Moderator: Moderafo's
Inspector Morse schreef:Marcus 1:15 - De tijd is vervuld en het Koninkrijk Gods is nabijgekomen. Bekeert u en gelooft het evangelie.
Mattheüs 11:28-30 - Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Openbaring 22:17 - Wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.
Oh maar voor mij mag de mogelijkheid tot keuze best een gave van God zijn hoor. Helemaal geen moeite mee. Hij heeft een vrije schepping gemaakt en dat is dan ter zijner eer en glorie! Maar die vrije schepping houdt dan wel in dat IK een keuze MOET maken!!!!!
akkoord?
evandijk schreef:de Arminiaanse visie op de uitverkiezing is dat God afhankelijk is van de gedragingen van de mens. dit loochent dus Gods voorzienigheid. Dit is dus helemaal verkeerd. hoe denken jullie hierover?
Inspector Morse schreef:Zonder Zijn keuze voor ons zouden wij nooit kiezen voor Hem.
Akkoord in die zin dat de mens in zijn bestaan de liefde gods op verschillende manieren kan ervaren en er zo eventueel een antwoord op kan geven.
In die optiek heb ik ook visie ontwikkeld op de zonde tegen de heilige geest. Dat is m.i. het pertinent weigeren en actief tegenwerken van god's liefde!!![/b]
Tirreg schreef:ik ben het hier helemaal mee eens. God is niet afhankelijk van de gedragingen van de mens, maar voordat de wereld bestond heeft God de val besloten, en toen heeft hij ook gezegd, hoe zal ik ze onder de kinderen zetten, en geven het gewenste land, de Heere Jezus heeft toen gezegd, ik zal gaan, om al uw welbehagen te doen, die heeft toen al gezegd dat hij voor gods volk zou sterven, en in den beginne heeft god ook al besloten wie er wel en wie er niet zalig worden.
Hans schreef:evandijk schreef:de Arminiaanse visie op de uitverkiezing is dat God afhankelijk is van de gedragingen van de mens. dit loochent dus Gods voorzienigheid. Dit is dus helemaal verkeerd. hoe denken jullie hierover?
Dordtse Leerregels geven Bijbels onderwijs:
gelijk geschreven is: Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. (Joh. 17:6). En: Er geloofden zovelen als er geordineerd waren tot het eeuwige leven. (Hand. 13:48). En: Hij heeft ons uitverkoren in Hem, vóór de grondlegging der wereld, opdat wij zouden heilig zijn, enz. (Ef. 1:4).
Heb je hier wat aan?
Petertje schreef:Sorry, maar de teksten in Handelingen en Joh. zijn naar de uitverkiezing vertaald. In de grondtekst wordt niet het woord 'predestinatie' gebruikt. Wel in Efeze.
Tirreg schreef:ik ben het hier helemaal mee eens. God is niet afhankelijk van de gedragingen van de mens, maar voordat de wereld bestond heeft God de val besloten, en toen heeft hij ook gezegd, hoe zal ik ze onder de kinderen zetten, en geven het gewenste land, de Heere Jezus heeft toen gezegd, ik zal gaan, om al uw welbehagen te doen, die heeft toen al gezegd dat hij voor gods volk zou sterven, en in den beginne heeft god ook al besloten wie er wel en wie er niet zalig worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten