Moderator: Moderafo's
in de eerste plaats had je dan beter een ander voorbeeld kunnen nemen. Want de rijke jongeling wordt niet naar het geloof verwezen, maar naar zijn eigen werken. In de tweede plaats laat dit voorbeeld wellicht veel beter het tegendeel zien van wat jij beweert, dan je vermoedt.surfer schreef:dat al die bespiegelingen wat je wel of niet moet kennen ijdel zijn. Het komt eropaan te geloven. En van het één komt het ander.
Je gaat hier al veel te ver. Bekering is een proces, dat gaat stapje voor stapje. De eerste stap voor de rijke jongeling was: verkoop je goederen en volg mij.De enige manier om zalig te worden, is door het geloof in Jezus als de Zaligmaker voor jou persoonlijk. De rijke jongeling wilde echter iets doen in plaats van iets ontvangen (is geloven). Het is de menselijke natuur eigen om iets door werken te willen verdienen. Wanneer het dan blijkt dat we onmogelijk volgens de werken iets kunnen verdienen, dan hebben we Jezus nodig. Waarvoor anders? Zie ook het topic over 'ik heb Jezus aangenomen en wat moet ik nu doen?'
surfer schreef:dat al die bespiegelingen wat je wel of niet moet kennen ijdel zijn. Het komt eropaan te geloven. En van het één komt het ander.
surfer schreef:Je gaat hier al veel te ver. Bekering is een proces, dat gaat stapje voor stapje. De eerste stap voor de rijke jongeling was: verkoop je goederen en volg mij.
Je moet beginnelingen niet opleggen wat gevorderden geleerd hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten