relatie met broer(tjes)/zus(jes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 09:38

jamillah schreef:
Smurffie schreef:
jamillah schreef:
Smurffie schreef:
jamillah schreef:Daar wil ik het niet over hebben. [-( :mrgreen:

Hebben wij überhaubt een relatie? :mrgreen: Tòch hou ik van je en je haat ook veel van mij. 8)

We hebben ook nog een fantastische broeder, mèt internet :clown:

Met hem kan ik wel goed overweg. Jaren geleden ging hij met z'n vrienden naar Scheveningen ofzo en dan mocht ik vaak mee, terwijl we toch 9 jaar schelen :) Nu is hij getrouwd en heeft 2 kids. Het scheelt wel dat hij niet zo 'burgelijk' is. Hij is eigenlijk niet echt veranderd ofzo. Ik kom er standaard ieder weekend, evenals bij zuslief. :wink:

Meer bij hem dan bij mij want wij hebben geen leptop :clown:

Nietwaar! Ik probeer m'n aandacht altijd netjes te verdelen :P

Wellus. 8)

Daar gáán we weer..Liefje, vrijdag ben ik bij jullie, zaterdag bij Wouter, níet zeuren 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 apr 2007 09:40

Smurffie schreef:
jamillah schreef:
Smurffie schreef:
jamillah schreef:
Smurffie schreef:
jamillah schreef:Daar wil ik het niet over hebben. [-( :mrgreen:

Hebben wij überhaubt een relatie? :mrgreen: Tòch hou ik van je en je haat ook veel van mij. 8)

We hebben ook nog een fantastische broeder, mèt internet :clown:

Met hem kan ik wel goed overweg. Jaren geleden ging hij met z'n vrienden naar Scheveningen ofzo en dan mocht ik vaak mee, terwijl we toch 9 jaar schelen :) Nu is hij getrouwd en heeft 2 kids. Het scheelt wel dat hij niet zo 'burgelijk' is. Hij is eigenlijk niet echt veranderd ofzo. Ik kom er standaard ieder weekend, evenals bij zuslief. :wink:

Meer bij hem dan bij mij want wij hebben geen leptop :clown:

Nietwaar! Ik probeer m'n aandacht altijd netjes te verdelen :P

Wellus. 8)

Daar gáán we weer..Liefje, vrijdag ben ik bij jullie, zaterdag bij Wouter, níet zeuren 8)

Ik zeur niet [-(

*krijst/trekt haren en knijpt* :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 09:43

Hehe, da's verleden tijd gelukkig :P

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 12 apr 2007 16:04

Ik ben de 2de van 8, ik ben helemaal omringt door zussen, 1 boven mij en 2 daaronder.
Ik kan supergoed met mn zus boven me, we schelen ook slechts een jaar, en veel mensen denken dat we een tweeling zijn, vooral ook omdat we bij elkaar in de klas zaten.
Ik weet niet wat een broer van ongeveer dezelfde leeftijd is, maar ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, of niet mannelijk genoeg ben :mrgreen: Hopelijk zoeken mn zussen geschikte zwagers, 1tje is in elk geval al geslaagd. Wel valt op dat mn zussen wel n bovengemiddelde interesse in mijn vrienden hebben..
Verder heb ik nog 2 broertjes in basisschool leeftijd en nog n broertje en zusje van 3 en 4
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 apr 2007 18:04

Een broer: getrouwd, twee kinderen, 39 (bijna 40). Ik kan het redelijk met hem vinden maar ik zie hem weinig en hij heeft een belachelijk druk leven.

Een zus: getrouwd, 38 (bijna 39). Vroeger kon ik het nooit zo goed met haar vinden. Nu wel. Al zijn we wel behoorlijk anders in veel dingen, toch komen we qua karakter redelijk overeen.

Ik ben 22.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 12 apr 2007 19:16

Ik wist niet dat ze al zo oud waren. . . :shock:

Dan zijn je ouders zeker al..eh..'bejaard'? 8-[

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2007 21:18

Ik heb 1 zusje, van 18. Daardoor ben je automatisch wel 'op elkaar aangewezen', al klinkt dat lekker negatief maar bedoel ik het niet zo ;). 'k Weet dus niet hoe het is om je aandacht over meerdere broertjes/zusjes te moeten verdelen.
M'n zusje en ik zijn t-o-t-a-a-l verschillend, maar toch ook weer niet 8)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 13 apr 2007 11:05

Ik heb 2 broers, de oudste is 28, de andere 22. Verder nog 1 zus van 26 en nog 2 broertjes van 13 en 10 jaar.

Alleen mijn oudste broer is uit huis, voor de rest is iedereen nog thuis. Met iedereen heb ik wel een goede band, alleen met mijn oudste broer wat minder.
- Home is in my head -

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2007 15:32

marina87 schreef:Ik wist niet dat ze al zo oud waren. . . :shock:

Dan zijn je ouders zeker al..eh..'bejaard'? 8-[

Mwah, wat is 'bejaard'?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 apr 2007 15:39

ik kom uit een gezin van 5 kinderen: zus van 32, broer van 30 zus van 28 dan kom ik en dan een nakomertje van 20.

Vroeger had ik vooral een goede band met de zus die net boven mij in de rij zit. Wij hebben ook ongeveer 14 jaar lang de kamer gedeeld dus dat werkt dan ook wel mee. Samen de pubertijd in tot grote ramp vonden mijn ouders.

Nu heb ik vooral een goede band met mijn oudste zus. Wij liggen in heel veel dingen op 1 lijn. Ik kan er altijd terecht. Ook als ik er finaal door zit en gewoon een wekend wil hangen op de bank is het goed, wil ik praten is goed, wil ik niets is het ook goed. Zo enorm fijn! Trouwens daarbij moet ik wel vermelden dat haar man ook een top gast is.
Met mijn broer heb ik echt niets meer dan dat we broer en zus zijn. Met mijn jongste zusje is het wisselend. Soms gaat eht minder en zo zijn er tijden dat het super gaat.

Nergens klit het eigenlijk echt samen. Iedereen heeft echt een beetje zijn eigen leven. Dat komt misschien ook doordat iedereen in een uithoek van het land woont en 1 tot 3 uur moet reizen om bij elkaar te komen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 13 apr 2007 16:02

Ik heb een broer van 33 die twee kinderen heeft, een zus van 31 die bijna 4 kinderen heeft en een zusje van 27 die een hond heeft 8) O en ik heb met allemaal wel een redelijke band, alhoewel ik ze niet zo heel vaak zie, we wonen niet echt in elkaars buurt. Toen ik nog thuis woonde kwam ik bij allemaal minimaal eens in de twee weken.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 14 apr 2007 12:37

heb 2 zussen(25, 29) en 1 broer(22), en zodra we met ze allen bij elkaar zijn is het grote keet en geklier en gestoei.
Ook nu men zus voor 10 maanden in het buitenland rondhangt blijft contact goed. ben met men broer bij der langs geweest.
en als ze weer hier is, dan is het dolle boel in huis.
mij hoor je zeker niet klagen :) .(hoogstens over die blauwe plekken die we elkaar slaan) 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 14 apr 2007 12:53

Is het zo als je 'uitvliegt' een betere band krijgt met je broers en zussen? Ik hoop volgend jaar op kamers te gaan, ben dan ook de eerste die uit huis gaat. Vind het wel jammer, omdat ik waarschijnlijk wel wat mis qua ontwikkeling van de a.s. baby.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

André

Berichtdoor André » 14 apr 2007 13:23

Leej schreef:Is het zo als je 'uitvliegt' een betere band krijgt met je broers en zussen?
Neuh, is mij iig niet opgevallen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2007 13:30

in mijn geval was het wel zo. Weet alleen niet of dat kwam doordat ik uit huis ging of dat het er gewoon mee te maken had dat we nu wat ouder zijn, dat het daardoor steeds beter gaat. M'n zusje was 16 toen ik op kamers ging, lekkere puber dus nog ;), misschien botsten we tot dat moment ook daardoor wel behoorlijk.
Nu zijn we nog steeds heel verschillend, maar ben ik echt super blij met m'n zusje ::))

Terug naar “Archief”