De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 09 apr 2007 13:39

marina87 schreef:
Dreamster schreef:En als je geen gemeenschap hebt en je gebruikt de pil werkt deze al helemaal niet aborterend..

Jemig wat slim..

Op wie doel je nu?

Als je soms op mij doelt, ik denk ook na over de toekomst. . . en daarbij weet niemand of ik wel of geen gemeenschap heb.

Ik doelde niet op jou hoor :wink:

Ik vind het alleen zo zinloos dat dit weer een ethische discussie word. :roll:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 apr 2007 13:43

Marnix schreef:
trijntjejohanna schreef:
Er is nog een 100% zekerheid om niet zwanger te worden: geen gemeenschap hebben!

Dat lijkt me ook niet echt een optie :) Dus ik denk dat je dingen tegen elkaar gaat afwegen en dan kiezen veel christenen voor voorbehoedsmiddelen om de kans te reduceren, en die kans is dan behoorlijk klein hoor.

Zoals ik al aangaf, pil en condoom is een goede combinatie, de kans dat je dan nog zwanger wordt is echt wel heeeel klein... en je pil werkt dan sowieso niet abortief, ook al is de kans al klein. Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, hoe vaak dat nou voorkomt, dat de pil innesteling van een bevruchten eicel voorkomt.

Of je op dat moment al van leven kan spreken en dus ook van abortus, daar kan je over discussieren. Het lijkt me inderdaad erg interessant en nuttig om een christelijke expert over dit onderwerp te horen.

Nujah 'geen optie' is wel erg stellig gezegd. Ik vind er wat voor te zeggen dat je, wanneer je nog totaal niet toe bent aan een kind (geen geld, geen huis, geen vaste stabiele relatie), je ook geen gemeenschap hebt. Natuurlijk is het niet zwart-wit; wanneer je vanwege een medische oorzaak geen kinderen mag krijgen is het wat anders. Maar als je niet klaar bent om een kind te krijgen, vraag ik me af of je wel toe bent aan gemeenschap.

(waarmee ik niet wil zeggen dat je niet een tijdje mag wachten met kinderen krijgen totdat je er zelf ook echt aan toe bent en er naar verlangt, zoals bijv. MissF en Lalage. Zij hebben wel een stabiele situatie, als ze tóch in verwachting zouden raken)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2007 16:21

Nou, ik vind klaar zijn voor liefde en klaar zijn voor het opvoeden van een kind wel heel verschillende dingen eigenlijk..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2007 16:30

mijn mening over dit alles is: ik vind dat er snel altijd naar de pil geroepen wordt. Er zijn genoeg andere dingen die voorkomen dat je zwanger bent... en misschien net zo goed werken in de relatie. Neem bijvoorbeeld onthouding ofzow.....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 apr 2007 17:04

De ervaring leert over het algemeen dat onthouding niet altijd werkt. Al neem je je dat nog zo hard voor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2007 17:26

Ik zie ook weinig voordeel in onthouding eigenlijk, je werkt er alleen maar onnodige frustraties mee in de hand.

Maargoed, condooms werken inderdaad ook, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel zat wordt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 apr 2007 14:06

Er zijn even radicaal postings verwijderd. vanaf nu gaan we weer ontopic!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 apr 2007 14:10

Memmem schreef:Er zijn even radicaal postings verwijderd. vanaf nu gaan we weer ontopic!

Staan die postings nu onder de titel: zooi?

Of wat moet ik me daar dan bij voorstellen.. Het gaat daar over onthouding en condooms, dus dat is zooi?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 apr 2007 14:16

Memmem schreef:Er zijn even radicaal postings verwijderd. vanaf nu gaan we weer ontopic!

In een gesprek kom je toch ook gaandeweg van het ene in het andere onderwerp, dus is het dan zo vreemd als het van de pil, via onthouding naar condooms gaat???

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 apr 2007 14:47

O help, christenen praten over seks, nu wordt het eng?!

We waren benieuwd naar wat onderbouwingen van meningen en gingen daar in de discussie wat verder op in. Dat is toch het nut van een forum?
Zet hier anders maar even een antwoord van één van de vragenrubriekdominees neer, dan weten we natuurlijk meteen wat waarheid is en is verdere discussie uiteraard hoogst overbodig...
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 apr 2007 15:44

Wordt er in een topic gewoon rustig en vrij en goed met elkaar gesproken, is het nog niet goed...
Er waren volgens mij geen posts die echt offtopic waren!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 apr 2007 15:46

Misschien een idee om een topic te openen over voorbehoedsmiddelen mag dat?
Dan zijn de mods blij omdat het niet in dit topic wordt besproken en de anderen blij omdat ze er over verder kunnen praten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 10 apr 2007 16:17

Ja als dat zou kunnen! Ik baal ook wel een beetje hiervan. Krijg ik weer het idee dat we toch niet over zulke dingen mogen/kunnen praten!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 apr 2007 17:43

eventueel een 18+ filter erop! :mrgreen: :mrgreen:

*Girly*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *Girly* » 10 apr 2007 18:10

hehe dít is pas off-topic :mrgreen:

Terug naar “Archief”