Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mar 2007 21:39

MissF schreef:
Smurffie schreef:
Wat is 'waar gelovig' Cool

De hervormde kerk in Bles heeft er volgens mij ook niet veel aandacht aan besteed in de dienst. De kerkeraad wist niet goed wat ze ermee aanmoesten.

Moah, zo ging het niet helemaal, maar oke Wink

Ah, ik hoorde zoiets van mijn broer die daar in de kerk zit, vandaar. Hoe ging het dan wel volgens jou?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 apr 2007 15:32

Othello schreef:
reform schreef:
Othello schreef:Ik ben ook sceptisch. Het is bekend dat de meesten weer terugvallen in hun ziekte. Of dat bij deze vrouw ook zo zal zijn, is nu nog niet te zeggen.

Ik geloof dat God wonderen doet. Maar ik geloof ook dat Hij iets groter denkt dan een of andere gebedsgenezer uit de Alblasserwaard.

Wat niet wegneemt dat ik blij ben voor die vrouw. Ik hoop dat ze de Heilige Geest ook in haar hart mag ervaren.

De 'meesten' vallen weer terug in hun ziekte....dat zou ik niet meteen durven zeggen. Waar baseer je dat op? Ik moet toegeven dat het niet altijd even duidelijk is, welke kracht er achter zit. In dit geval ga ik er wel van uit dat het door de God van de bijbel komt. De predikant geeft de eer volledig aan God.

Dat is 't dan misschien: je leest namelijk ook andere verhalen over de bewuste predikant. Misschien dat dat ook bijdraagt aan mijn scepsis.

Wat voor verhalen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 apr 2007 15:36

Jort schreef:De artsen zeggen dat het medisch onverklaarbaar is. Overigens is medisch nog niet eens verklaard hoe deze ziekte komt. Het is een nogal 'vage' ziekte, al kan zeker niet gezegd worden, wat wel wordt gesuggereerd, dat deze mevrouw zoiets gefaked kan hebben (lijkt me niet prettig ook, 17 jaar in rolstoel). Wat er echter allemaal een rol bij speelt op gebied van wisselwerking psyche-lichaam etc. is gewoon volkomen onduidelijk.

Pardon? Dit meen je toch niet echt hè? Je denkt toch niet echt dat je voor je lol 17 jaar in een rolstoel gaat zitten?

Jort schreef:Kijk, de mens bij wie een geamputeerd been aangroeit, daar heb ik nou nog nooit van gehoord.

Daar heb ik dus wel eens van gehoord. Of als een been korter is dan de ander, ze even lang groeien. Etc.

Jort schreef:Dat is toch gek eigenlijk, als Zijlstra zoveel kan.

Zijlsta kan niets, God kan alles! Dat is ook wat hij zelf constant zegt "Niet ik genees mensen, God doet het, aan Hem de eer!"

Jort schreef:Het is een goede zaak als die mevrouw het als genezing van God ziet en Hem ervoor dankt.

Het is genezing van God.

Jort schreef:Bijbels bezien wijs ik Zijlstra's prediking etc. af.

Waarom?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 01 apr 2007 17:42

rosalie83 schreef:
Jort schreef:De artsen zeggen dat het medisch onverklaarbaar is. Overigens is medisch nog niet eens verklaard hoe deze ziekte komt. Het is een nogal 'vage' ziekte, al kan zeker niet gezegd worden, wat wel wordt gesuggereerd, dat deze mevrouw zoiets gefaked kan hebben (lijkt me niet prettig ook, 17 jaar in rolstoel). Wat er echter allemaal een rol bij speelt op gebied van wisselwerking psyche-lichaam etc. is gewoon volkomen onduidelijk.

Pardon? Dit meen je toch niet echt hè? Je denkt toch niet echt dat je voor je lol 17 jaar in een rolstoel gaat zitten?

hmm, het komt erg vaak voor dat mensen die genezen zijn door zo'n gebedsgenezing geen overduidelijk ziektebeeld hadden. zo van; dit is het, hij/zij lijd aan deze ziekte/afwijking! En dat bedoeld Jort hier denk ik. Ik zeg niet dat dát ook bij deze vrouw ook het geval was, daarvoor heb ik me er te weinig in verdiept.
Auf Wiedersehen!

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 01 apr 2007 19:30

Aragorn schreef:
Jort schreef:
Aragorn schreef:Ach, voor een waar gelovige zou dit toch geen enkele opzienbarendheid moeten zijn?

Voor jou wel toch zeker?

Het is een interessant geval ja. :) Ik geloof dan ook dat geestkracht en geloof veel invloed kunnen hebben op het lichaam.

Ik weet niet exact wat je hier met geloof bedoelt, maar ik krijg de indruk dat jij geloof hier ziet als het 'geloven' an zich zonder dat het geloof daarin hoeft te bestaan. Ik merk wel dat je het toch rationeel wil verklaren....of in ieder geval wonderbaarlijke genezingen probeert te relativeren (daar ben je overigens een expert in......niet negatief bedoeld hoor).
Ik denk ook wel dat een positieve houding (geloof/geestkracht) van invloed is op je lichaam, maar volgens mij gaat dit toch meer procesmatig (Je bent niet op de een of andere dag genezen). In dit geval kon ze opeens weer lopen. Ik zie dat zelf als een genezing door God. Jij helaas niet. Hehe ik ben overigens benieuwd wanneer jij wel in het bestaan van God zou gaan geloven?
Afbeelding

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 01 apr 2007 20:03

@rosalie83. Sorry hoor, maar jij moet eerst eens gaan lezen wat ik schrijf. Ik zeg dus duidelijk dat deze vrouw het vast niet gefaked zal hebben (ik las elders dat mensen dat wel suggereerden, maar dat denk ik niet). Wél beweer ik, dat er veel onbekend is over dit ziektebeeld.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 01 apr 2007 20:50

Misschien heb ik niet opgelet, maar ik hoor jullie niks zeggen over de tweede genezing {bij Zijlstra} — want : Leonie Verhoef (13 jaar oud / 5 jaar distrofie), had [net als jullie] bedenkingen, maar ze hoorde over Janneke, ging naar de kinder genezings dienst, en verhief zich evenzo : pijnloos uit haar rolstoel ....

http://www.hetkontakt.nl/alblasserwaard ... eonie.html

Overigens ... genezing is niet de hoogste, wel de meest begeerde GAVE >

[ Schema vlg griekse grondtekst 1-Cor_12:28 ]
|
# 1e === APOSTEL °
# 2e === PROFEET °
# 3e === LEERAAR - « - predikant
# 4e === Krachten - - « - wonderen
# 5e === Genezing
# 6e === Dienstbaarheid
# 7e === BESTUUR - « - leiderschap
# 8e === Tongentaal

Leonie >

Afbeelding

Janneke >

Afbeelding
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2007 22:29

Even over psyche en lichamelijk ziek:
Rosalie: tuurlijk gaat niemand voor zn lol in een rolstoel zitten, zeker niet!
Maar in veel gevallen komen er bij een psychische ziekte ook lichamelijke klachten kijken.
OP mijn werk (psychiatrie) is er niet voor niets een huisarts. Sommige jongeren hebben pij, slapeloosheid, duizeligheid. En dat verzinnen ze niet, echt niet, maar het heeft wel allemaal met de psyche te maken, raar maar waar, dat lichaam ;)

Ik wil hiermee niet zeggeen dat dat bij Janneke zo is, echt niet!
DOordat mijn ouders nogal eens contact hebben met de dominee en kerkenraadsleden van daar, hoor ik gewoon verhalen van twee kanten, en dat is soms lastig. Al maakt het je beeld en mening wel objectiever ;)

Maar ik denk dat het goed is om hier alleen te hebben over de ene kant, dat ik blij ben voor haar!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 02 apr 2007 05:42

Op website levensstroomgemeente zie ik de genezing van een mevr. met spierreuma o.i.d.. Ze stapt alleen niet direct overtuigend helemaal normaal uit haar rolstoel, maar hobbelt eerst aan de armen van Zijlstra en vervolgens achter de rolstoel aan in plaats van dat ze erin zit. Apart om te zien :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 apr 2007 06:35

Misschien ben ik wel heel naief en kinderlijk. Maar ik zie het als een wonder van God dat Janneke en Leonie weer genezen zijn. Wat artsen, psychiaters etc etc niet konden, is nu wel gebeurd.
Het kunnen wel vage ziektes zijn, maar het is over. Ze zijn beter!!
Alle eer aan God!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 apr 2007 07:50

pol schreef:Misschien ben ik wel heel naief en kinderlijk. Maar ik zie het als een wonder van God dat Janneke en Leonie weer genezen zijn. Wat artsen, psychiaters etc etc niet konden, is nu wel gebeurd.
Alle eer aan God!

Amen!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 02 apr 2007 08:08

pol schreef:Misschien ben ik wel heel naief en kinderlijk. Maar ik zie het als een wonder van God dat Janneke en Leonie weer genezen zijn. Wat artsen, psychiaters etc etc niet konden, is nu wel gebeurd.
Alle eer aan God!

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Ik krijg bij het lezen van reacties op dit forum, andere Christelijke forums en sommige Christelijke kranten een beetje het "groot-inquisiteur"-idee. Eigenlijk hebben we liever niet dat God tastbaar inbreekt in de levens van kerkmensen. Opeens blijken de systemen niet het belangrijkst te zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 apr 2007 10:16

Wij willen om het eens zo te zeggen: een hokjes-God. (niet spottend bedoeld). Genezen, tongentaal mag niet meer, dat was voor de apostelen weggelegd.
Nu grijpt God krachtig in en dat snappen we niet, want ja, dat is toch niet van onze tijd.
We moeten ons farizee-erschap eens afleggen en juichen dansen en springen voor de God die levend maakt en vernieuwd zowel geestelijk als lichamelijk!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 02 apr 2007 11:18

@pol --> ik juich en dans!

Voor mij lijkt het nu net alsof we zulke wonderen helemaal willen begrijpen en willen vatten.
Ik denk daar zelf wat anders over, misschien wel makkelijk. Maar ik ervaar dit dus als groot geschenk en ben God daarvoor dankbaar.
En stel dat het toch weer terugkeert....net als die vrouw zei in Hart van Nederland...dan heb ik zoveel prachtige weken van God gekregen waarin ik allerlei dingen heb gedaan die ik toen niet kon....en daar ben ik God dankbaar voor. En daar sluit ik me dan maar weer es bij aan!

André

Berichtdoor André » 02 apr 2007 11:44

God is almachtig, dit kunnen we in zulke genezingen zien.
Wij mensen zijn denk ik niet veel anders dan de mensen die op aarde leefde toen Jezus in hun midden was.
Hoe hij mensen genas werd ook naar gekeken met enige scepsis.
Dit heeft alles te maken met ons kleingeloof, toch?

Terug naar “Archief”