relatie met broer(tjes)/zus(jes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leej
Mineur
Mineur

relatie met broer(tjes)/zus(jes)

Berichtdoor Leej » 11 apr 2007 13:15

Welke relatie heb jij met je broertjes/zusjes of broers en zussen? Zit er veel verschil in jaren tussen jou en je broers en zussen?
Heeft iemand broertje/zusje wat een zogenaamd achteraankomertje is? (of ben je het zelf?) Hoe is de relatie daar mee?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: relatie met broer(tjes)/zus(jes)

Berichtdoor Bevlogen » 11 apr 2007 13:30

Leej schreef:Welke relatie heb jij met je broertjes/zusjes of broers en zussen?

Hmm.. hoe kun je dat definiëren... met de een heb ik wat meer dan met de ander (heb twee zussen, eentje van 19 en eentje van 12/13 o.i.d.). Ben zelf 23. Met de ene doe ik wel eens gek, met de andere niet. Als ik er over nadenk heb ik niet zo'n heel diepgaande relatie met m'n zussen... Maar ik hou wel van ze hoor :mrgreen:

Zit er veel verschil in jaren tussen jou en je broers en zussen?

Tussen mij en mijn jongste zusje een jaar of tien, tussen mij en mijn wat minder jonge zusje maar vier jaar.

Heeft iemand broertje/zusje wat een zogenaamd achteraankomertje is? (of ben je het zelf?) Hoe is de relatie daar mee?

Ikzelf vind van niet. 't Is maar hoe je het bekijkt :D

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie!!

Graag gedaan!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 11 apr 2007 15:20

Ik heb zelf 5 zussen. Eén daarvan is overleden.
Mijn zussen zijn allemaal wel wat ouder dan mij, en volgens mij mag je mij wel officieel een nakomertje noemen.
Ik heb met al mijn zussen contact maar met 2 wat minder dan de andere 2. Dat komt voornamelijk omdat we verschillen van leeftijd en we aardig bij elkaar uit de buurt wonen.
Ik ben zelf tevreden over het contact, van mij hoeft het niet heel diep te zijn omdat het dat ook nooit is geweest. Ik voel me hier goed bij!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 11 apr 2007 15:23

Nou, om heel eerlijk te zijn, heb ik met de een meer als met de ander, en met mijn jongste broertje dat scheelt bijna zo'n 15 jaar (nee, geen nakomertje, kom uit een groot gezin), heb ik heel veel mee, meer als met de anderen die wat meer van mijn leeftijd zijn, hoe dat komt geen idee, lievelingetje :wink: , ook heb ik met mijn ene zusje meer contact dan met de anderen, tja volgens mij ligt de een beter dan de ander :P
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 11 apr 2007 15:36

tja volgens mij ligt de een beter dan de ander

Of aan jou :mrgreen:
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 11 apr 2007 15:43

Ik heb een 'zussenrelatie' met mijn zusjes en zus :).
Net zoals hierboven ook al genoemd is heb ik ook met de één meer als met de ander. Ik doe met ze allemaal op zn tijd even dom, heb ook goede gesprekken, van alles wat eigenlijk. Het meest doe ik dingen met het enajongste zusje (hahah dát klint jóng ;))
Maar goed, 2 zussen zijn het huis uit. Je merkt dan dat iedereen een eigen leven krijgt, en soms heb je elkaar dan niet zoveel te vertellen. Het contact wordt wel anders.
De eerste 4 verschillen steeds 2 jaar. De jonste is ook een soort van nakomertje. (maarja, wanneer spreek je van een nakomer).
Ahja, houd van ze allemaal!
Ik had wel heeel graag een broer willen hebben, hoe dan de broer/zus relatie zou zijn. Maar het is niet zo, dus denk er niet al te lang en vaak over na.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 apr 2007 16:01

hmm ik ben wel een nakomertje mn broer is 9 en mn zus 13 jaar ouder... ik merk zelf dat naar mate ik ouder word de band met hen beter word, ik heb collega's die ongeveer van hun leeftijd zijn dus dat scheelt misschien wel, dan de relatie wederzijds is blijkt wel uit het feit dat de jongste zoon van mn zus naar mn broer en mij vernoemd is... Wel zou ik graag een broer of zus hebben gehad van een beetje mijn leeftijd, zeg maar iemand waar je mee kan praten en die begrijpt waar je het over hebt... nouja, die moet ik hier dan maar zoeken, broer of zus in de HEERE zeg maar :)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2007 16:03

Daar wil ik het niet over hebben. [-( :mrgreen:

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 11 apr 2007 16:10

Heej thanx voor jullie reacties!!
Ik ben zelf de oudste van 6, in oktober van 7. Ik verschil daar dan bijna 20 jaar mee. We hebben al 1 'achteraankomertje' van nu 1 jaar. Dus voor haar is het wel leuk. Maar zo te lezen, kun je ook met zoveel leeftijdsverschil een goede band hebben met broer/zus.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 11 apr 2007 16:18

-petje af- schreef:Of aan jou

Dat zou ook kunnen, maar met de een heb je toch echt wel iets meer dan met de ander, als je uit een groot gezin komt dan kun je niet met allemaal de zelfde band hebben, tenminsten zo denk ik er over.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

topkok

Berichtdoor topkok » 11 apr 2007 16:18

wij hebben thuis wel een echte band.. vooral met mn oudere zus.. was vroeger al heel erg.. en tijdens de tiener jaren een beetje afgezwakt.. en nu is het weer geweldig.. met mn jongere broer van 16 bijna 17 heb ook een top relatie.. we hebben af en toe eens ruzie maar dat is dan voor het machts vertoon. na een ruzie zoeken wij elkaar ook altijd op.. en dat is heel vaak een uur later ofzo.

met mn 'kleinere' broertje en zusje is het ook gewoon gezellig.. ze kruipen als ik thuis ben wel is bij me in bed.. of we doen een spelletje.

het is ook leuk... als we zondag's middags met zn allen aan tafel zitten.. heeft iedereen zn eigen verhaal.. vertelt iedereen dat tegelijk.. niemand luister naar elkaar!! geweldig

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 11 apr 2007 17:01

ik heb alleen een broertje, en wij schelen 2,5 jaar.Vroeger konden we elkaar wel schieten (maar dat kwam meer om dat m'n broertje ook ADHD heeft) op mijn 19e ben ik op kamers gaan wonen, en sindsdien merk ik wel dat we een beter contact hebben met elkaar. Toen we nog klein waren hadden we echt zo'n relatie van: we kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar.

Nu ik vanaf vrijdag nog verder van huis ga wonen weet ik zeker dat we elkaar vaker gaan bellen, of hij komt eens een x een weekend naar mij toe. En krijg je weer een hele andere band.

Grappig eigenlijk hoe dit in de loop van de jaren zo veranderd. :D
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 apr 2007 17:09

ik heb 1 broer(27) en 2 zussen(25 en 23), én nog n 'klein' zusje...mn zusje is een echt nakomertje, ik was 9 (mn moeder was 44)
met mn beide zussen kan ik heel goed opschieten, al vertrouw ik m'n zus boven me meer dan m'n oudste zus...maar dat komt miss ook omdat de oudste al uit huis is :wink:
ehmmm met mn zusje en mn broer is het 'gewoon gewoon'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2007 17:23

Ik heb een zus van 23, zijn totaal verschillend, uiterlijk nog meer verschillend dan innerlijk. Ik heb wel een band met haar, maar niet echt super ofzo.
Mijn broertje is 17 en een erg irritante puber soms. Met hem heb ik erg weinig, eigenlijk.
Mijn zusje is 13, en ik vind het heerlijk nu ze gaat puberen en opmaken enzo. Met haar heb ik altijd wel veel gehad. Zij was altijd het zusje waarmee ik zusjesdagjes kon doen, lekker samen bioscopen, samen tutten enzo. Zeker nu Ze wat ouder wordt vind ik dat geweldig.

Ik ben niet een heel erg familiemens, misschien scheelt dat...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2007 17:35

Mijn zus is bijna 13 jaar ouder, m'n ene broer 10 jaar de andere broer 9 jaar. En m'n vader zegt altijd: je bent geen nakomertje, maar een toegift ;)

Heb met allemaal een heel ander soort band eigenlijk.
M'n zus is gewoon echt m'n zus, die opbelt als ik moeilijke tentamens heb, waar ik dagen mee ga shoppen, waar ik tegelijk dezelfde dingen mee zeg en waar ik toch wel het meeste op lijk :D
M'n oudste broer zie ik het minst van allemaal omdat ie zo'n eind weg woont, maar als we elkaar zien is het altijd wel super leuk. Das meer m'n gezelligheidsbroer die het eerst aan tafel zit als we een spelletje willen gaan doen enzo, ghehe.
M'n jongste broer is m'n muziekbroer :D Ga ik vaak mee naar concertjes enzo, veel muziek uitwisselen etc. Ook hartstikke gezellig. En wel lekker dezelfde humor, ook leuk.
Allemaal heel anders, maar allemaal heel tof. Ik ben ook een behoorlijk familiemens, dus zou ook echt niet zonder willen! Om nog maar te zwijgen over de leuke aanhang + kinders ;)

Trouwens, het voordeel van 'toegift' zijn is dat je eigenlijk zo'n beetje te jong bent om ruzie met de rest te maken. Ik kan me echt niet heugen dat dat is gebeurd.

Maarja, ieder gezin is anders. Ik vind dat van ons echt geweldig leuk, een ander zou het weer minder vinden.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”