Aragorn schreef:
Vreemd dat je het dan toch hebt over Zijlstra die al dan niet het downsyndroom geneest.
In de Bijbel wordt ook gesproken over genezingen, verricht door de apostelen, in de kracht van de Heilige Geest. M.a.w. het is uiteindelijk God die daartoe de kracht geeft.
Hero schreef:
Boeh'jend ? — Teeuw doet een vals beroep op de "nuchterheid" — ook de duivel doet graag een dergelijk beroep op valse nuchterheid, om 's mensen ONgeloof te verhullen ...!!
Wel, dan mis je toch wat bijbelsteksten vrees ik. De Bijbel roept ons op nuchter en waakzaam te zijn en alles wat we zien en horen tegen het licht van Gods Woord te houden. Bovendien staat er heel duidelijk: "Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen" (Marc. 13:12) en: "Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!" (Matt. 7:22).
Deze vraag is NIET gerechtvaardigd, noch aan de orde ...!!
Verklaar je nader.
Mijdt dan de praatjes, van degenen die hun genezing betwijfelen ...?
Andersom zou ik kunnen zeggen dat je voorzichtig moet zijn (in) wat je gelooft. Als je er van overtuigd bent dat God Zelf hier een groot wonder heeft verricht (en ik sluit dat zeker niet uit), dan is het niet meer dan normaal om je tegelijkertijd af te vragen waarom Zijlstra beperkt wordt in het verrichten van wonderen. Petrus kon zelfs doden tot leven wekken. Heeft Zijlstra misschien de gave der genezing maar ten dele gekregen? Dat kan heel goed. Of is hier wat anders aan de hand? Ik weet het antwoord niet, maar het is de opdracht van iedere christen om hierin nuchter te zijn en om dit in biddend opzien aan God voor te leggen. Niet om voorbarig zelf conclusies te trekken, welke dat ook zijn.
En daarnaast ken ik voorbeelden van mensen met verschillende lengtes benen, waarvan het ene been een stukje aangroeide, etc etc.
Rosalie schreef:
En daarnaast ken ik voorbeelden van mensen met verschillende lengtes benen, waarvan het ene been een stukje aangroeide, etc etc.
Zeker, die ken ik ook. Zonder dat er overigens sprake was van gebedsgenezing. Maar mocht je voorbeelden kennen van mensen waarbij een nieuw been is aangegroeid, dan hoor ik dat graag.
Hero schreef:
Deze is inderdaad al zoveel keer terug geweest bij T.B. Joshua, omdat ie weer terugviel in MS — naar het schijnt, heeft de profeet 'm toen wel gewaarschuwd voor ernstige karakterfouten, karakterfouten als gevolg waarvan de ziekte weer kon terugkomen — Jan Westerhof, zou voor zover ik weet : vijf a zeven keer naar Lagos gevlogen zijn, genezen teruggekomen, en weer ziek geworden ....
Ik dacht dat Joshua geen onderdeel vormde van deze discussie

Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...