Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
Nou, waarom zeg je dan: Bekeer mij God, opdat ik bekeert ben. (Met de achterliggende gedachte dat je het zelf niet kunt en mag doen.)
Tirreg schreef:ik weet wel zeker van niet, maar volgens mij denkt het merendeel van de posters op dit forum van wel.
Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
Nou, waarom zeg je dan: Bekeer mij God, opdat ik bekeert ben. (Met de achterliggende gedachte dat je het zelf niet kunt en mag doen.)
omdat de mens moet bidden en smeken of God hem wil bekeren. maar het is niet een kwestie van, ik bid of God me wil bekeren, ik ben dan gelijk bekeerd, nee, je moet aanhoudend blijven bidden.
Ikke21 schreef:Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
omdat de mens moet bidden en smeken of God hem wil bekeren. maar het is niet een kwestie van, ik bid of God me wil bekeren, ik ben dan gelijk bekeerd, nee, je moet aanhoudend blijven bidden.
Tirreg, die wordt door niemand hier gezegd volgens mij!! We moeten bidden zonder stoppen.
Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
Kaw schreef:Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
Je hebt gelijk.
Maar wat denk je wat er gebeurt als je dit bidt? Dat er een kans is dat er nu bekering komt, of dat je dit gebeden hebt en dat God zulke gebeden wil verhoren, dus dat er nu zekerlijk bekeringskracht gegeven wordt, zodat je poging tot bekering zal lukken?
Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:Kaw schreef:Tirreg schreef:God is ook niet verantwoordelijk voor de bekering van mensen, de mens is daarin zelf verantwoordelijk.
Je hebt gelijk.
Maar wat denk je wat er gebeurt als je dit bidt? Dat er een kans is dat er nu bekering komt, of dat je dit gebeden hebt en dat God zulke gebeden wil verhoren, dus dat er nu zekerlijk bekeringskracht gegeven wordt, zodat je poging tot bekering zal lukken?
je poging tot bekering, vind ik even raar gezegd, God heeft wel gezegd dat als je waarlijk tot hem bidt, dat hij je zal verhoren.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten