Dat doen ze meestal ook wel, dat vind ik ook heel fijn dat ze dat doen! Maar de laatste tijd word het steeds erger…bij alles wat ik doe, ik zing een x mee met n nummer ofzo, dan krijg ik gelijk commentaar van ‘doe normaal’, ‘ik schaam me voor je!’ of ‘als je nou niet normaal doet, rot je maar op’. Vaak zijn het maar heel simpele dingen, maar toch maken zij er, voor mijn gevoel, een enorm probleem van! En dan gaat het hier dus om ‘meezingen’, maar het kan ook wezen dat als ik bijv ergens om moet lachen, dan lach ik gelijk weer te ‘overdreven’ volgens hen! Nooit lijkt het meer goed te zijn!
Vorige week zaterdag kwam ik in die bar een (andere) vriendin van me tegen die ik een hele tijd niet gezien had, dus ik ging ‘automatisch’ bij haar staan, even bij kletsen, maaar dan krijg ik gelijk weer kwade blikken van één van mn vriendinnen naar me toe geworpen! ‘want als we met zn 4en in een bar zijn ,moet niet telkens een iemand bij iemand anders gaan staan, dat is niet leuk’ zegt ze dan…Ik zie er zelf geen probleem in! Want we zijn immers niks aan elkaar verplicht?! En ik sta toch niet de hele avond bij die andere vriendin!?
Gisteravond was bij mij ‘de druppel’, ze hebben de hele avond op mij lopen vitten, ik deed niks goed, overal kreeg ik commentaar op, een kennis van me heeft m’n vriendinnen verbaasd aan staan kijken toen ze merkte hoe zij reageerden op mij, tegen het eind van de avond trok ik het niet meer, ik ben alleen naar huis gegaan, de ‘uitsmijters’ die bij de uitgang stonden vroegen me of alles wel goed ging en of ik het nog wel zag zitten thuis te komen (zag ik er zo beroerd uit dan

Alleen vraag ik me nu af, of ik wel goed bezig ben?! Want volgens mij hebben zij niet door, wat hun gedrag met mij doet! Ik heb het ze wel eens verteld dat ik er niet tegen kan dat ze constant op mij lopen te vitten, oké als ik druk ben, dan mogen ze op me vitten, dan mogen ze er wat van zeggen, dat heb ik zelf ook gezegd, maar voor mijn gevoel reageren ze zich compleet op mij af… Moet ik hen dit nog een keer vertellen?! Moet ik hun mailtjes/smsjes/telefoontjes etc. beantwoorden? Moet ik ze negeren?
Heeft iemand tips hoe ik hier misschien het beste mee om kan gaan?! Want ik vind dit echt heel moeilijk….ik wil hen ook niet kwijt, maar ik trek het zo niet langer meer!
(Sorry dat t zo lang is geworden