Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 mar 2007 09:00

Waarom zou je dat niet mogen vragen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2007 09:15

Omdat het nogal prive is? Als je zegt dat je graag kinderen wilt en ze komen maar niet en je krijgt steeds die vraag, dat kan toch heel pijnlijk zijn?

Ik weet niet, is een gevoel eigenlijk.

Eens kijken wat Beatrijs ervan zegt...
http://www.beatrijs.com/nogmeerkinderen.htm

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 mar 2007 09:18

Je ontneemt iemand dan wel de kans om met je mee te leven, ook kan diegene dan geen steun voor je zijn, die je misschien juist goed zou kunnen gebruiken :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2007 09:18

Neehoor, je kunt er toch zelf ook over beginnen als je dat wil.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 mar 2007 09:21

Dat kan inderdaad, is alleen misschien moeilijker om over te beginnen, heb je vaak weer een aanleiding voor nodig.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 28 mar 2007 13:02

Cisca schreef:Dat kan inderdaad, is alleen misschien moeilijker om over te beginnen, heb je vaak weer een aanleiding voor nodig.

Waarom, begin er zelf over, ik ervaar het gewoon echt zo van het is geen taboe, ik wou dat het eens iemand aan ons vroeg inplaats van altijd maar te doen als of we zielig zijn :( , dan kun je er over praten, inplaats het altijd maar te vermijden. Ook mensen die kinderloos zijn willen er graag over praten, maar het lijkt wel of dat in onze kringen gewoon niet kan :x
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 28 mar 2007 13:11

Nou dat ben ik niet met je eens Teuntje!
Volgens mij rust er niet zo zeer een taboe op, maar ik denk dat anderen ook wel aanvoelen dat het gevoelig ligt. Ik vind het een beetje lastig dat je het alleen maar van je eigen kant bekijkt!
Helemaal in het begin is het een gevoelig onderwerp, dan zou je bij wijze van spreken dichtklappen of gaan huilen als mensen er naar vragen. Maar na verloop van tijd kun je er zelf beter mee uit de voeten, maar dat betekent niet dat de mensen om je heen dat ook kunnen.
Je kunt de drempel voor een ander ook lager maken door er zelf over te beginnen, daarmee laat je zelf zien dat je er wel over wil praten.
Ik krijg wel een beetje het idee dat je je ook 'een soort van zielig' laat praten dan. Wees zelf ook duidelijk!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 mar 2007 13:14

Ik weet niet of dat "in onze kringen" wel of niet kan. Het is denk ik net waar je woont en hoe de mensen zijn met wie je omgaat. Misschien is het ook iets wat je zelf onbewust uitstraalt?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mar 2007 15:27

@-petje af-: dat taboe dat jij niet denkt dat er is (prachtige Nederlandse volzin :)), ervaar ik soms wel, voornamelijk onder mensen uit 'onze gezindte', misschien ook in combinatie met de originele vraag waar dit topic mee begon. Daarom heb ik ook een hele tijd gedacht dat dit wel eens een straf zou kunnen zijn. En de houding van sommigen doet je dat wel denken helaas.

Persoonlijk gesproken denk ik dat mensen de 'kinderwens-vraag' zeer omslachtig stellen en als ze een antwoord krijgen waar ze niet mee om kunnen gaan, ze dan een beetje dichtklappen of erover heen gaan praten. Daar kunnen zij ook niets aan doen, het is ook een heel gevoelig en persoonlijk onderwerp, maar het is zo goed om eens eerlijk erover te zijn, om er gewoon over te kunnen praten.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 28 mar 2007 17:45

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor Laura. Er zijn altijd mensen die er heel anders over denken!
Maar ik krijg een beetje het idee dat het maar naar de andere kant word geschoven! Het is voor een ander die wel zwanger is of gewoon familie of vrienden ook moeilijk. Zeker als je wel meeleeft maar het lastig vind omdat je niet weet hoe men zal reageren als je er naar vraagt.

Je kan het natuurlijk ook vanuit je eigen kant bekijken, maar volgens mij verval je dan een beetje in een slachtofferrol wat overigens goed te begrijpen is.

Ik vind het ook wel lastig....en ik kan het van beide kanten begrijpen...(beetje vaag maar wel ongeveer wat ik bedoel)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mar 2007 17:50

@-petje af-: snap ook wel wat je bedoelt hoor :)
En misschien voelen sommige mensen zich wel heel fijn in die slachtoffer rol. Ik ben daar gelukkig niet een van. Ik denk graag dat het ons huwelijks- en geloofsleven juist sterker maakt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 mar 2007 18:21

*Annet* schreef:Toen ik een half jaar getrouwd was ofzo vroeg iemand aan me of ik al verlangde naar kinderen. Ik schrok me het ik weet niet wat dat iemand dat aan me vroeg. Niet omdat we ze wel of niet konden krijgen maar gewoon dat iemand dat "zomaar" aan me vroeg.

Gewoon normaal antwoord op geven? Misschien is het beangstigend als je uit een cultuur komt waar men verwacht dat je wel snel aan de kinderen gaat ofzo, maar zo moet je het denk ik niet zien :) Het is gewoon belangstellend, informerend. In dit geval. Lijkt mij :) Gewoon eerlijk antwoord op geven, je hebt niks te verbergen toch? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 28 mar 2007 18:42

-petje af- schreef:Nou dat ben ik niet met je eens Teuntje!
Volgens mij rust er niet zo zeer een taboe op, maar ik denk dat anderen ook wel aanvoelen dat het gevoelig ligt. Ik vind het een beetje lastig dat je het alleen maar van je eigen kant bekijkt!
Helemaal in het begin is het een gevoelig onderwerp, dan zou je bij wijze van spreken dichtklappen of gaan huilen als mensen er naar vragen. Maar na verloop van tijd kun je er zelf beter mee uit de voeten, maar dat betekent niet dat de mensen om je heen dat ook kunnen.
Je kunt de drempel voor een ander ook lager maken door er zelf over te beginnen, daarmee laat je zelf zien dat je er wel over wil praten.
Ik krijg wel een beetje het idee dat je je ook 'een soort van zielig' laat praten dan. Wees zelf ook duidelijk!

Sorry, misschien zie ik het ook wel zo van mijn eigen kant, maar het is gewoon zo, hoe denk je erdan over als je op een verjaardag zit en ze beginnen over kinderen te praten ja die van mij doet het zo, en die van mij zo, echt je gelooft het niet maar ze kijken je gewoon aan van mag ik het zeggen of niet, ook mensen die geen kinderen hebben vinden het (denk ik ) ook wel leuk om daar over mee te praten ondanks het verdriet dat ze dan hebben, zelf denk ik zo over sluit ze niet buiten.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 28 mar 2007 18:46

*Annet* schreef:Ik weet niet of dat "in onze kringen" wel of niet kan. Het is denk ik net waar je woont en hoe de mensen zijn met wie je omgaat. Misschien is het ook iets wat je zelf onbewust uitstraalt?

Geloof me, in onze kringen praten ze er niet open over, ze vermijden het.
Waarom zou je het uitstralen, denk niet dat je dat aan de buitenkant kunt zien toch?, maar misschien heb ik het mis.

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 28 mar 2007 18:48

Marnix schreef:Gewoon normaal antwoord op geven? Misschien is het beangstigend als je uit een cultuur komt waar men verwacht dat je wel snel aan de kinderen gaat ofzo, maar zo moet je het denk ik niet zien Het is gewoon belangstellend, informerend. In dit geval. Lijkt mij Gewoon eerlijk antwoord op geven, je hebt niks te verbergen toch?

Ben het helemaal met je eens.

Terug naar “Archief”