Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 apr 2007 12:35

reform schreef:
Othello schreef:Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden aan toe zijn
Ik bespeur wat scepticisme bij jou. Waarom zou je aan de genezing moeten twijfelen.....op die manier doe je de werking van de Heilige Geest echt tekort

Reform ... dat merk ik hier wel vaker, in deze kringen — dwz : soms doet men de HG ietwat tekort, maar soms zondigt men bruut, bvb door het woordje *psychisch* in de mond te nemen, daarmee suggererend dat : het alleen maar om 'n beetje (vage) pijn gegaan zou zijn, of dat de genezing "niet echt" was — terwijl men toch had kunnen lezen dat 't hier om een reuze echte ziekte ging ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 apr 2007 12:40

pol schreef:Wij willen om het eens zo te zeggen: een hokjes-God. (niet spottend bedoeld). Genezen, tongentaal mag niet meer, dat was voor de apostelen weggelegd. Nu grijpt God krachtig in en dat snappen we niet, want ja, dat is toch niet van onze tijd. We moeten ons farizee-erschap eens afleggen en juichen dansen en springen voor de God die levend maakt en vernieuwd zowel geestelijk als lichamelijk!

Zelfs ... Calvijn, zou nu gedanst hebben bij zulk goed nieuws !!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 apr 2007 14:05

't Zal een rustig dansje zijn geweest vermoed ik :D

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 02 apr 2007 14:26

tja,
Leonie zit op mijn 10-erclub. dinsdag hebben we een gemeete-avond met ds Paul en leonie zal daar ook spreken. Ik zou zeggen kom ook naar Noordeloos en stel je vragen daar als je sceptisch bent.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 apr 2007 15:26

leclerc schreef:tja,
Leonie zit op mijn 10-erclub. dinsdag hebben we een gemeete-avond met ds Paul en leonie zal daar ook spreken. Ik zou zeggen kom ook naar Noordeloos en stel je vragen daar als je sceptisch bent.

Is dat dan voor iedereen, niet alleen voor de gemeente Noordeloos?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 apr 2007 18:50

De opinie_kolom van het RD, laat ene doctor A.A. Teeuw aan het woord, die op een ietwat smakeloze manier suggereert, dat er bij Zijlstra ... uitsluitend : *makkelijke ziekten genezen, dus met een hoog PSYCHOGEEN gehalte* — waarbij volgens deze doctor wel duidelijk mag wezen, dat zulke genezingen : *niet uit God* zijn ....

http://www.refdag.nl/artikel/1297325/Ga ... deren.html

NB > volgens mijn "opinie", mag je (wanneer daar echt aanleiding toe zou zijn) heus wel eens kritiek hebben op gebeds'genezers — maar : je moet niet zondigen, door het werk van de Heilige Geest, door het vuil te halen ...!!

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 02 apr 2007 19:55

Hero schreef:

De opinie_kolom van het RD, laat ene doctor A.A. Teeuw aan het woord, die op een ietwat smakeloze manier suggereert, dat er bij Zijlstra ... uitsluitend : *makkelijke ziekten genezen, dus met een hoog PSYCHOGEEN gehalte* — waarbij volgens deze doctor wel duidelijk mag wezen, dat zulke genezingen : *niet uit God* zijn ....

Ik heb het artikel gelezen en bepaald smakeloos is het niet. Wel bijzonder boeiend. De vraag is inderdaad gerechtvaardigd waarom Zijlstra niet het downsyndroom weet te genezen of geamputeerde armen en benen herstelt. Ik weet het antwoord op die vraag niet, maar het lijkt me inderdaad zinvol om nuchter te blijven. Dat geldt overigens in het kwadraat voor (de 'wonderen' van) Joshua, die zich door zijn aanhangers laat aanbidden.

Overigens wil ik hiermee niet beweren dat Janneke en Leonie niet door God genezen zijn. Daar blijf ik af. Als deze gebeurtenis hen dichter bij de Heere brengt en aan de voeten van de Heere Jezus, dan kun je m.i. nooit beweren dat dit door de Satan is bewerkstelligd.

Ook dr. Paul gelooft sterk in gebedsgenezing/ziekenzalving en kent tal van voorbeelden. Maar tegelijkertijd wijst hij er ook op dat God uiteindelijk bepaalt of iemand genezen wordt en niet een mens.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 apr 2007 22:20

Omega schreef:Ook dr. Paul gelooft sterk in gebedsgenezing/ziekenzalving en kent tal van voorbeelden. Maar tegelijkertijd wijst hij er ook op dat God uiteindelijk bepaalt of iemand genezen wordt en niet een mens.

Vreemd dat je het dan toch hebt over Zijlstra die al dan niet het downsyndroom geneest.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2007 22:31

En aansluitend op Omega, vind ik het ook 'wat jammer' dat er door dit soort genezingen ruzies en onenigheden in gemeentes komen, wat vaker voor is gekomen. Mensen voor en tegen, en net na een scheuring door de PKN (of door de HHK, dat doet er even niet toe) komt er een volgende scheuring, door een gebedsgenezing. Dan vind ik een genezing geweldig, maar is dat dan Gods bedoeling?

Misschien dat een echte scheuring nooit gebeurd is, maar er blijven mensen voor en tegen en er blijven meningsverschillen, die uit lopen op ruzies...

Ik blijf het lastig vinden
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 apr 2007 22:55

Omega schreef:Ik heb het artikel gelezen en bepaald smakeloos is het niet. Wel bijzonder boeiend

Boeh'jend ? — Teeuw doet een vals beroep op de "nuchterheid" — ook de duivel doet graag een dergelijk beroep op valse nuchterheid, om 's mensen ONgeloof te verhullen ...!!

Omega schreef:De vraag is inderdaad gerechtvaardigd waarom Zijlstra niet het downsyndroom weet te genezen of geamputeerde armen en benen herstelt

Deze vraag is NIET gerechtvaardigd, noch aan de orde ...!!

Omega schreef:Ik weet het antwoord op die vraag niet, maar het lijkt me inderdaad zinvol om nuchter te blijven. Dat geldt overigens in het kwadraat voor (de 'wonderen' van) Joshua, die zich door zijn aanhangers laat aanbidden

Joshua ... is hier dus totaal_NIET in het geding ...!!

Omega schreef:Overigens wil ik hiermee niet beweren dat Janneke en Leonie niet door God genezen zijn. Daar blijf ik af

Mijdt dan de praatjes, van degenen die hun genezing betwijfelen ...?

Omega schreef:Ook dr. Paul gelooft sterk in gebedsgenezing /ziekenzalving en kent tal van voorbeelden. Maar tegelijkertijd wijst hij er ook op dat God uiteindelijk bepaalt of iemand genezen wordt en niet een mens

Mooi : dan ga je voortaan met je vragen naar God — want God bepaalt & weet waarom ....

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 02 apr 2007 23:05

MissF schreef:En aansluitend op Omega, vind ik het ook 'wat jammer' dat er door dit soort genezingen ruzies en onenigheden in gemeentes komen, wat vaker voor is gekomen. Mensen voor en tegen, en net na een scheuring door de PKN (of door de HHK, dat doet er even niet toe) komt er een volgende scheuring, door een gebedsgenezing. Dan vind ik een genezing geweldig, maar is dat dan Gods bedoeling? Misschien dat een echte scheuring nooit gebeurd is, maar er blijven mensen voor en tegen en er blijven menings verschillen, die uit lopen op ruzies...

MissF ... je stuit of je stuitert, waar je ook komt, altijd & overal op : ONgeloof — dus als ik bij jullie preekte (stel je voor) dan konden jullie daarover van mij, wel eens 'n flinke donderpreek tegemoet zien ...?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 apr 2007 08:43

Omega schreef:Ik heb het artikel gelezen en bepaald smakeloos is het niet. Wel bijzonder boeiend. De vraag is inderdaad gerechtvaardigd waarom Zijlstra niet het downsyndroom weet te genezen of geamputeerde armen en benen herstelt.

Sowieso geneest Zijlstra niet, maar God!
En daarnaast ken ik voorbeelden van mensen met verschillende lengtes benen, waarvan het ene been een stukje aangroeide, etc etc.

Omega schreef:Dat geldt overigens in het kwadraat voor (de 'wonderen' van) Joshua, die zich door zijn aanhangers laat aanbidden.

Hier noem je ook wel iemand... Daar gaat het in dit verband toch ook helemaal niet over!?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 apr 2007 10:30

Cisca schreef:'k Ken mensen die naar Nigeria geweest zijn, één of andere Joshua die daar genees sessies houdt, ze komen genezen terug, hebben geen rolstoel meer nodig, kunnen weer gaan werken, artsen staan versteld, nog geen jaar later is alles in verergde vorm terug, met het vreemde feit dat de vrouw van het gezin, die niets mankeerde, nu net als haar man in een rolstoel zit, nu beiden met MS 8-[

Je bedoelt ... Jan Westerhof ? >

http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... de=4325468

Deze is inderdaad al zoveel keer terug geweest bij T.B. Joshua, omdat ie weer terugviel in MS — naar het schijnt, heeft de profeet 'm toen wel gewaarschuwd voor ernstige karakterfouten, karakterfouten als gevolg waarvan de ziekte weer kon terugkomen — Jan Westerhof, zou voor zover ik weet : vijf a zeven keer naar Lagos gevlogen zijn, genezen teruggekomen, en weer ziek geworden ....

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 03 apr 2007 11:30

Aragorn schreef:

Vreemd dat je het dan toch hebt over Zijlstra die al dan niet het downsyndroom geneest.

In de Bijbel wordt ook gesproken over genezingen, verricht door de apostelen, in de kracht van de Heilige Geest. M.a.w. het is uiteindelijk God die daartoe de kracht geeft.

Hero schreef:

Boeh'jend ? — Teeuw doet een vals beroep op de "nuchterheid" — ook de duivel doet graag een dergelijk beroep op valse nuchterheid, om 's mensen ONgeloof te verhullen ...!!

Wel, dan mis je toch wat bijbelsteksten vrees ik. De Bijbel roept ons op nuchter en waakzaam te zijn en alles wat we zien en horen tegen het licht van Gods Woord te houden. Bovendien staat er heel duidelijk: "Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen" (Marc. 13:12) en: "Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!" (Matt. 7:22).

Deze vraag is NIET gerechtvaardigd, noch aan de orde ...!!

Verklaar je nader.

Mijdt dan de praatjes, van degenen die hun genezing betwijfelen ...?

Andersom zou ik kunnen zeggen dat je voorzichtig moet zijn (in) wat je gelooft. Als je er van overtuigd bent dat God Zelf hier een groot wonder heeft verricht (en ik sluit dat zeker niet uit), dan is het niet meer dan normaal om je tegelijkertijd af te vragen waarom Zijlstra beperkt wordt in het verrichten van wonderen. Petrus kon zelfs doden tot leven wekken. Heeft Zijlstra misschien de gave der genezing maar ten dele gekregen? Dat kan heel goed. Of is hier wat anders aan de hand? Ik weet het antwoord niet, maar het is de opdracht van iedere christen om hierin nuchter te zijn en om dit in biddend opzien aan God voor te leggen. Niet om voorbarig zelf conclusies te trekken, welke dat ook zijn.

En daarnaast ken ik voorbeelden van mensen met verschillende lengtes benen, waarvan het ene been een stukje aangroeide, etc etc.

Rosalie schreef:

Zeker, die ken ik ook. Zonder dat er overigens sprake was van gebedsgenezing. Maar mocht je voorbeelden kennen van mensen waarbij een nieuw been is aangegroeid, dan hoor ik dat graag.

Hero schreef:

Deze is inderdaad al zoveel keer terug geweest bij T.B. Joshua, omdat ie weer terugviel in MS — naar het schijnt, heeft de profeet 'm toen wel gewaarschuwd voor ernstige karakterfouten, karakterfouten als gevolg waarvan de ziekte weer kon terugkomen — Jan Westerhof, zou voor zover ik weet : vijf a zeven keer naar Lagos gevlogen zijn, genezen teruggekomen, en weer ziek geworden ....

Ik dacht dat Joshua geen onderdeel vormde van deze discussie ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 apr 2007 11:39

Omega schreef:Andersom zou ik kunnen zeggen dat je voorzichtig moet zijn (in) wat je gelooft. Als je er van overtuigd bent dat God Zelf hier een groot wonder heeft verricht (en ik sluit dat zeker niet uit), dan is het niet meer dan normaal om je tegelijkertijd af te vragen waarom Zijlstra beperkt wordt in het verrichten van wonderen.

Wie zegt dat dat zo is!?

Terug naar “Archief”