Moderator: Moderafo's
Oké, de meeste mensen (refo's) hier zijn tegen het gebruik van de morning-after pil, omdat deze abortief werkt. Het is doden van de bevruchte eicel. Nu lees ik hier dat de gewone pil ook zo kan werken. Is het dan nog verantwoord om de pil te slikken?
Smurffie schreef:Aragorn schreef:Over welke pil heb je het nu? MA of gewone?
De MA-pil. Dus niet die pillen die helpen tegen menstruatiepijn en het herstellen van onregelmatige menstruatie, enzo.
Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?
Jo'tje schreef:Verder nog een kleine toevoeging voor de dames die de pil gebruiken als mensturatie regelaar en om b.v. minder pijn te hebben.
Weten jullie dat er ook een middel is wat net zo goed gebruikt kan worden en wat niet als voorbehoedsmiddel dient?
Gewoon de Cyclocur?
Waarom slikken jullie die dan eigenlijk niet?
Omdat ik hem ook nog slik tegen acné. Daarom.
tante-tortel schreef:Ik zal toch proberen het uit te leggen.
Als ouders moet je op een gegeven moment je kinderen los laten en respecteren dat ze een eigen mening gaan vormen.
Die kan dan best wel eens anders zijn dan die van jou.
Maar dat is niet erg, zolang als je er open over spreekt.
Dat moeten ouders ook leren. Omgaan met kinderen die wel eens een andere mening hebben dan zij. En dat leren accepteren.
Zolang als kinderen dan hun eigen mening en gedrag verborgen houden kunnen zij dat nooit leren. En dan is het vertrouwen wat er hoort te zijn tussen ouders en kinderen geschaad.
MrSokkie schreef:tante-tortel schreef:Daarbij heb je ook pillen waarbij het ook nog mogelijk is dat er een eitje bevrucht wordt, die dan door de pil niet kan innestelen.
Dus afgevoerd wordt.
En ik denk dat je die niet kunt gebruiken als Christen.
Dat hangt er maar vanaf op welk moment dat je gelooft dat God het zieltje invoegt.
Aragorn schreef:tante-tortel schreef:Ik zal toch proberen het uit te leggen.
Als ouders moet je op een gegeven moment je kinderen los laten en respecteren dat ze een eigen mening gaan vormen.
Die kan dan best wel eens anders zijn dan die van jou.
Maar dat is niet erg, zolang als je er open over spreekt.
Dat moeten ouders ook leren. Omgaan met kinderen die wel eens een andere mening hebben dan zij. En dat leren accepteren.
Zolang als kinderen dan hun eigen mening en gedrag verborgen houden kunnen zij dat nooit leren. En dan is het vertrouwen wat er hoort te zijn tussen ouders en kinderen geschaad.
Klinkt mooi, maar zo ideaal is het in de praktijk vaak niet. Er zijn nog altijd genoeg ouders die spontaan een hartverzakking zouden krijgen als ze zouden weten dat hun kinderen aan seks doen en ik ben niet degene die dat op z'n geweten wil hebben. Ze zullen misschien uiteindelijk wel accepteren dat het zo is, maar het nooit begrijpen of goedkeuren en er alleen maar verdrietig over zijn. Dan is de winst van zo'n open houding nihil - behalve dat het voor jezelf fijn voelt om lekker overal over te kunnen praten.
En dat nog los van het feit dat ik gewoon niet zoveel zin heb m'n seksleven met m'n ouders te bespreken. Die hebben daar weinig mee te maken en ook niet met de vraag of je (al dan niet binnen het huwelijk) de pil gebruikt. Wellicht wist je broer al wel wat voor reactie er zou komen als hij het zou vertellen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten