Caligula schreef:Ik ben benieuwd welke bronnen jij je baseert. Tot op heden heb je namelijk geen enkele bron genoemd.
Onder andere de boeken van Karen Armstrong *kom er maar in je oordeel van pseudo-wetenschap*
De idee dat Mohammad een vreedzaam persoon was kan mijns inziens enkel een beeld zijn van mensen die zich baseren op sprookjesverhalen of sterk gekleurde (lees:islamitische) bronnen.
Nee, Mohammed was niet zo vreedzaam als Jezus was. Dat liet zijn tijd en situatie niet toe. Maar daarmee was hij ook nog geen op bloed beluste dolleman.
Of hij dat nu eigenhandig deed of opdracht gaf om dat te doen, hij blijft daarvoor verantwoordelijk.
Het zou mij dan ook hoogst verbazen als hij zelfs maar de opdracht ertoe had gegeven, maar als jij een bron hebt die dat wel beweerd, dan wil ik die wel even zien.
Ik ben erg benieuwd naar de reden waarom oorlog toentertijd een bittere noodzaak was.
Je hebt een X aantal eerste levensbehoefte in een regio en meer dan X mensen. Oorlogen is misschien een groot woord, het waren vooral aanvallen op karavanen.
Voorts ben ik erg benieuwd naar de bron waarop jij de opmerking baseert dat moslims een vredesbestand moeten aanvaarden. Blijkbaar doel jij op hudna. Van een dergelijk bestand kan enkel sprake zijn als de islam de zwakke partij is in een conflict.
Ik kan ondertussen niet meer van alles wat ik van islam weet een letterlijke bron citeren, maar ik zal het ook wel een keer ergens gelezen hebben.
Het gaat er niet om wie fout of goed doet, het gaat erom of wij willen accepteren dat normen en waarden in onze maatschappij worden geïmplementeerd die haaks staan op onze verworven vrijheden.
Ik heb de laatste tijd geen moslims karavanen zien aanvallen dus wat dat betreft zie ik niet waar jij je zorgen om maakt.
Maar jij wilt of kunt dat blijkbaar niet inzien. Je bent precies zo kortzichtig als mensen die menen dat zij alles fout en en wij alles goed.
Ik vind het willen inperken van alles wat ook maar enigszins naar islam hint pas haaks staan op onze verworven vrijheden.
Wie heeft hier de islam geportretteerd als simpele pseudo-religie?
Ichtusdeogloria of hoe dan man ook mogen heten bijvoorbeeld.
Waarom blijf jij religie en mensen met elkaar verwarren?
En hoe wil jij religie los zien van de mensen die die religie belichamen en er uitvoer aan geven?