En nog een vraag!!! (Vaders,moeders..geef es raad)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 21:56

gevondenzoon schreef:Ik twijfel met Dirk geen seconde aan je integriteit, maar je hebt haar al veel keer naakt gezien (toen ze zich nog niet kon douchen)

Zo vaak was dat niet, ze had thuis alleen een bad,vandaar begreep ze niet helemaal de werking van een douche,en ze was wat onzeker over hoe zo'n ding te gebruiken, maar dat was redelijk snel uitgelegd.

En niets over buitenlanders, maar Antilliaanse meiskes ontwikkelen zich iets eerder, en hebben vaak een niet te-misverstaan mooi figuur.

Absoluut.

Je denkt nu goed te doen, en dat doe je ook, maar over luttele jaren zou ze misschien je relatie wel in gevaar kunnen brengen.

Nee. Wat dit betreft zie ik haar wel als een soortje van pleegdochter, ik zou haar nooit met 1 vinger met de verkeerde bedoelingen aanraken.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 mar 2007 21:57

Rock-G schreef: :lol: :lol: :lol: Nu moet je stoppen hoor ! Ik lig dubbel hier.
Luister gevonden vriend, ik sta open voor heel veel dingen, ik probeer zo onbevooroordeelt te leven en alles uit het leven te halen aangezien ik niet zo sterk in reincarnatie geloof en ik dus maar 1 keer leef. Ik was zo stoned als een kanarie die eerste keer, dat was dus dubbel fout van me, maar dat meisje wou door niemand anders als door mij ontmaagd worden, en daar ben je wat extra ontvankelijk voor als je onder invloed van de groene plant bent. Daarnaast begint het mij wat te bevreemden dat elke reactie die je tot nu toe gegeven hebt in relatie stond tot sex en sexuele aangelegenheden, en ik had het hier over mijn relatie tot een 11 jarig meisje die steeds vaker bij mij over de vloer komt, en dat begin ik een beetje een vervelend onderwerp te vinden. Ik probeer voor dat meisje te zorgen, waarom nou iedere keer vragen over sex, dat heeft er toch niets mee te maken wat denk je wel...

Ik zou haar toch op z'n minst voor straf opsluiten op haar kamer als ze het voor haar 15e nog niet gedaan heeft. :mrgreen:

Serieus: respect. Voor het moment denk ik dat jij een geschenk voor haar bent, maar later kan het zoals gezegd lastiger worden. Ik zou blijven kijken wat er mogelijk is met (verschillende soorten) hulpverlening, professioneel dan wel binnen jouw/haar kennissenkring, om evt. samen tot een oplossing te komen. (Hoewel ik niet weet in hoeverre dat mogelijk is en hoeverre je dat al hebt bekeken natuurlijk.) En misschien komt er onverwacht een keer hulp uit de lucht vallen. :)

gevondenzoon schreef:Je denkt nu goed te doen, en dat doe je ook, maar over luttele jaren zou ze misschien je relatie wel in gevaar kunnen brengen.

Op dit moment heeft hij daar zelf waarschijnlijk het best zicht op. Verder moet je daar ook niet moeilijk over doen, er zijn meer mensen met pleegkinderen, en als het goed is bouw je, net als een echte ouder, met zo'n kind een band op die buiten het seksuele ligt.

Verder is je eerdere opmerking ('ik hoop dat je hier ondertussen spijt van hebt en dit idee geenzins op Delya gaat overbrengen'), hoe goed bedoeld ook, natuurlijk wel een beetje om te lachen.

meboy

Berichtdoor meboy » 23 mar 2007 22:57

@ Rock-G

Naar de toekomst kijken is altijd spannend en zorgwekkend in zekere zin; maar bedenk:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie maar zeker hoop (!) voor de toekomst.

Als ik jouw verhaal lees dan denk ik: puur en mooi brokje idealisme! Als de ballen hebt gehad om niet weg te lopen voor zo'n situatie uit het verleden dan ben je volgens mj iemand die zo'n klus zeker naar vermogen zal proberen aan te kunnen in de toekomst. Je schetst in zekere zin het alternatief zelf al; en dat is geen rooskleurig vooruitzicht. Als ik je brief goed interpreteer dan ben je eigenlijk al uit de keus maar durf je nog niet met volle zelfvertrouwen te zeggen: ja hier ben ik en we gaan het helemaal maken!

Als je het doet zorg dan dat je van te voren een vangnet hebt gemaakt. Maak heldere en duidelijke afspraken met instanties over zaken die moeten gaan gebeuren als het onverhoopt niet gaat. Er zijn twee dingen die je goed moet scheiden volgens mij:

- het contact met instanties moet je echt zakelijk bekijken, afwegingen t.o.v. hen moet je gevoelloos in je eigen voordeel maken. Uiteindelijk neem jij (als je het doet) verantwoordelijkheid en daar mag je best heel wat aan steun voor terugverlangen.

- Het contact met betrokkenen; daar spreekt je menselijkheid, mededogen, je sociale gevoel. Probeer die twee niet met elkaar te verwarren, want dan ga m.i. de mist in

Veel succes in je afwegng & een dikke vette opsteker!

@ gevondenzoon

Bewaar je dscussies alsjeblieft voor een ander topic en stel het dáár aan de orde waar het ter zake doet. Het komt op mij over alsof je, met een turflijstje in de hand, de heiligmakingspuntjes staat af te vinken...

Laughy

Berichtdoor Laughy » 24 mar 2007 17:35

Zoals vele anderen ook al gezegd hebben: respect!!
De beslissing om het meisje bij je in huis te nemen is een hele grote beslissing, en dit zal ook voor langere tijd zijn. Ik denk dat het hierbij belangrijk is om het hier goed over te hebben met je vriendin. Iemand in huis halen, is weer heel anders dan iemand over de vloer hebben, ook al is dit vaak.

En iemand in huis opnemen kan niet zomaar. Hiervoor zal er eerst een Raadsonderzoek moeten komen van de Raad van de Kinderbescherming. Deze moet bij moeder komen, maar ook bij jou. Ook zullen ze kijken naar mogelijke andere plekken in de familie van het meisje. Blijkt dat moeder gewoon niet voor het meisje kan zorgen is er grote kans op een OTS (onder toezicht stelling). Dan kan het meisje inderdaad bij jou komen wonen of bij een pleeggezin/leefgroep.
Er moeten dus zeker meer mensen bij betrokken worden dan alleen een schoolpsycholoog en jou, maar als het goed is weet de schoolpsycholoog deze hele weg..

Denk bij de beslissing die je gaat maken niet alleen aan het meisje, maar ook aan jezelf. Het is een hele verantwoordelijkheid die je op je neemt, en neem deze ook alleen maar op als je hier 100% achter staat.
Neem je de beslissing dat je haar niet bij je in huis neemt kan je altijd contact opnemen met de RvK, alleen weet je dan niet van te voren waar ze terecht komt.

Weet je hoe de moeder over deze situatie denkt? over het in huis nemen?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 24 mar 2007 18:33

Laughy schreef:Hiervoor zal er eerst een Raadsonderzoek moeten komen van de Raad van de Kinderbescherming.
Er moeten dus zeker meer mensen bij betrokken worden dan alleen een schoolpsycholoog en jou, maar als het goed is weet de schoolpsycholoog deze hele weg..

Inderdaad. Ze waarschuwde me als ik zonder haar actie wil ondernemen dat ik hier en daar nog wel es wat ambtenarij tegen zou kunnen komen..

Weet je hoe de moeder over deze situatie denkt? over het in huis nemen?

We wonen 500 meter van elkaar vandaan. Ze kan altijd langskomen als ze wilt. Ik moet zeggen dat ik haar de laatste paar keer niet meer helder heb aangetroffen, dus dan zegt ze of overal ja of overal nee tegen...niet echt dat je er achter komt wat haar gevoelens zijn, maar als Delya naar hier wil komen zie ik bij haar meestal wel een zeker teken van verlichting..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2007 22:57

Nounou gevondenzoon, je hebt je mond wel vol over reinheid en het vermijden van onzedelijkheid, maar ik vind je behoorlijk geobsedeerd overkomen. Ik weet niet hoe oud je bent en in hoeverre je zelf enige ervaring met seks of naaktheid hebt, maar ik vind het behoorlijk ziek als je als volwassen persoon bij het douchen van een 10-jarig meisje direct allerlei seks-gerelateerde associaties hebt.

@Rock-G: het lijkt me erg lastig! Ik denk niet dat ik veel kan toevoegen aan wat al gezegd is, maar veel succes met de beslissing! :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mar 2007 23:52

Eens met Aragorn. Respect en veel sterkte Rock-G!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mar 2007 10:59

Zoow da's een heftig verhaal Rock-G. Ik denk dat jij echt veel invloed op dit meisje kan hebben, op de manier waarop je nu met haar omgaat. Het doet me denken aan een aflevering van Document-junior die ik laatst zag, over een meisje in de Bijlmer dat de eigenaren van de kinderboerderij als 'tweede ouders' had. Het verschil is dat deze moeder verslaafd is en dat heeft natuurlijk ook veel impact.

Gevondenzoon maakt wel vreemde opmerkingen.... ik denk dat jij meer een soort oom voor haar bent, zoals in het boek 'Ontbijt met Tiffany'. Dat gaat over een man die zijn 13-jarige nichtje in huis neemt, omdat haar moeder aan de alcohol is. Ik denk dat dat zeer interessant voor jou is om te lezen, het is ook waargebeurd dus erg realistisch.

Tot slot wil ik me even bij de anderen aansluiten: respect!!! Echt super dat je dit doet. Ik hoop dat de hulpverleningsdingen je serieus zullen nemen als je aanklopt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 mar 2007 11:09

*krijgt het idee dat gevondenzoon eerder een verlorenzoon is* :roll:

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 25 mar 2007 11:17

Haha Cisca :schaterlach:

Aan de ene kant kan je de reactie wel begrijpen, gevondenzoon Ik bedoel daarmee dat het natuurlijk niet goed te praten is wat Rock-G vertelt in betrekking tot zijn eerste seksuele ervaring, mij klinkt het in ieder geval niet relaxed in oren "die wou door mijn ontmaagd worden" Maar One - Day - Afternoon and night-stands blijven bestaan;) Er bestaan inderdaad ook zulke Christelijke, Reformatorische meisjes... helaas ;) Niet echt de bedoeling van sex lijkt mij, en helemaal niet op je 14/15e, maar we zijn en blijven mensen. Hij heeft er mijns inziens spijt van als ik zijn verhaal lees over zijn eerste seksuele ervaring... Dus het lijkt mij niet hoor dat hij dat over laat op dat meisje.

Het feit dat je zegt dat onchr. mensen eerder in aanraking met sex komen dan chr. mensen is natuurlijk onzin.. volgens mij komen chr. mensen er in vele gevallen eerder mee in aanraking omdat het voorgehouden word dat niet mag... dus wil iedere puber dat uitvinden.
Alleen stuit het me totaal tegen de borst dat je in het verhaal van Rock-G fouten wil gaan ontdekken, en zo zijn "goede werken" wil wegstrepen...

Verder vind ik het echt topwerk wat je doet Rock-G! Hopelijk bereik je er veel mee! Sterkte ermee, en God wil ook altijd helpen! Op korte termijn zou je het alleen kunnen doen even, maar op lange termjin zou ik het aan een stichting overlaten, omdat je anders toch gezeur krijgt met dergelijke instaties die hier al genoemd zijn.
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2007 17:54

Lalage schreef:Gevondenzoon maakt wel vreemde opmerkingen.... ik denk dat jij meer een soort oom voor haar bent, zoals in het boek 'Ontbijt met Tiffany'. Dat gaat over een man die zijn 13-jarige nichtje in huis neemt, omdat haar moeder aan de alcohol is. Ik denk dat dat zeer interessant voor jou is om te lezen, het is ook waargebeurd dus erg realistisch.

Is dat hetzelfde als de film Breakfast at Tiffany's (en het liedje)?

Bertus87 schreef:Aan de ene kant kan je de reactie wel begrijpen, gevondenzoon Ik bedoel daarmee dat het natuurlijk niet goed te praten is wat Rock-G vertelt in betrekking tot zijn eerste seksuele ervaring, mij klinkt het in ieder geval niet relaxed in oren "die wou door mijn ontmaagd worden" Maar One - Day - Afternoon and night-stands blijven bestaan;) Er bestaan inderdaad ook zulke Christelijke, Reformatorische meisjes... helaas Niet echt de bedoeling van sex lijkt mij, en helemaal niet op je 14/15e, maar we zijn en blijven mensen. Hij heeft er mijns inziens spijt van als ik zijn verhaal lees over zijn eerste seksuele ervaring... Dus het lijkt mij niet hoor dat hij dat over laat op dat meisje.

Ik begrijp niet hoe Rock-G's eigen seksleven- en historie relevant zijn voor dit verhaal en geloof al helemaal niet dat het zin heeft om daar hier nog eens met terugwerkende kracht een oordeel over te geven.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 25 mar 2007 18:24

Dus moet ieders antwoord relevant zijn. Ik mag dus niet, omdat ik dit topic later lees dan jou, reageren.. overigens zijn mijn antwoorden vaak verre van relevant, dus sorry ik ben nou eenmaal niet zo relevant als jij, aber das must Sie dan marh annehmen.

En het stuk wat jij quote.. is volgens mij niet heel mijn antwoord, maar oke.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mar 2007 18:31

Nounou, rustig maar..

Ik heb niets gezegd over de relevantie van jouw hele post of zelfs jouw persoon, maar over het seksleven van Rock-G, dat hier door verlorenzoon bij de haren bijgesleept wordt en er mi. niets mee te maken heeft. Als dat wel zo is hoor ik graag waarom, en dat is de vraag die ik jou stelde.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 25 mar 2007 18:55

Aragorn schreef:Nounou, rustig maar..

Ik heb niets gezegd over de relevantie van jouw hele post of zelfs jouw persoon, maar over het seksleven van Rock-G, dat hier door verlorenzoon bij de haren bijgesleept wordt en er mi. niets mee te maken heeft. Als dat wel zo is hoor ik graag waarom, en dat is de vraag die ik jou stelde.

Ja sorry, ik heb lange tenen ;/

Maar ik bedoelde juist dat ik die vragen en redenaties van verlorenzoon niet relevant zijn. Daarom snapte ik je reactie al niet..

Ik snap die reactie van verlorenzoon aan de ene kant wel [....] en die andere kant bedoel ik dus dat dat niet relevant is voor dit onderwerp waarvoor het topic is gestart.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mar 2007 19:08

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Gevondenzoon maakt wel vreemde opmerkingen.... ik denk dat jij meer een soort oom voor haar bent, zoals in het boek 'Ontbijt met Tiffany'. Dat gaat over een man die zijn 13-jarige nichtje in huis neemt, omdat haar moeder aan de alcohol is. Ik denk dat dat zeer interessant voor jou is om te lezen, het is ook waargebeurd dus erg realistisch.

Is dat hetzelfde als de film Breakfast at Tiffany's (en het liedje)?

Die associatie had ik ook, maar dit is Breakfast with Tiffany en het is vrij recent.

Terug naar “Archief”