Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 05 nov 2003 15:25

caprice schreef:
lizzz schreef:
caprice schreef:God bewaart Zijn volk hiervoor.

caprice, misschien kwets je mensen...

Is dat zo? :( kun je het verduidelijken, want het is niet de bedoeling.

Ik weet denk ik niet goed genoeg waar ik over praat, want ik heb eht nog nooit in sterke mate moeten ervaren wat het is.

ok. Misschien is het dan beter er niks over te zeggen, want dit kan echt gigantisch gevoelig liggen.

En waardoor je mensen zou kunnen kwetsen?
Nou, er zijn mensen die zelf gedacht hebben aan zelfmoord. En mensen kennen die zelfmoord hebben gepleegd. Dan kunnen bepaalde opmerkingen behoorlijk veel pijn doen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 05 nov 2003 15:29

met jou redenering zou ik dus niet bekeerd zijn ... dat doet idd pijn. Het klopt wel hoor, als ik nu zou sterven zou ik branden dat weet ik, je moet er wat aan doen maar dt kun je niet...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

caprice

Berichtdoor caprice » 05 nov 2003 15:35

Skoezie schreef:Er zijn hier mensen die dat anders ervaren ... Net alsof god je overal voor bewaard. maar voor een ding mag je hem dan op je bloote knietjes danken : DAT JE NIET DEPRISIEF BENT OF BENT GEWEEST EN VRAAG AAN HEM OF JE HET OOK NOOIT MAG WORDEN

Dat is weer het andere uiterste. :( Iedereen is wel eens enigszins depressief.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 05 nov 2003 15:39

niemand is een beetje deprissief... dat heet dip en is iets heel anders. Depressie duurt lang, is erg, en rot
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 16:02

Depressief is niet uit te leggen. Maar het is wel uit te leggen dat je er niet makkelijk uit word gehaald.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 nov 2003 22:38

Skoezie schreef:met jou redenering zou ik dus niet bekeerd zijn ... dat doet idd pijn. Het klopt wel hoor, als ik nu zou sterven zou ik branden dat weet ik, je moet er wat aan doen maar dt kun je niet...

Ben jij geen christen dan Skoezie? Of ben je niet bekeerd?
Laatst gewijzigd door Lalage op 05 nov 2003 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 22:42

Lalage schreef:
Skoezie schreef:met jou redenering zou ik dus niet bekeerd zijn ... dat doet idd pijn. Het klopt wel hoor, als ik nu zou sterven zou ik branden dat weet ik, je moet er wat aan doen maar dt kun je niet...

Ben jij geen christen dan Skoezie? Of ben je er zoeentje die wel gelooft maar denkt dattie nog niet bekeerd is?

dit kan hard aan komen Lalage......

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 nov 2003 22:50

Evelien schreef:dit kan hard aan komen Lalage......

Ow sorry, ik bedoel het niet hard... zo wel goed?

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 06 nov 2003 00:29

caprice schreef:Dat is weer het andere uiterste. :( Iedereen is wel eens enigszins depressief.

Ja maar als je s een dagje zo voelt ben je echt niet meteen depressief ofzo hoor!
Depressief is wel iets anders dan je een dagje of een paar daagjes iets minder enzo voelen...

En wat ik over zelfmoord wil zeggen.
Ik snap opzich dat mensen zeggen dat God dat niet goed vindt, er staat ook in de bijbel dat een mens niet mag oordelen over leven en dood enzo. Maar toch kan ik heel goed begrijpen dat voor mensen op een gegeven moment de dood de enige uitweg lijkt! Dat gevoel heb k opzich zelf ook vaak. Gelukkig zijn er toch ook nog genoeg dingen die me tegenhouden en die wel leuk zijn!:-) Zodat ik toch ook wel aan mn leven hecht. Eigenlijk ben ik gewoon bang voor allebei, voor het leven en voor de dood...:(

Naja t komt allemaal wel goed...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 06 nov 2003 07:20

Kun je er niets aan doen of wil je er niets aan doen. Er staat toch wel duidelijk vele malen in de Bijbel: Bekeer je. Met zeggen dat je dat niet kunt kom je er dus niet onderuit wat het staat duidelijk als opdracht in de Bijbel.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 nov 2003 08:54

Weet je wat ik me af zit te vragen, hoe kom je in zo'n situatie dat je voor de trein wil springen of iets anders om je van het leven te beroven, ik denk niet dat dat na 1 of 2 dagen al komt, het moet toch wel heel erg zijn om zulke dingen te willen of niet?

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 06 nov 2003 09:03

Skoezie,

Dat maakt een andere discussie die we hadden toch wel urgent, vind je niet? Zoekt eerst het Koninkrijk van God voor het te laat is! Want je kan God niet de schuld geven hoor van je onbekeerd zijn!!

Mhg,
Pim.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2003 09:12

Ikke21 schreef:Weet je wat ik me af zit te vragen, hoe kom je in zo'n situatie dat je voor de trein wil springen of iets anders om je van het leven te beroven, ik denk niet dat dat na 1 of 2 dagen al komt, het moet toch wel heel erg zijn om zulke dingen te willen of niet?

nee tuurlijk is dat niet ineens.... maar aan de andere kant.. het kan soms best snel gaan.. als even alles tegen zit en niks meer goed lijkt te gaan en het zicht op de toekomst niet echt positief is.... dan denk je misschien al snel: ach waarom moet dit allemaal nog, waarom ben ik hier nog?? is het allemaal nog wel de moeite waard??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 nov 2003 09:39

Zo vertelde iemand mij dat depressie een gerichtheid was, net als homofilie. Mensen die depressief zijn zondigen dus en moeten hun gerichtheid gewoon veranderen...

En dat zelfmoord een moord is op je zelf en dat je dan altijd naar de hel moet...

Moet je vooral gaan vertellen tegen iemand die op de bodem van een eindeloos diepe put zit. Daar help je hem of haar enorm mee.

Ik zie depressie als een geestelijke ziekte. Die ziekte veroorzaakt dingen die iemand nooit zou doen als de persoon die ziekte niet zou hebben. Net als bij epilepsie krijgt een depressief persoon aanvallen, maar dan in de vorm van depressies die de persoon tot negatieve uitersten drijft. In zo'n aanval (psychose) wordt iemand soms zo hard aangevallen dat elke vorm van logica voor zo'n persoon verdwijnt. Hier kan het slachtoffer niets aan doen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 nov 2003 09:46

Kaw schreef:Zo vertelde iemand mij dat depressie een gerichtheid was, net als homofilie. Mensen die depressief zijn zondigen dus en moeten hun gerichtheid gewoon veranderen...

En dat zelfmoord een moord is op je zelf en dat je dan altijd naar de hel moet...

Moet je vooral gaan vertellen tegen iemand die op de bodem van een eindeloos diepe put zit. Daar help je hem of haar enorm mee.

Ik zie depressie als een geestelijke ziekte. Die ziekte veroorzaakt dingen die iemand nooit zou doen als de persoon die ziekte niet zou hebben. Net als bij epilepsie krijgt een depressief persoon aanvallen, maar dan in de vorm van depressies die de persoon tot negatieve uitersten drijft. In zo'n aanval (psychose) wordt iemand soms zo hard aangevallen dat elke vorm van logica voor zo'n persoon verdwijnt. Hier kan het slachtoffer niets aan doen.

volgens mij heeft niet iedereen die depressief is last van psychoses......

Terug naar “Archief”