Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 24 mar 2007 11:12

MrSokkie schreef:Ach, in Amerika zitten ook genoeg complete seperatistische organisaties die zich zwaar bewapend hebben teruggetrokken omdat ze denken dat ze daar God een plezier mee doen.

Inderdaad, maar in tegenstelling tot deze sektarische groepen in de USA zijn tal van islamitische groeperingen al tientallen jaren bezig om dood en verderf te zaaien onder met name westerse doelen.

Dat er sommige maloten een bepaald geloof aanhangen doet niks af aan de waarde van dat geloof. Er zijn vast ook wel radicale Boeddhisten die aanslagen plegen. Het is natuurlijk hoogst arrogant om te denken dat mensen die bij je eigen clubje horen dat niet doen.

Als de vrije waarden waaraan wij (in ieder geval ikzelf) veel waarde hechten worden bedreigd door mensen die niet terugdeinzen om geweld te gebruiken, dan is het onze taak om deze vrije waarden te beschermen en ervoor te vechten.

Niet heel relevant, maar ik ben gisteren naar de film 300 geweest. Zoals Leonidas in deze film vecht voor de vrije wereld en tegen de dictator Xerxes, zo moeten ook wij onze vrijheid bevechten tegen allen die die vrijheid teniet wil doen.
Dulce et decorum est pro patria mori

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mar 2007 11:30

Het punt is dat lang niet alle moslims onze vrijheid teniet willen doen. En ook lang niet alle christenen, boeddhisten, seculieren, mensen met rood haar, linksharige mensen enz.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mar 2007 11:36

Caligula schreef:
En een aantal marokkaanse jongeren is niet een gehele samenleving van marokkanen. Integendeel, in grote steden als Amsterdam en Utrecht bv. worden "marokkaanse vaders' ingeschakeld, en prompt is de ordeverstoring aanzienlijk minder.

Dat wil men doen geloven, maar in werkelijkheid voegen deze vaders niets toe. Hoewel hun inzet natuurlijk wel gewaardeerd moet worden.

Waarop baseer je dat?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 mar 2007 12:02

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:Ach, in Amerika zitten ook genoeg complete seperatistische organisaties die zich zwaar bewapend hebben teruggetrokken omdat ze denken dat ze daar God een plezier mee doen.

Inderdaad, maar in tegenstelling tot deze sektarische groepen in de USA zijn tal van islamitische groeperingen al tientallen jaren bezig om dood en verderf te zaaien onder met name westerse doelen.

Ik hou mijn hart vast als de amerikaanse groepen waar ik op doelde beginnen, en ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is. Trouwens, christenen in Amerika kunnen gewoon veel openlijker terreur uitoefenen. Erken er maar eens dat je atheist bent en je kunt een bestuursfunctie wel vergeten.

Als de vrije waarden waaraan wij (in ieder geval ikzelf) veel waarde hechten worden bedreigd door mensen die niet terugdeinzen om geweld te gebruiken, dan is het onze taak om deze vrije waarden te beschermen en ervoor te vechten.

Uiteraard, alleen als ZIJ dat ook vinden en vinden dat hun waarden bedreigd worden heb je een mooie spiraal van geweld.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2007 12:41

Caligula schreef:

Volgens mij zaait het Westen ook dood en verderf in diverse islamitische landen, mede omdat het Westen brute regimes in die landen ondersteunt om de eigen oliebelangen te behartigen. Was het niet de latere Amerikaanse minister Rumsfeld die Saddam Hoessein de ingrediënten van het gifgas bezorgde waarmee later de Koerden te lijf werden gegaan?

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:Dat er sommige maloten een bepaald geloof aanhangen doet niks af aan de waarde van dat geloof. Er zijn vast ook wel radicale Boeddhisten die aanslagen plegen. Het is natuurlijk hoogst arrogant om te denken dat mensen die bij je eigen clubje horen dat niet doen.

Niet heel relevant, maar ik ben gisteren naar de film 300 geweest. Zoals Leonidas in deze film vecht voor de vrije wereld en tegen de dictator Xerxes, zo moeten ook wij onze vrijheid bevechten tegen allen die die vrijheid teniet wil doen.

Als ik mij niet vergis, is Xerxes dezelfde als Ahasveros uit het boek Esther. Nou ben ik niet iemand die redeneert bijbels = per definitie goed, maar het boek Esther geeft een redelijk genuanceerd beeld van deze koning en ook in andere bronnen wordt deze koning als een krachtig vorst beschreven. De film 300 wordt duidelijk vanuit het perspectief van Sparta beschreven - dat overigens destijds aardig van achtere gepenetreerd werd door Athene, om even enig inzicht inzake de Perzische Oorlogen te verschaffen.

Verder merk ik dat het begrip vrijheid door diverse groeperingen wordt gemonopoliseerd. Ik ben nog altijd op zoek naar wat voor vrijheid Wilders bedoelt, want vrijheid van godsdienst en meningsuiting gelden blijkbaar niet voor mensen waar hij tegen ageert.

Ik vind de verWildering van Nederland gevaarlijker dan de islamisering. Immers, de islam is een diffuus geheel, terwijl de PVV als een soort eenheid opereert.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 24 mar 2007 13:17

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Floefloe schreef:... waarbij Ichtus volledig voorbij gaat aan de achtergonden van criminelen, maar dat terzijde. Criminaliteit en Islamisering aan elkaar koppelen is volgens mij niet te verdedigen, maar als Ichtus dat zou kunnen ...

Waar leg ik een verband tussen criminaliteit en islamisering??

Hangjongeren, Ondiep, Marokkanen.

Waar leg ik het verband tussen hangjongeren, Ondiep, Marokkanen enerzijds, en islam anderzijds...?

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik schaam mij niet voor mijn geloof.
De persoon die jij bedoelt, maakt haar/zijn onderschrift niet waar!
Ik draag mijn geloof uit met mijn mond, handen en voeten. Als ik mijn oren kon bewegen, zouden ze ook nog meehelpen het evangelie rond te bazuinen.

Zoals ik al zei, lawaai maken kun je als de beste. Ik liet jouw bijdragen lezen aan iemand die niet gelooft en die zei nuchter: "Is dat ook een christen?"

Wat hij/jij wil.....

Ontopic: Islamisering gevaar voor de samenleving?:
Ik heb ruimschoots aangetoond dat de islam een stap terug in het Oude Testament is. Levensgevaarlijk dus...!
Ik heb ruimschoots aangetoond dat de islam een aggressieve grondlegger kent. Dit opent perspectief voor zijn volgelingen. Levensgevaarlijk dus.....!
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 24 mar 2007 13:20

Minimatenaaierus schreef:
De Sinaasappel in de gloria schreef:
Collateral schreef:

IchtusDeogloria schreef:
Heb je zo'n hekel aan je eigen Christelijke wortels?

Nee, ik eet ze graag. Hoewel een Marokkaans sinaasappeltje er op zijn tijd ook wel in gaat.

Je eetpatroon interesseert mij niet. Voor mijn part eet je een hele kist marokkaanse sinaasappelen per dag. Dat is jouw feest!

Volgens mij ben jij degene die met nogal wat nadruk het evangelie der Marokkaanse sinaasappelen verkondigt. Nog even en ik moet sinaasappelkerstkaarten gaan versturen. Moet ik op het kerkorgeltje van Berkenwouden een lied componeren die de sinaasappel bejubelt?

Wat jij wil....
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2007 13:29

Ik vind dat zo'n slap antwoord "Wat jij wil". Blijkbaar ben je niet in staat om mensen te overtuigen en zelf blijf je in je eigen ideeën spartelen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 24 mar 2007 13:31

IchtusDeogloria schreef:Ik heb ruimschoots aangetoond dat de islam een stap terug in het Oude Testament is. Levensgevaarlijk dus...!
Ik heb ruimschoots aangetoond dat de islam een aggressieve grondlegger kent. Dit opent perspectief voor zijn volgelingen. Levensgevaarlijk dus.....!

Je hebt ruimschoots jezelf laten horen, maar aangetoond wat je hierboven beweert? Waar? Volgens mij heb je nog geen een korantekst te berde gebracht en over Mohammed loop je ook alleen maar te schreeuwen zonder concreet bewijs.

Ik dacht trouwens dat christenen het O.T. evengoed belangrijk en richtinggevend vinden, maar jij steekt er - bij wijze van spreken - liever het haardvuur mee aan? Of overdrijf ik nu?

En wie zie je als de grondlegger van het (huidige) christendom? Mozes? Jezus? Paulus? De vroeg-christelijke kerk omstreeks de 4e eeuw na Christus? Luther? Calvijn?

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 24 mar 2007 13:33

rafaell schreef:Waarop baseer je dat?

Omdat dit niet uit cijfers blijkt. Ik verwijs hiervoor graag naar de website van de gemeenten Rotterdam en Amsterdam.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2007 13:33

IchtusDeogloria schreef:Ik heb ruimschoots aangetoond dat de islam een stap terug in het Oude Testament is. Levensgevaarlijk dus...!

Je hebt vooral je grote talent voor oeverloos herhalen aangetoond.
Verder heb je aangetoond van de hele materie geen snars verstand te hebben.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 24 mar 2007 13:38

MrSokkie schreef:Ik hou mijn hart vast als de amerikaanse groepen waar ik op doelde beginnen, en ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is. Trouwens, christenen in Amerika kunnen gewoon veel openlijker terreur uitoefenen. Erken er maar eens dat je atheist bent en je kunt een bestuursfunctie wel vergeten.

Jouw vrees is slechts een aanname, een verwachting. Dat islamitische groeperingen geweld gebruiken is een feit. Er is dus een verschil.

Ik begrijp ook niet waarom jij telkens de vergelijking trekt met de Verenigde Staten. Daar is het bestuurssysteem heel anders dan in Europa, omdat daar iedere politicus zijn eigen mensen kan en mag benoemen op bestuurlijke functies. Het zal dus wel meevallen met het negeren van mensen die bekend staan als atheïst.

Over de islamitische wereld hoef ik het niet te hebben lijkt mij, die weren en bestrijden per definitie alles wat niet moslim is. Van vrijheid is daar geen sprake.

Uiteraard, alleen als ZIJ dat ook vinden en vinden dat hun waarden bedreigd worden heb je een mooie spiraal van geweld.

Dus omdat jij geweld per definitie verwerpelijk vindt, zouden wij hier in het westen vrijheid moeten opofferen voor gebondenheid? Ik ben bereid om te vechten voor onze vrijheid, maar die bereidheid hebben slechts weinigen, en dat is jammer.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mar 2007 13:41

Caligula schreef:
rafaell schreef:Waarop baseer je dat?

Omdat dit niet uit cijfers blijkt. Ik verwijs hiervoor graag naar de website van de gemeenten Rotterdam en Amsterdam.

Maar waarop baseer je dat men ons dat dan wel wil doen geloven? En hoezo blijkt dat niet uit de cijfers? Hoe zouden de cijfers zijn zonder de Marokkaanse vaders op straat?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mar 2007 13:48

Caligula schreef:
MrSokkie schreef:Ik hou mijn hart vast als de amerikaanse groepen waar ik op doelde beginnen, en ik vrees dat dat slechts een kwestie van tijd is. Trouwens, christenen in Amerika kunnen gewoon veel openlijker terreur uitoefenen. Erken er maar eens dat je atheist bent en je kunt een bestuursfunctie wel vergeten.

Jouw vrees is slechts een aanname, een verwachting. Dat islamitische groeperingen geweld gebruiken is een feit. Er is dus een verschil.

Ik begrijp ook niet waarom jij telkens de vergelijking trekt met de Verenigde Staten. Daar is het bestuurssysteem heel anders dan in Europa, omdat daar iedere politicus zijn eigen mensen kan en mag benoemen op bestuurlijke functies. Het zal dus wel meevallen met het negeren van mensen die bekend staan als atheïst.

Gezien de grote hoeveelheid reborn christians in de Amerikaanse politiek valt het helemaal niet mee. En als je ziet, hoe eenzijdig men pro-schepping en anti-evolutie bezig is in het onderwijs...

Caligula schreef:Ik ben bereid om te vechten voor onze vrijheid, maar die bereidheid hebben slechts weinigen, en dat is jammer.

Ik heb grote moeite met dat claimen van de term vrijheid. Immers, iedereen roept dat hij of zij vecht voor de vrijheid. Als men echt zo aan die vrijheid hechtte, zou er niet gevochten hoeven worden.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 24 mar 2007 13:50

Optimatus schreef:
Volgens mij zaait het Westen ook dood en verderf in diverse islamitische landen, mede omdat het Westen brute regimes in die landen ondersteunt om de eigen oliebelangen te behartigen. Was het niet de latere Amerikaanse minister Rumsfeld die Saddam Hoessein de ingrediënten van het gifgas bezorgde waarmee later de Koerden te lijf werden gegaan?

Ik begrijp iets niet. Dit onderwerp betreft de islamisering van de Nederlandse samenleving, maar de hele tijd wordt gerefereerd aan wat er in de USA gebeurt, of wat de USA doet. Of gebruiken jullie de USA om de gehele westerse wereld te identificeren?

Als ik mij niet vergis, is Xerxes dezelfde als Ahasveros uit het boek Esther. Nou ben ik niet iemand die redeneert bijbels = per definitie goed, maar het boek Esther geeft een redelijk genuanceerd beeld van deze koning en ook in andere bronnen wordt deze koning als een krachtig vorst beschreven. De film 300 wordt duidelijk vanuit het perspectief van Sparta beschreven - dat overigens destijds aardig van achtere gepenetreerd werd door Athene, om even enig inzicht inzake de Perzische Oorlogen te verschaffen.

Het gaat mij niet er mij niet om of de film 300 historisch juist is, het gaat mij om het principe; het vechten voor je eigen vrijheid. En dat principe kom ik hier niet tegen.

Verder merk ik dat het begrip vrijheid door diverse groeperingen wordt gemonopoliseerd. Ik ben nog altijd op zoek naar wat voor vrijheid Wilders bedoelt, want vrijheid van godsdienst en meningsuiting gelden blijkbaar niet voor mensen waar hij tegen ageert.

Ik heb dit onderwerp even bekeken, en ik zag dat je zelf hebt opgemerkt de zwakte van de democratie is, dat ze zichzelf kan opheffen. Ik heb het idee dat dit het is waar men tegen ageert.

Ik vind de verWildering van Nederland gevaarlijker dan de islamisering. Immers, de islam is een diffuus geheel, terwijl de PVV als een soort eenheid opereert.

Dat begrijp ik niet, omdat de islam veel meel mensen betreft dan de PVV en omdat veel islamitische groeperingen hebben laten zien dat zij het gebruiken van dodelijk geweld heel normaal vinden.

Daarnaast staan veel islamitische ideeën haakser op onze vrijheid dan de ideeën van Wilders en zijn kameraden.

Terug naar “Archief”