reform schreef:Missf schreef:Ik vind het grote onzin om te zeggen dat als je daaraan twijfelt het dan ONgeloof is.
Ik heb helaas iets teveel gezien van wat de duivel kan (genezen o.a.!!!). Dan ga je je sterk afvragen: van wie komt dit? De duivel is machtiger dan veel mensen denken.
En twijfel aan God is niet goed, nee, dat weet ik, en dat doe ik ook absoluut niet. Doordat ik ook de kant van de duivel heb gezien in mijn evangelisatiewerk en het occultisme wat daar aan bod kwam, heb ik geleerd op te passen om meteen iets 'van de duivel' of 'van God' te noemen!
En daarmee vel ik nog steeds geen oordeel over deze genezing, ik geef aan alleen aan dat ik het gewoon niet altijd weet.
Op zich noem je hier goede punten, alleen vind ik dat je wel weer iets te ver doorschiet naar, paradoxaal gezegd, het middelpunt. Als je het zo bekijkt kan je bijna niet meer beoordelen of het nou wel of niet van God komt. Omdat je het niet weet, krijgt God uiteindelijk niet de eer die Hij toekomt.
Volgens mij kan je wel enigzins beoordelen of het van God komt. Zolang die genezende mensen het van God zien, waarom zou ik er dan aan moeten twijfelen. Zodra ze zeggen dat het niet meer van God komt...dan zie pas reden om daar aan te twijfelen.
Daar heb je wel gelijk in hoor! In veel gevallen kun je het zeker wel zien.
Maar ik krijg twijfels, als ik hoor dat er mensen in die gemeente zijn die nu eigenlijk vol 'pijn' van binnen leven. Mensen krijgen te horen dat ze te weinig in de gemeente gedaan hebben voor haar, te weinig gebeden hebben etc. Dat kan erg pijn doen, en dat kan verdeeldheid opleveren, die mijns inziens niet van God kan komen...
Of de duivel grijpt dit aan om lekker dwars te zitten, kan ook nog.
maar weetje, er speelt gewoon meer dan de meeste mensen weten, in die gemeente, ook nare dingen. Ik weet ook lang niet alles, maar ik weet wel dat dat niet van God komt, en dat is erg naar, vind ik.
Al is het idd niet zo dat je nu meteen nooit meer mag 'beoordelen' of iets van God of niet van God komt, maar ik vind het echt te ver gaan om te zeggen dat je niet in de wonderen va God ofzo gelooft als je eraan twijfelt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...