Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2007 18:28

Ja, ik was ook niet van plan om daarmee te beginnen.. 8)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 apr 2007 18:58

Hmm, die spaghetti carbonara ziet er wel lekker uit, ik zal m'n boodschappenlijstje eens samen gaan stellen :D
Eigenlijk ben ik niet zo'n pasta - liefhebber, ik eet liever rijst of aardappels. Maar af en toe eens voor de afwisseling... Ik denk dat ik me vrijdag maar eens uit ga sloven, ik laat nog wel even weten of het geslaagd was. (dat is het bij manlief in ieder geval wel, maakt niet uit wat ik klaarmaak :wink: )

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 11:19

Mn huisgenootje was gisteren praktisch klaar met school (alleen nog scriptie schrijven) dus ga ik vandaag extra lekker koken. althans, dat hoop ik :)

Roergebakken varkenshaas met groenten en cashewnoten

voor 4 personen

Ingrediënten
• 500 g varkenshaas (in dunne plakken)
• 2 eetlepels olie
• snufje peper (versgemalen)
• snufje zout
• 200 g peultjes
• 150 g cashewnoten
• 2 rode paprika's (in reepjes)
• 150 g minimaïs (in de lengte gehalveerd)
• 2 sjalotjes (fijngesnipperd)

Bereiding
1. Verhit de olie in een wok en fruit hierin de sjalotjes ca. 1 minuut. Voeg de plakken Varkenshaas toe en roerbak deze in ca. 4 minuten rondom goudbruin.
2. Schep de paprika en mini maïs door het vlees en roerbak deze ca. 5 minuten mee.
3. Voeg de peultjes toe en roerbak deze ca. 3 minuten mee. Breng de roerbakschotel op smaak met zout en peper.
4. Verdeel de Varkenshaas met groenten over 4 borden en garneer deze met cashewnoten.

Lekker met Pandan rijst.

Wat denken jullie ervan? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 apr 2007 11:31

Klinkt goed! :) Je zou de cashewnoten ook aan het eind nog even mee kunnen bakken, dat vind ik zelf meestal lekkerder dan wanneer je ze er zo op gooit.

Dan valt er alleen niet zoveel meer te garneren, of je moet ze apart in een andere pan doen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 11:34

Ah, dan worden ze lekker knapperig ja. :) Wat heb jij toch altijd goede ideeën! 8) En idd. gewoon gebakken en wel er overheen gooien.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 apr 2007 12:10

Klinkt lekker zeg! *print*

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 apr 2007 12:43

Hou ook erg van koken en bakken.

Alleen woon nog thuis bij pappie en mammie dusja mammie bepaald vaak wat dr gekookt word :) :( :). Soms gemakkelijk, maar soms ook niet. Gaan we iets eten waar ik helemaal geen zin in heb. Dingen zoals pasta's, ovenschotels etc. maak ik wel vaak klaar. Vind ze te ingewikkeld, en ze doet het dan toch niet goed :wink:. En vind het dan gewoon heerlijk om aan het aanrecht te staan.

Of taarten bakken, vind je ergens n nieuw recept..... maar eens eventjes proberen. Is het lekker, vaker doen dan!

Als ik getrouwd ben dan bepaal ik zelf wel wat dr op tafel komt. Eerst vriendlief maar eens dingen leren eten. Veel dingen heeft die nog nooit op, eten we pas pizza, vraag je aan hm lust je dat...... weet ik niet nog nooit op :P. Magoed meeste lust die wel na n keer geproeft te hebben :D.
Wat de toekomst brengen moge........

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 apr 2007 12:52

Wat is er ingewikkeld aan pasta dan? Ik heb meer moeite met agv eigenlijk. :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 apr 2007 12:56

Aragorn schreef:Wat is er ingewikkeld aan pasta dan? Ik heb meer moeite met agv eigenlijk. :P

Moeders eigen denk ik? Generatieverschil?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 apr 2007 13:58

Aragorn schreef:Wat is er ingewikkeld aan pasta dan? Ik heb meer moeite met agv eigenlijk. :P

Nou, als je al 10 jaar alleen avg klaarmaakt, dan is iets als pasta, of dingen door elkaar roeren (roerbak-spul) natuurlijk een stuk ingewikkelder ;). Het is maar net wat je gewend bent.

Ik ga vanavond weer eten koken maar mijn inspiratie is op. Ik heb al gehakt gekocht, ik wilde eigenlijk iets met soep maar daar moet je zoveel doorheen gooien voordat het echt een maaltijd soep is :mrgreen:. Maar misschien doe ik het toch wel.

Hoe maak je soepballetjes eigenlijk?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 apr 2007 14:01

Hippieblijhoofd schreef:Hoe maak je soepballetjes eigenlijk?

Door het gehakt beschuit (of paneermeel), peper, nootmuskaat, paprikapoeder, fijn gesnipperd uitje en een ei kneden. Of er doorheen gooien wat jij lekker vindt. En dan balletjes maken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 apr 2007 14:02

Geen idee, zover was ik ook nog niet gevorderd :P

Overigens wordt het zondag, want huisgenootlief at niet thuis vandaag :mrgreen:

Nahja, zondag is toch al een verveeldag, heb ik tenminste iets te doen 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 apr 2007 14:12

Hippieblijhoofd schreef:

Nou, als je al 10 jaar alleen avg klaarmaakt, dan is iets als pasta, of dingen door elkaar roeren (roerbak-spul) natuurlijk een stuk ingewikkelder ;). Het is maar net wat je gewend bent.

Mjah, ik heb het gevoel dat er bij agv veel meer mis kan gaan als je iets te lang/kort/hard/zacht kookt, terwijl je bij roerbak of pasta weinig fout kan doen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 apr 2007 14:13

rosalie83 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Hoe maak je soepballetjes eigenlijk?

Door het gehakt beschuit (of paneermeel), peper, nootmuskaat, paprikapoeder, fijn gesnipperd uitje en een ei kneden. Of er doorheen gooien wat jij lekker vindt. En dan balletjes maken.

haha, dat gaat over dus :shock:
Ik ga niet al die dingen kopen.. :D

Hm, dan koop ik ze wel kant-en-klaar en dan eten we dat gehakt wel weer een andere keer 8).
*gaat kopen*

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 apr 2007 14:16

Aragorn schreef:
Hippieblijhoofd schreef:

Mjah, ik heb het gevoel dat er bij agv veel meer mis kan gaan als je iets te lang/kort/hard/zacht kookt, terwijl je bij roerbak of pasta weinig fout kan doen.

Hm, nu ik een paar keer agv bij m'n broer heb gekookt, ben ik er achter gekomen dat dat best meevalt. Je ziet dat wel, net zoals je het wel ziet dat pasta klaar is enzo. En pasta kan ook heel plakkerig worden enzo, als je het nog nooit klaargemaakt hebt is dat gevaar wel degelijk aanwezig 8).

Maar ik vind het beide wel te doen; ik vind het trouwens helemaal niets om, wanneer ik eten moet koken, iets heel simpels in elkaar te flansen. Dan maak ik er een salade bij om toch nog wat te doen te hebben :P

Terug naar “Archief”