Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 11:01

ronald1980 schreef:
Speedy schreef:
ronald1980 schreef:
Cornel schreef:zijn er dan geen vacante gemeentes die rechts bewarend pand zijn?

Die zijn er zeker wel. Ik heb namelijk gehoord dat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat in Rotterdam Kralingen.

Kan je aangeven wat de betrouwbaarheid van die bron is, want je moet enorm voorzichtig nu zijn. Je kan iemand nu enorm beschadigen.

En dat zal de eerste keer niet zijn dat door 'internet' geruchten iemand in de hoek wordt gezet.

Ik heb het gehoord van iemand die binnen in die kerk zijn. Hij zei letterlijjk dat het voornemen er was.

Dus nog NIET gekandideerd. Het moet dus eerst no door de kerkenraad heen. Dus dan kan je beter NIETs zeggen. Anders is het morgen namelijk al bekend dat hij beroepen is.

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 23 mar 2007 11:27

Speedy schreef:
Mwah, kort door de bocht is het zeker niet. Op dit moment worden er groffe fouten gemaakt door kerkenraden. Voorbeeld: persoon kan niet gekandideerd worden voor predikant van de gemeente want de gemeente wil graag een getrouwde herder en leraar. Dit wordt aan verschillende personene meegedeeld, tot er 1 zegt: hoe kom je daar nou bij hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Echter uitspraak is al verspreid.

En zo zijn er helaas meerdere voorbeelden te noemen.

Ik vind met name kort door de bocht dat je alle kerkenraden hierin betrekt. Maar goed als bovenstaande waar is, is dat niet geheel zuiver.

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 23 mar 2007 13:35

Ik heb ook van betrouwbare bronnen vernomen dat kanidaat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat in Rotterdam-Kralingen. Als 75% van de leden die op de ledenvergadering aanwezig is voor stemt zal hij in Rotterdam-Kralingen beroepen worden. Deze ledenvergadering is volgende week...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 13:43

Cornel schreef:Ik heb ook van betrouwbare bronnen vernomen dat kanidaat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat in Rotterdam-Kralingen. Als 75% van de leden die op de ledenvergadering aanwezig is voor stemt zal hij in Rotterdam-Kralingen beroepen worden. Deze ledenvergadering is volgende week...

en nog een quote
"Ik heb het gehoord van iemand die binnen in die kerk zijn. Hij zei letterlijjk dat het voornemen er was."

De 1 zegt er is het voornemen en nummer 2 zegt dat kand. Hoekman enkelvoudig op tal staat.

Mijn vraag is nu is het van de kansel afgekondigt in Rotterdam-Kralingen? Heeft iemand dat 100% gehoord?

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 23 mar 2007 13:53

Het is van de kansel in Rotterdam Kralingen afgelezen dat kandidaat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 23 mar 2007 14:03

Cornel schreef:Het is van de kansel in Rotterdam Kralingen afgelezen dat kandidaat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat...

Kijk dat is nou mooi om te horen :mrgreen:

en ook duidelijk:!:

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 23 mar 2007 14:04

HHK: Ds. Van Vlastuin (Katwijk) is voor 4/12 beroepen door Spijk. Voor Spijk het eerste beroep sinds 1919. (daarna telkens emiriti als bijstand pastoraat, de laatste was wijlen ds. Olie sr.) Beroep ging gisteren in. (Bron: (Hersteld) Hervormd kerkblad 'De Zaaier')
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 mar 2007 14:10

Speedy schreef:
Cornel schreef:Het is van de kansel in Rotterdam Kralingen afgelezen dat kandidaat Hoekman op enkelvoudige voordracht staat...

Kijk dat is nou mooi om te horen :mrgreen:

en ook duidelijk:!:

Ik was ook al even opzoek op de website van deze gemeente. Maar verder dan:

28 maart 2007 vergadering van de kerkenraad met de mansleden van de gemeente, aanvang 19.45 uur

Kwam ik niet. Wel is kandidaad Hoekman op 18 februari in twee diensten voorgegaan. Dus het was wel iets te combineren eventueel ;-) Maar zo is het nog duidelijker.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 mar 2007 14:11

TKF schreef:HHK: Ds. Van Vlastuin (Katwijk) is voor 4/12 beroepen door Spijk. Voor Spijk het eerste beroep sinds 1919. (daarna telkens emiriti als bijstand pastoraat, de laatste was wijlen ds. Olie sr.) Beroep ging gisteren in. (Bron: (Hersteld) Hervormd kerkblad 'De Zaaier')

Hmm... om welke Spijk gaat het? Naar mijn weten zijn er 3 plaatsen in Nederland met die naam namelijk.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 23 mar 2007 14:23

Ehm... Spijk bij Leerdam.

(Spijk in het noorden heeft bij mijn weten overigens geen HHK :) )
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 mar 2007 14:25

TKF schreef:Ehm... Spijk bij Leerdam.

(Spijk in het noorden heeft bij mijn weten overigens geen HHK :) )

Nee het leek mij ook vreemd ;-) maar ja... je weet maar nooit he, ik krijg ook niet alles mee. Een Hervormde Kerk was er altijd wel voor zover ik weet. Maar dan ben ik weer op de hoogte ;-)

Cornel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cornel » 23 mar 2007 16:19

wat is 4/12???

freek

Berichtdoor freek » 23 mar 2007 17:23

Cornel schreef:wat is 4/12???

:shock: nooit wiskunde gehad :wink:

spreek uit: vier twaalfde, of: één derde. Kortom ds Van Vlastuin is parttime beroepen voor 4/12 predikantsplaats

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 23 mar 2007 17:37

aangenomen naar de hervormde gemeente Stavenisse(PKN) Ds P. Zeedijk uit het Groningse Westerlee-Heiligerlee
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 23 mar 2007 20:50

Cornel schreef:zijn er dan geen vacante gemeentes die rechts bewarend pand zijn?

Doornspijk en Damwoude ook nog,en as zondag is Kand Hoekman in de kleine vacante gemeente van Vianen

Terug naar “Archief”