TV de deur uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 apr 2007 20:06

Een TV in huis waar je goed mee omgaat lijkt mij niet bezwaarlijk.
Maar in de praktijk krijg je altijd gedonder, door mensen die niet sterk genoeg in hun schoenen staan om ermee om te kunnen gaan.
De mens, dat is het probleem. En de hele kerkelijke gemeente zit op termijn met de gevolgen...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 apr 2007 16:12

Ik moet zeggen dat het tegenwordig steeds moeilijker wordt om nog goed naar de tv te kijken.
Als ik nu alleen al denk aan de reclame krijg ik al de kriebels.
Om er maar eentje te noemen: de reclame voor 1850. Ëén of ander nummer wat je moet bellen voor weet ik veel.
En nog niet zo lang geleden kwam dus weer die reclame, en dan ga ik gelijk zappen, kom ik op een zender met één of andere seks gebeuren!
Zulke dingen wil ik gewoon niet mijn huiskamer in hebben.
Dus zou het inderdaad beter zijn om hem weg te doen.

Ik vond de redenen van vroeger ver gezocht, maar kan me er tegenwordig wel veel bij voorstellen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 apr 2007 18:20

tante-tortel schreef:...en dan ga ik gelijk zappen, kom ik op een zender met één of andere seks gebeuren!

Zappen is wat mij betreft ook het laatste wat je moet doen. Want dan weet je inderdaad niet wat je ineens voor je neus hebt!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2007 10:16

Kortom: weg met dat ding en naar de EO kan je ook wel via internet kijken. En films kan je huren, kan je ook mooi op de computer kijken (als je een dvd-laatje hebt).

Riska

Berichtdoor Riska » 07 apr 2007 11:37

Nee hoor, niks weg met dat ding. Gewoon een goede gids aanschaffen, waardoor je bewuste keuzes kunt maken - of, als dat te duur is - in de krant kijken welke programma's er zijn. Dus niet zappen, maar weten waar je heen moet voor een programma.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 apr 2007 11:52

Precies!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 apr 2007 20:19

Ik heb geen gids nodig, kijk gewoon op internet.
Maar dan nog, je krijgt overal tussendoor reclame.
Ook als je in de gids kijkt!
En die reclame vind ik regelmatig al de spuigaten uitlopen.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 apr 2007 20:22

tante-tortel schreef:Ik heb geen gids nodig, kijk gewoon op internet.
Maar dan nog, je krijgt overal tussendoor reclame.
Ook als je in de gids kijkt!
En die reclame vind ik regelmatig al de spuigaten uitlopen.

dat is waar, maar dan ga ik gewoon even wat doen... koffiezetten, of iets opruimen enz. enz.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 apr 2007 20:44

Dan zet je de tv dus uit?
Of laat je die reclame lopen, want je weet nooit hoe lang het duurt en wanneer het weer verder gaat.
Je hebt zo een leesmap met allemaal bladen er in die je kunt lezen. Ik denk dat iedereen die wel kent. Ik zou zo een leesmap nooit in huis willen hebben om de bladen die erin zitten die ik niet wil zien.
Nu weet ik dat er genoeg zijn die ze wel nemen en dan de ongure bladen weg leggen.
Zo kun je ook met de tv omgaan. Als er ongure zaken voor komen dan zetten we hem uit. Maar ik vraag me af wie dat doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2007 10:28

Reclames zijn over het algemeen niet "onguur" hoor. Heel af en toe zit er eens een bij waarvan ik denk: Goed, dat kan echt niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 09 apr 2007 10:40

Reclames zijn vaak erg vervelend. ook voorstukjes voor flims en series die je dus echt niet wilt zien. Ook om zeven uur 's avonds! Kinderen zien dus ook veel troep op tv als de ouders niet goed opletten.
Dan is er op de publieke omroep (ned 1,2,3) geen reclame, maar daar zijn ook vreemde programma's (die dus indirect door ons betaald worden)
- spuiten en slikken
- mooi weer de leeuw
- man bijt hond
- bijbelquiz (dat gaat écht nergens over)
- onderweg naar morgen

Maar wat mede-forummers zeggen: Je moet er bewust mee omgaan en als er reclame komt, zap dan even naar een andere zender en ga intussen iets anders doen. (Soms zijn reclames wel handig als je bijvoorbeeld wat drinken wil maken)'
Op de vraag 'De tv de deur uit?' zeg ik nee. Want er zijn ook veel goede en informatieve programma's op tv.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 apr 2007 11:39

'Man bijt hond' vind ik geweldig, wat is daar volgens jou mis mee dan?

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 09 apr 2007 12:57

Sinds januari zitten wij in een tijdelijke noodopvang, met een TV.
Veel voordelen zitten niet in het TV kijken. Mijn vrouw vindt Nederland zingt en Blauw bloed leuk om te zien. Ikzelf alleen de rijdende rechter.
In het begin ben je nieuwsgierig en kijk je Nova enz. maar de meeste avonden kijken we niet. Het lezen schoot er bij in. Heerlijk weer lezen.
Als we de noodopvang uit zijn geen TV in huis, we zullen het niet missen. Alleen de uitzending na de verkiezingen vond ik interessant, dat is het enige wat ik wel mooi vond.
Laatst gewijzigd door waarnemer op 09 apr 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 09 apr 2007 13:29

Lalage schreef:'Man bijt hond' vind ik geweldig, wat is daar volgens jou mis mee dan?

Ik vind dat man bijt hond nergens over gaat. Sorry daarvoor :oops: Misschien heb ik met mijn vorige bericht ook andere mensen een beetje beledigd...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 apr 2007 14:18

dorine88 schreef:
Ik vind dat man bijt hond nergens over gaat. Sorry daarvoor :oops: Misschien heb ik met mijn vorige bericht ook andere mensen een beetje beledigd...

Ik vind juist dat Man bijt Hond wel degelijk ergens over gaat :) het programma brengt op een heel sympathieke manier het gewone leven in beeld. inderdaad geen spectaculaire gebeurtenissen, maar juist kleine, leuke voorvallen die je een glimlach geven. Het journaal brengt alle opvallende, schokkende enz. dingen, Man bijt Hond brengt de dag zoals die voor de meeste mensen is verlopen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”