De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2007 20:48

marina87 schreef:Maar als je trouw de pil slikt op dezelfde tijd heb je toch geen eisprong? Dat lijkt me meer voor slordige omgang met de pil. . .

Gezien de vele kinderen die er ondanks de pil toch rondlopen is er vaker een eisprong dan wordt gedacht.

André

Berichtdoor André » 07 apr 2007 20:59

Memmem schreef:
marina87 schreef:Maar als je trouw de pil slikt op dezelfde tijd heb je toch geen eisprong? Dat lijkt me meer voor slordige omgang met de pil. . .

Gezien de vele kinderen die er ondanks de pil toch rondlopen is er vaker een eisprong dan wordt gedacht.
Zou dat de reden zijn? Ik zat meer te denken aan de strip onregelmatig veroberen, ofzo. 8)
Dan maak je geloof ik meer kans op bevruchting enzo, toch. :wink:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 apr 2007 21:04

André schreef:
Memmem schreef:

Zou dat de reden zijn? Ik zat meer te denken aan de strip onregelmatig veroberen, ofzo. 8)
Dan maak je geloof ik meer kans op bevruchting enzo, toch. :wink:

Kan. Maar ook vrouwen die gewoon regelmatig en op de juiste manier de pil innemen kunnen zwanger worden.
Ook de pil is niet voor honderd procent betrouwbaar.
Honderd prcent betrouwbaar is alleen: onthouding. Gewoon nooit gemeenschap hebben. Of natuurlijk als je geen baarmoeder meer hebt of voor 100% zeker na de overgang. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je echt in de overgang bent geweest dus geen eisprong meer hebt of zult krijgen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 apr 2007 21:56

Bij het gebruik van de pil heb je een heel kleine kans om zwanger te raken, nog kleiner dan bij het gebruik van condooms. Natuurlijk is het nooit helemaal uitgesloten. Maar er zijn ook veel mensen die de pil niet als voorbehoedsmiddel gebruiken maar als medicijn/pijnstiller, of allebei. Verder vind ik dat iedereen hier elkaar gewoon moet respecteren in haar keuzes op dit gebied, ik vind dat de pil volkomen onterecht soms een taboe schijnt te zijn. En als je als dame geen lastige menstruatie hebt: wees blij :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 apr 2007 20:43

Mijn huisarts zei dat degenen die ze gesproken had die door de pil (oid) zwanger waren geworden altijd types waren waarvan ze dacht dat die 't weleens vergeten zou kunnen hebben, zij was er dus van overtuigd dat als je 'm netjes slikt (of je nuvaring op tijd inbrengt) er vrijwel geen kans op zwangerschap is.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 apr 2007 01:05

Onzin. Er zijn maar twee 100%-zeker-niet-zwanger-worden-momenten:

1: je bent man
2: je bent alrede zwanger

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 apr 2007 06:36

Beetje late reaktie, want ik krijg geen mailtjes meer, terwijl ik toch op dit onderwerp ben geabbonneerd :(

Heb het vorige week als vraag ingediend bij de vragenrubriek. Kan de pil aborterend werken?

Nu maar afwachten wat ze ervan zeggen?

Zelf slik ik de pil, maar als het aborterend werkt, stop ik er direct mee

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 apr 2007 07:51

Lalage schreef:Mijn huisarts zei dat degenen die ze gesproken had die door de pil (oid) zwanger waren geworden altijd types waren waarvan ze dacht dat die 't weleens vergeten zou kunnen hebben, zij was er dus van overtuigd dat als je 'm netjes slikt (of je nuvaring op tijd inbrengt) er vrijwel geen kans op zwangerschap is.

Vrijwel is nog geen 100%.

Verder denk ik dat je pas echt een goede mening daarover kunt vormen als je meerdere huisartsen gesproken zou hebben daarover, Mijn huisarts zou ook gewoon zeggen: nee hoor, werkt niet abortief. Kun je gewoon slikken. Dat komt omdat zij niet met dat vraagstuk zit. Voor hen is een bevrucht eitje wat zich niet kan innestelen abortus.
Dus dat antwoordt zul je waarschijnlijk van alle huisartsen krijgen.
Maar als je naar de daadwerkelijke werking kijkt dan kun je niet anders dan toegeven dat het wel degelijk mogelijk is.
Ook al is dat maar een kleine kans.

Er is nog een 100% zekerheid om niet zwanger te worden: geen gemeenschap hebben!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 apr 2007 07:53

pol schreef:Beetje late reaktie, want ik krijg geen mailtjes meer, terwijl ik toch op dit onderwerp ben geabbonneerd :(

Heb het vorige week als vraag ingediend bij de vragenrubriek. Kan de pil aborterend werken?

Nu maar afwachten wat ze ervan zeggen?

Zelf slik ik de pil, maar als het aborterend werkt, stop ik er direct mee

Dit begrijp ik niet. Wie moet je nu nog meer zeggen dat hij aborterend werkt? Geloof je Annet niet? die het netjes heeft opgezocht?
Moet het iemand zijn die ....?????????

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 apr 2007 09:10

Lalage schreef:Mijn huisarts zei dat degenen die ze gesproken had die door de pil (oid) zwanger waren geworden altijd types waren waarvan ze dacht dat die 't weleens vergeten zou kunnen hebben, zij was er dus van overtuigd dat als je 'm netjes slikt (of je nuvaring op tijd inbrengt) er vrijwel geen kans op zwangerschap is.

ik heb van best al wat mensen gehoord die zwanger zijn geworden door de pil heen.. en ik kan me niet voorstellen dat al die mensen em vergeten...
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 09 apr 2007 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2007 09:32

maar als je diarree heb dan werkt de pil niet zoals het moet en dat is hetzelfde als met overgeven
en als je antibiotica slikt werkt ie ook niet optimaal

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 apr 2007 09:35

jamillah schreef:Onzin. Er zijn maar twee 100%-zeker-niet-zwanger-worden-momenten:

3: geen gemeenschap hebben

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 apr 2007 09:37

Ik geloof wel dat Annet het goed opgezocht heeft, maar misschien dat een chr. huisarts er nog meer van weet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2007 10:52

trijntjejohanna schreef:

ik heb van best al wat mensen gehoord die zwanger zijn geworden door de pil heen.. en ik kan me niet voorstellen dat al die mensen em vergeten...

Dus als je echt geen kinderen (meer) wil (krijgen), pil en condoom gebruiken.

Er is nog een 100% zekerheid om niet zwanger te worden: geen gemeenschap hebben!

Dat lijkt me ook niet echt een optie :) Dus ik denk dat je dingen tegen elkaar gaat afwegen en dan kiezen veel christenen voor voorbehoedsmiddelen om de kans te reduceren, en die kans is dan behoorlijk klein hoor.

Zoals ik al aangaf, pil en condoom is een goede combinatie, de kans dat je dan nog zwanger wordt is echt wel heeeel klein... en je pil werkt dan sowieso niet abortief, ook al is de kans al klein. Daar ben ik overigens wel benieuwd naar, hoe vaak dat nou voorkomt, dat de pil innesteling van een bevruchten eicel voorkomt.

Of je op dat moment al van leven kan spreken en dus ook van abortus, daar kan je over discussieren. Het lijkt me inderdaad erg interessant en nuttig om een christelijke expert over dit onderwerp te horen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 apr 2007 12:04

Memmem schreef:
jamillah schreef:Onzin. Er zijn maar twee 100%-zeker-niet-zwanger-worden-momenten:

3: geen gemeenschap hebben

4: geen baarmoeder meer... of eileiders of etc....

Terug naar “Archief”