan kijken, waar ik persoonlijk ook weer es geen probleem mee heb, maar ik kan me voorstellen dat als je je aan burqa's ergert dat zonnebrillen ook reden voor hartverzakkingen kunnen zijn. Wat een onzin zeg. Een beetje respect voor de gewoontes van een andere cultuur aub.
Caligula schreef:Pastafarian schreef:Wat een ongeloofelijk gezeik hier... (pardon my french) Dus als ik het goed begrijp zou het feit dat enkelen het "vervelend" vinden om een aantal personen niet in het gezicht kunnen kijken de reden moeten zijn om een hele groep mensen hun vrijheid op geloofsuiting te ontnemen?
Het is maar aan welk recht of welke plicht je meer belang toekent. Daarom is bovenstaand citaat ook nogal ongenuanceerd.
Een beetje respect voor de gewoontes van een andere cultuur aub.
Caligula schreef:Dat kun je ook zeggen tegen de dames die van mening zijn of door hun man verplicht worden dergelijke gezichtsbedekkende kledij te dragen. Toon een beetje respect voor de cultuur waar je gastvrij wordt opgenomen en toon je gezicht.
Pastafarian schreef:Welk recht of welke plicht wilde jij hier tegenover zetten dan? het recht om iemands gezicht te zien?
Fout, zij proberen namelijk niemand te dwingen zich aan te passen aan hun normen. Bovendien is hun cultuur een stuk ouder dan dat dingetje wat wij "Nederlandse cultuur" noemen.
Tot de jaren 30 bestond er nog niet eens zoiets als het "Nederland" waar iedereen nu zo trots op is. En als jij je zo opstelt moet ik toch een aantal vraagtekens zetten bij de gastvrijheid die jij hier betuigt.
Ze mogen van jou dus alles doen wat ze willen, in hun eigen huis, maar zodra ze de straat op gaan moeten ze doen wat jij normaal vindt. Lijkt mij een niet zo goed vermomde "not in my backyard"-instelling. Beetje jammer...
"Caligula schreef:Toon een beetje respect voor de cultuur waar je gastvrij wordt opgenomen en toon je gezicht.
Optimatus schreef:Waar Mac met slagvaardige (doch pareerbare) argumenten komt, faalt Caligula gelijk zijn naamgever (is je hobbelpaard al senator?).
De lap stof moet bij ID-check even worden weggenomen, maar kan, zodra de ID vastgesteld is, uiteraard weer worden teruggeplaatst.
Inzake vrijheid: het valt mij op dat degenen die het hardst roepen dat de vrijheid in gevaar is hun medemens niet de vrijheid gunnen die zij voor zichzelf claimen. Totaal ongeloofwaardig en schokkend schijnheilig.
Smurffie schreef:Wat hier in Nederland ontbreekt, is de wil om allochtonen te helpen intergreren en van hun kant de wil om te intergreren, omdat enkele politieke prutsers Nederland het imago geven dat het vol is.
Optimatus schreef:waar je gastvrij wordt opgenomen en toon je gezicht.
Optimatus schreef:EDIT: Wet = wet en wat men daarvan vindt, moet men vooral zeggen, maar ik zie geen enkele reden om de huidige wetgeving te veranderen. De wet geldt voor iedereen ongeacht wat dan ook.
En dat moet vooral zo blijven.
Ben ik conservatief in deze? Prima!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 28 gasten