Moderator: Moderafo's

JopieK schreef:Het mag duidelijk zijn dat deze dame tegenwoordig waarschijnlijk in de remonstrantse broederschap zou zitten en dat dergelijke psalmen volledig strijdig met de dortse leerregels zijn...

everlastingman schreef:JopieK schreef:Het mag duidelijk zijn dat deze dame tegenwoordig waarschijnlijk in de remonstrantse broederschap zou zitten en dat dergelijke psalmen volledig strijdig met de dortse leerregels zijn...
Ik zou mezelf protestants-evangelisch willen noemen. Bovendien neemt dit niet weg dat het remonstrants broederschap een dwaalleer volgt wat betreft de ontkenning van de Goddelijke natuur van Jezus Christus. Waar de bijbel heel duidelijk over spreekt:
Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was; Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden; En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises. Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is; Opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders. ( Filippensen 2 : 5 t/m 11 )

Inspector Morse schreef:De bijbel is voor remonstranten een verzameling geschriften, waarin mensen tijd- en plaatsgebonden van hun geloof hebben getuigd. Deze getuigenissen kunnen een bron van inspiratie zijn, als zij in vrijheid mogen worden getoetst op hun betekenis voor deze tijd.

Voor protestanten is de Bijbel het WOORD van God. Dit blijkt vooral uit de profetieën. Wanneer een profeet een visioen had en een boodschap moest doorgeven aan het volk sprak hij ten alle tijden de voorrede uit namelijk; Zo zegt de Heere HEERE!

Ze gaat zelfs zo ver te stellen dat de Joden pas de werkelijke kern van de religie (God is liefde) geleerd hebben van de Babyloniërs die veel verder stonden dan de Joden.

everlastingman schreef:JopieK schreef:Het mag duidelijk zijn dat deze dame tegenwoordig waarschijnlijk in de remonstrantse broederschap zou zitten en dat dergelijke psalmen volledig strijdig met de dortse leerregels zijn...
Ik zou mezelf protestants-evangelisch willen noemen. Bovendien neemt dit niet weg dat het remonstrants broederschap een dwaalleer volgt wat betreft de ontkenning van de Goddelijke natuur van Jezus Christus. Waar de bijbel heel duidelijk over spreekt:

JopieK schreef:Daarom houdt JopieK dan ook zijn kaken stijf op elkaar als er weer over een of ander opperwezen (God als klokkemaker die de aarde in gang gezet heeft als een klok en Zich er nu niet meer mee bemoeit, uitvinding van de franse revolutie) gezongen wordt.

OH ja hè hè, ik bedoelde eigenlijk Gods volk... want in het OT was nog niemand christelijk!
Ik zou mezelf protestants-evangelisch willen noemen, in die zin dat ik uit de protestantse kerk ben overgestapt op de evangelische gemeente. Wij zingen dus opwekkingsliederen, waarvan ik lang niet alle liederen mee kan zingen. Veel van het protestantse gedachtegoed hang ik zeker nog wel aan, waaronder de leer van de uitverkiezing.

everlastingman schreef:JopieK schreef:Daarom houdt JopieK dan ook zijn kaken stijf op elkaar als er weer over een of ander opperwezen (God als klokkemaker die de aarde in gang gezet heeft als een klok en Zich er nu niet meer mee bemoeit, uitvinding van de franse revolutie) gezongen wordt.
Daar ben je natuurlijk vrij in, toch valt er wel wat van te zeggen hoor:
Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten. ( Jesaja 55 : 8, 9 )
evandijk schreef:de Arminiaanse visie op de uitverkiezing is dat God afhankelijk is van de gedragingen van de mens. dit loochent dus Gods voorzienigheid. Dit is dus helemaal verkeerd. hoe denken jullie hierover?
Petertje schreef:Sorry, maar de teksten in Handelingen en Joh. zijn naar de uitverkiezing vertaald. In de grondtekst wordt niet het woord 'predestinatie' gebruikt. Wel in Efeze.
Helaas, helaas, zo wordt de bijbel naar de uitverkiezing uitgelegd.
Zou de 'waarheid' niet ergens in het midden liggen??? De Here Jezus heeft alle macht in hemel en op aarde, maar God heeft ons een wil gegeven, anders zouden we niet kunnen kiezen. God heeft goed en kwaad geschapen, beginnend in het Paradijs. De mens KOOS(dus hij deed een daad) voor de zonde, het niet gehoorzaam zijn. Daarom zijn we uit de Hof van Eden verbannen, naar een boze wereld met alle ellende die het met zich mee brengt. Gelukkig heeft God in zijn wijze besluit zijn Zoon als Licht naar deze wereld gestuurd. Jezus heeft onze zonden op Zich genomen. Dit offer kun je accepteren (weer een DAAD) of niet. Accepteer je het, dan mag je in Zijn Licht wandelen, accepteer je het niet, dan blijf je in de duisternis wandelen.
Natuurlijk kun je je zelf vragen blijven stellen, maar ik denk niet dat die van God zijn. Jezus zegt: Kom tot Mij en Ik zal u rust geven.....'
Dus: God kan er niets aan doen als een mens verloren gaat?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 61 gasten