Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 22 mar 2007 12:09

IchtusDeogloria schreef:De islam is van de duivel. Een boeddhist, hindoeïst, moslim, jood, atheïst enzvts. zijn geketend door de duivel.

Jij durft veel te zeggen. Notabene het christendom is voor een groot deel (het Oude Testament) gestoeld op het Jodendom.
Jezus was een Jood... en jij durft te zeggen dat ze geketend zijn door de duivel? Omdat velen de Messias niet erkennen?

Ga eens naar jezelf kijken en weet hoeveel verkeerds er in jezelf zit, zoals bij mij, bij wie dan ook. En dan zeg ik: "wie zonder zonden is..."
Ik durf het niet wagen, op geen enkele grond, ook niet op wat ik meen wel of niet uit de Bijbel te kunnen halen, op Gods rechterstoel te gaan zitten.
Het siert een christen om bescheiden te zijn...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 mar 2007 13:02

Ik vraag me stilaan af wat er in die sinaasappelen van hem zit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 15:43

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Ik heb het idee dat dat te wijten is aan een vooronderstelling van jouw kant, namelijk 'Calvijn=christen=goed, Mohammed=moslim=slecht'.
Zo ook in deze discussie; (een deel van) wat jij Mohammed verwijt is namelijk ook op Calvijn van toepassing.
Je beschuldigingen aan het adres van Mohammed kan ik nu wel heel makkelijk pareren met je eigen woorden:
Ik vind het goedkoop om, nog wel iets meer dan vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.

Dit is appels met olifanten vergelijken.
Of...weerloze lammetjes met hongerige hyena's vergelijken.
Nog een keer....
Mohammed beweerde rechtstreekse openbaringen van God te krijgen.
Calvijn niet...
Mohammed is de grondlegger van een nieuwe pseudoreligie.
Calvijn niet...
Mohammed grondvestte zijn pseudoreligie met geweld, intimidatie, moord en doodslag.
Calvijn niet...

Dat is een nogal gekleurde opsomming, en bovendien irrelevant. De vergelijking ligt in het feit dat beiden (relatief) onschuldig bloed aan hun handen hebben. Mohammed zal ook vast andere onderbroeken gedragen hebben dan Calvijn, maar dat maakt de vergelijking niet minder treffend.

Al zou het waar zijn dat Calvijn onschuldig bloed, van alleen Servet, aan zijn handen hebben(ik heb aangetoond dat hij zowiezo gedoemd was, ook zonder Calvijn), dan nog is de vergelijking niet op zijn plaats.
Iemand die als lopende typemachine van God rondloopt, spreekt, denkt en handelt, en grondlegger is van een nieuwe religie, heeft nu eenmaal maximale verantwoordelijkheid.
Zijn agressieve optreden geeft een vrijbrief aan zijn volgelingen om ook agressief op te treden.

Collateral schreef: Een relatief klein deel is gevaarlijk, maar er zijn ook een hoop vredelievende moslims.

Er waren tijdens het naziregime vast ook wel een hoop vredelievende Duitsers.
Hun grondlegger heeft een voorbeeldfunctie. Dit was een aggressieve grondlegger. Dus...
Ik heb niks tegen moslims, wel tegen hun geloof.

Collateral schreef:Het gevaar zit hem volgens mij ook niet in de religie, maar in de mensen. En de mensen die de islam aanhangen komen over het algemeen uit een beschaving die - gezien vanuit het paradigma van de westerse beschaving - op een aantal belangrijke punten onderontwikkeld is. Toen wij westerlingen nog niet zo ver ontwikkeld waren als nu (let wel: 'ontwikkeld' is relatief) hebben we ons bij vlagen net zo gedragen als de moslimfundamentalisten nu, in grote mate onder invloed van het christendom. Denk aan kruistochten, oorlogen en andere bezigheden.

Zoals hierboven voldoende aangetoond, is dit een gevaarlijke religie.

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Nou, wat betreft de kwestie 'islamisering van de samenleving' krijg je voorlopig nul op het rekest met je geklaag. Gezien Mattheüs 17:20-21 betekent dat volgens mij eerder dat er nog iets schort aan je geloof dan dat je God en je medemens moet blijven vermoeien met je geklaag. Misschien moet je toch maar eens beginnen met denken.

De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord.

"Niets zal u onmogelijk zijn," zei Jezus.

Er staat ook geschreven:

'En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort'(1 Johannes 5:14)
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2007 16:06

IchtusDeoGloria schreef:Er waren tijdens het naziregime vast ook wel een hoop vredelievende Duitsers.
Hun grondlegger heeft een voorbeeldfunctie. Dit was een aggressieve grondlegger. Dus...

Dus je hebt niks tegen mensen uit Duitsland maar wel tegen hun nationaliteit? :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mar 2007 16:08

Aragorn schreef:
IchtusDeoGloria schreef:Er waren tijdens het naziregime vast ook wel een hoop vredelievende Duitsers.

Dus je hebt niks tegen mensen uit Duitsland maar wel tegen hun nationaliteit? :mrgreen:

8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 mar 2007 16:25

IchtusDeogloria schreef:Mohammed is de grondlegger van een nieuwe pseudoreligie.
Calvijn niet...

Daar kun je over twisten. Als ik zie hoe diverse groepen calvinisten hier in Nederland met elkaar omgaan, dan zie ik daar toch een hoop pseudoreligie in. Men kijkt liever naar het o zo beschermde subcultuurtje dan naar de H. Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest.

IchtusDeogloria schreef:Mohammed grondvestte zijn pseudoreligie met geweld, intimidatie, moord en doodslag.
Calvijn niet...

Dat heb je nu al vijftien keer gezegd en dat is ook al vijftien keer besproken.

IchtusDeogloria schreef:Ik heb niks tegen moslims, wel tegen hun geloof.

Dat is net zo'n stompzinnige opmerking als "Ik heb niks tegen gereformeerden uit Olst, alleen tegen hun geloof."

IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:"Niets zal u onmogelijk zijn," zei Jezus.

Er staat ook geschreven:

'En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort'(1 Johannes 5:14)

Er staat ook geschreven, in Lucas 10:27

Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf.

Gezien de bij vlagen demoniserende uitlatingen die jij je over anderen meent te kunnen permitteren heb jij een zeer negatief zelfbeeld.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 16:53

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Riska schreef:
IchtusDeogloria schreef:Zo nu sinaasappeltje(ik meen uit Israël, dus koosjer) eten, danken, bidden en dan lekker slapen.
Moeten wij iedere dag weten dat je een sinaasappeltje neemt en dan gaat danken en bidden? Vooral dat laatste... daar hoef je toch niet mee te koop lopen? Of ga je van de veronderstelling uit dat jij de enige bent?

Ik schaam mij niet voor mijn geloof. Nog sterker, ik schreeuw het graag van de daken!

Dat schreeuwen gaat je in elk geval goed af, dat staat vast.

Dank je...

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?

Of een harig?

Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?

Herhaling (soms heb ik het idee dat ik bij de NS moet gaan werken als stationsomroeper):

Tsja..daarin kan ik je niet adviseren, ik heb geen achtergrond informatie van jou verder. Ik ken je kwalificaties niet. Heb je een welluidende stem? Zijn er vacatures voor stationsomroepers? Loop eens bij het CWI binnen, kijk op internet etc.. Succes!

Optimatus schreef:Ik begrijp dat als je vissen te lang boven water haalt, hun leesvermogen aangetast wordt.

Ik durf hier geen uitspraak over te doen. Ik ben namelijk geen bioloog. Het lijkt mij een sterk verhaal.
Aangezien ik mij hier op een christelijk forum bevind, relativeert dit mijn ostentativiteit, enigszins, naar mijn gevoelen.

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik respecteer moslimburen ook, maar niet hun geloof.

Dan respecteer je de keuze van je buren dus niet en daarmee ook je buren als zodanig niet. Dat is net zoiets als dat ik mijn buren respecteer, maar omdat ik een bloedhekel aan rood haar heb, niet hun haarkleur.

Kun je dit warverhaal toelichten?
Ik wil niet roemen over mezelf maar ik ben toch goed in staat om deze zaken gescheiden te houden.
Als je mijn postings goed had bestudeerd en/of onthoudden zou je jezelf herinneren dat ik meer dan eens moslims uit de brand geholpen heb. Tot eigen schade, en met gevaar voor lijfsbehoud.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.

Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Mohammed gewelddadig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijftien eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.
Iemand die als lopende typemachine van God rondloopt, spreekt, denkt en handelt, en grondlegger is van een nieuwe religie, heeft nu eenmaal maximale verantwoordelijkheid.
Zijn agressieve optreden geeft een vrijbrief aan zijn volgelingen om ook agressief op te treden.

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Dit valt nog te bezien. Want jou visie geeft een vrijbrief voor een eigen gefantaseerde godsdienst.

In Nederland geldt vrijheid van godsdienst, dus als Colleteral er een bepaald denkbeeld op na houdt, dan is dat zijn goed recht.

En als je je contactlenzen had ingedaan, of je leesbril had opgezet, dan had je de opmerking gelezen richting Collateral: 'Wat jij wil'. Dit betekent vrij vertaald: 'Dat is jouw goed recht'.

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik denk niet,

Dat is mij ook al opgevallen.

Wat jij wil....!

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:ik heb bevindelijk ervaren dat mijn God en Vader mijn bedelaarshand genadiglijk wilde vullen.

En breng deze ervaring nu eens uitvoerig en detailrijk onder woorden. Wellicht leren wij er ook nog iets van.

Niet ervaring, maar ervaringen. Maar offtopic!

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:De heidenen maken de politie belachelijk door over de radio mensen op te roepen om de flitsers door te bellen. Ze staan te flitsen om snelheidsovertreders te betrappen. De politie is er voor onze veiligheid. Respect voor de overheid dus.

Zolang de politie wel uit z'n bed komt om een overtreding van tien kilometer per uur aan te pakken, maar intussen niets doet aan overlast van hangjongeren of andere irritante criminaliteit waar de burger veel last van heeft, valt er weinig respect te verwachten voor de politie.

Hé kijk nu. Ha, há.... We zijn het eens. Mooi toch!
Inderdaad. Vrouwen uit het korps. Mannetjesputters aannemen. Met de politieknuppel hangjongeren aanpakken etc.. De politieverklikkers van de radio laten bungelen als afschrikwekkend voorbeeld. En het respect voor de politie is terug. Bebloede politieknuppels doen wonderen!

Optimatus schreef:Verder heb ik ook enig respect voor mijn geldbuidel. Ik geef mijn geld liever uit aan boeiende zaken dan aan een verkeersboete, dus die bellers mag ik wel.

Als je je niet aan de snelheid houdt, moet je gewoon dokken!!

Dit is de eerste helft van mijn reactie op jou bijdrage. De rest volgt....

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 17:01

IchtusDeogloria schreef:Moslims zijn welkom als ze beloven zichzelf niet op te blazen, en van de maagden afblijven.
Excuses voor deze opmerking!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2007 17:13

IchtusDeogloria schreef:Inderdaad. Vrouwen uit het korps. Mannetjesputters aannemen. Met de politieknuppel hangjongeren aanpakken etc.. De politieverklikkers van de radio laten bungelen als afschrikwekkend voorbeeld. En het respect voor de politie is terug. Bebloede politieknuppels doen wonderen!

Totdat het een keer jouw bloed is aan die knuppel. Tja jongen, verkeerde plaats, verkeerd tijdstip, slachtoffer van de omstandigheden en de politie slaat in jouw utopie eerst voordat ze vragen stellen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 mar 2007 17:23

Is het vloerkleedje dat door mijn moslimgast is gebruikt om op te bidden nu ook een afgodsmatje? Of is het, nadat er een poes op heeft geslapen, toch gewoon weer het poezenmatje zoals het al jaren is geweest?

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik respecteer moslimburen ook, maar niet hun geloof.

Dan respecteer je de keuze van je buren dus niet en daarmee ook je buren als zodanig niet. Dat is net zoiets als dat ik mijn buren respecteer, maar omdat ik een bloedhekel aan rood haar heb, niet hun haarkleur.

Kun je dit warverhaal toelichten?
Ik wil niet roemen over mezelf maar ik ben toch goed in staat om deze zaken gescheiden te houden.
Als je mijn postings goed had bestudeerd en/of onthoudden zou je jezelf herinneren dat ik meer dan eens moslims uit de brand geholpen heb. Tot eigen schade, en met gevaar voor lijfsbehoud.

Ik hoop het niet te hoeven doen, maar ik zou niet eerst over het geloof gaan nadenken als er iemand in gevaar is. Of dat nou een moslim, een Wilders of een Boliviaan is, doet er dan echt niet toe.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.

Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Mohammed gewelddadig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijftien eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Mohammed te wijzen.
Zijn agressieve optreden geeft een vrijbrief aan zijn volgelingen om ook agressief op te treden.]

Is het jou bekend dat het christendom uit het jodendom is voortgekomen? Het was allerminst Christus' idee om een nieuwe godsdienst te stichten.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Ik denk niet,

Dat is mij ook al opgevallen.

Wat jij wil....!

Misschien zou je eens moeten gaan denken.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:ik heb bevindelijk ervaren dat mijn God en Vader mijn bedelaarshand genadiglijk wilde vullen.

En breng deze ervaring nu eens uitvoerig en detailrijk onder woorden. Wellicht leren wij er ook nog iets van.

Niet ervaring, maar ervaringen. Maar offtopic!

Niet omheendraaien graag. Ik wil die ervaringen graag zien, desnoods in een ander topic.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:De heidenen maken de politie belachelijk door over de radio mensen op te roepen om de flitsers door te bellen. Ze staan te flitsen om snelheidsovertreders te betrappen. De politie is er voor onze veiligheid. Respect voor de overheid dus.

Zolang de politie wel uit z'n bed komt om een overtreding van tien kilometer per uur aan te pakken, maar intussen niets doet aan overlast van hangjongeren of andere irritante criminaliteit waar de burger veel last van heeft, valt er weinig respect te verwachten voor de politie.

Hé kijk nu. Ha, há.... We zijn het eens. Mooi toch!
Inderdaad. Vrouwen uit het korps. Mannetjesputters aannemen. Met de politieknuppel hangjongeren aanpakken etc.. De politieverklikkers van de radio laten bungelen als afschrikwekkend voorbeeld. En het respect voor de politie is terug. Bebloede politieknuppels doen wonderen!

Volgens mij doet alleen God wonderen, of ben vereer jij politieknuppels als relieken? Verder is jouw bijdrage inzake vrouwen uit het korps en ga zo maar door natuurlijk totaal belachelijk. Hoef ik verder niet op in te gaan.

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Verder heb ik ook enig respect voor mijn geldbuidel. Ik geef mijn geld liever uit aan boeiende zaken dan aan een verkeersboete, dus die bellers mag ik wel.

Als je je niet aan de snelheid houdt, moet je gewoon dokken!!

Als ik 130 rijdt op een verlaten snelweg, dan zou daar toch niet zo moeilijk over gedaan moeten worden.

IchtusDeogloria schreef:Dit is de eerste helft van mijn reactie op jou bijdrage. De rest volgt....

Ik ben benieuwd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2007 17:27

IchtusDeoGloria schreef:Inderdaad. Vrouwen uit het korps. Mannetjesputters aannemen. Met de politieknuppel hangjongeren aanpakken etc.. De politieverklikkers van de radio laten bungelen als afschrikwekkend voorbeeld. En het respect voor de politie is terug. Bebloede politieknuppels doen wonderen!

Getver, als dit jouw gereformeerde heilstaat is vind ik je een bijzonder ziekelijk figuur.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 mar 2007 17:29

Aragorn schreef:
IchtusDeoGloria schreef:Inderdaad. Vrouwen uit het korps. Mannetjesputters aannemen. Met de politieknuppel hangjongeren aanpakken etc.. De politieverklikkers van de radio laten bungelen als afschrikwekkend voorbeeld. En het respect voor de politie is terug. Bebloede politieknuppels doen wonderen!

Getver, als dit jouw gereformeerde heilstaat is vind ik je een bijzonder ziekelijk figuur.

Enkeltje Kigali dan maar?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 mar 2007 17:54

IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:De vergelijking ligt in het feit dat beiden (relatief) onschuldig bloed aan hun handen hebben. Mohammed zal ook vast andere onderbroeken gedragen hebben dan Calvijn, maar dat maakt de vergelijking niet minder treffend.

Al zou het waar zijn dat Calvijn onschuldig bloed, van alleen Servet, aan zijn handen hebben(ik heb aangetoond dat hij zowiezo gedoemd was, ook zonder Calvijn), dan nog is de vergelijking niet op zijn plaats.

Calvijn kun je mijns inziens ook prima zien als de grondlegger van een nieuwe religie. Hij is een van de kopstukken van de reformatie, en een reformatie is ook een formatie. Net als Calvijn heeft Mohammed zich ook op een oudere religie gebaseerd, zij het in mindere mate.

Overigens getuigen woorden als 'lopende typmachine van God' ook niet van veel feitenkennis. De Koran wordt grotendeels gezien als ontvangen via de engel Gabriël, dus niet direct van God. Verder zou ik weleens willen weten waarom je Mohammed agressief optreden in de schoenen schuift. Overigens kun je dat dan een andere 'door God geïnspireerde' schrijver - Jozua - beter verwijten. In jouw opinie zou die nog slechter moeten zijn dan Mohammed. Een van de grondleggers van het christelijke geloof (schrijf dat ook gelijk maar af dan), een zeer gewelddadig persoon, niet bepaald iemand die zich gedroeg alsof hij een voorbeeldfunctie had. En zo zijn er nog wel wat bijbelse personen op te noemen.

En ja, Servet was al gedoemd om te sterven. Dat waren alle Joden ook in de tweede wereldoorlog. Iedereen moet een keer sterven, en bovendien hadden de Joden de vloek al over zich afgeroepen door het kruisigen van Jezus. Dus kun je Hitler niet beschuldigen van bloed aan zijn handen te hebben, net als Calvijn. Of toch wel?

Collateral schreef: Een relatief klein deel is gevaarlijk, maar er zijn ook een hoop vredelievende moslims.

Er waren tijdens het naziregime vast ook wel een hoop vredelievende Duitsers.
Ik heb niks tegen moslims, wel tegen hun geloof.

Wist je dat Hitler (officieel) christen was?

‘Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’ -- Adolf Hitler

En je hebt verder gelijk hoor. Er waren tijdens de oorlog ook een hoop vredelievende Duitsers.

Collateral schreef:Het gevaar zit hem volgens mij ook niet in de religie, maar in de mensen. En de mensen die de islam aanhangen komen over het algemeen uit een beschaving die - gezien vanuit het paradigma van de westerse beschaving - op een aantal belangrijke punten onderontwikkeld is. Toen wij westerlingen nog niet zo ver ontwikkeld waren als nu (let wel: 'ontwikkeld' is relatief) hebben we ons bij vlagen net zo gedragen als de moslimfundamentalisten nu, in grote mate onder invloed van het christendom. Denk aan kruistochten, oorlogen en andere bezigheden.

Zoals hierboven voldoende aangetoond, is dit een gevaarlijke religie.

Het is niet zozeer het christendom dat je gevaarlijk moet noemen, maar de mensen die het belijden.

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Nou, wat betreft de kwestie 'islamisering van de samenleving' krijg je voorlopig nul op het rekest met je geklaag. Gezien Mattheüs 17:20-21 betekent dat volgens mij eerder dat er nog iets schort aan je geloof dan dat je God en je medemens moet blijven vermoeien met je geklaag. Misschien moet je toch maar eens beginnen met denken.

De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord.

"Niets zal u onmogelijk zijn," zei Jezus.

Er staat ook geschreven:

O, ik was even vergeten dat je uit de Bijbel alles mag halen wat je goed uitkomt. Je hebt helemaal gelijk.

Hoewel... het zou natuurlijk ook kunnen dat datgene wat jij bidt tot God niet naar Zijn wil is. Ik ga daar in ieder geval maar even vanuit voor het gemak, totdat je gebeden verhoord zullen worden en wij de weldadige warmte van een gans christelijke natie wederom in onze verkoelde botten mogen voelen. Hoe groot acht je die kans (en daarmee de kans dat jouw gebeden nut hebben) trouwens?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 22 mar 2007 18:58

Optimatus schreef:
MrSokkie schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Zonder het goed te praten.... Hoeveel slachtoffers? Hoe vaak vindt dit plaats?

Dit klinkt toch behoorlijk als goedpraten anders. ZO van: het is wel erg, maar wat de moslims doen is nog veel erger. Hoppa, weer een drogreden.

Wat betreft slachtoffers in Afrika, daar zal Opti wel een paar getallen voor hebben..

En die heb ik inderdaad (bron: Wikipedia, Engelstalig):
The U.S. government estimates that up to 12,000 people have been killed in the violence, with many more dying from disease and malnutrition as a direct result of the conflict. Nearly two million civilians have been forced to flee their homes, living in internally displaced person (IDP) camps and within the safety of larger settlements, sleeping on street corners and in other public spaces.

Verder, van dezelfde site, een klein overzichtje van wat de door de christenen van het LRA ontvoerde kinderen is aangedaan:

Witnessed a killing 78%
Tied or locked up 68%
Received a severe beating 63%
Forced to steal or destroy property 58%
Forced to abuse dead bodies 23%
Forced to attack a stranger 22%
Forced to kill a stranger 20%
Forced to kill an opposing soldier in battle 15%
Forced to attack a family member or friend 14%
Forced to kill a family member or friend 8%

Het volledige artikel is te vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/Lord's_Resistance_Army

Zelf ken ik iemand uit die contreien en diens verhalen ondersteunen deze cijfers.

Nog een voorbeeld van christelijk geweld: de genocide in Rwanda, 1994.
In drie maanden tijd werd bijna een miljoen aan mensenlevens "geoogst". De diverse kerken (waaronder zeer rechtzinnige kerken) keken toe en diverse geestelijken nodigden eerst de opgejaagde mensen uit te schuilen in de kerken, alwaar zij daarna in koelen bloede werden afgemaakt met kapmessen, stokken, knuppels en andere inventieve wapens.

Een citaat van een geestelijke: "God heeft jullie verworpen."
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Moslims plegen op veel grotere schaal en verhoudingsgewijs veeeel vaker en heftigere misdaden.

Moet ik nu echt gaan uitzoeken hoeveel slachtoffers de o zo christelijke veroveraars van Zuid-Amerika hebben gemaakt?

Verder vind ik het afmaken van één miljoen mensen in twaalf weken tijd toch net even heftiger dan het sectarisch geweld van een aantal halvemaanzieken. Sterker nog, de gebeurtenissen van '94 staan te boek als de grootste genocide in een korte periode - Auschwitz heeft de productie van omgerekend 333.000 mensen per maand niet gehaald; waarmee ik onder geen beding Auschwitz wil vergoeilijken - nooit! (is overigens ook een christelijk volk, dat Duitse volk).

Ik zou op Turkije i.v.m. Armenië kunnen wijzen. De zogenoemde Armeense genocide.
Ook op de Twin towersaanslag.
Overigens doelde ik specifiek op moordpartijen gepleegd, of oorlogen gevoerd, rechtstreeks in opdracht van God.
Maar voor we elkaar met gebeurtenissen/cijfers van gruweldaden om de oren gaan slaan, laten we terugkeren tot mijn hoofdargument tegen de islam:

De grondlegger van deze religie heeft deze gegrondvest met het zwaard.
Het topic: 'Islamisering van de samenleving, een gevaar?': antwoord.. ja!
Een gewelddadige grondlegger.
Dit houdt in dat de volgelingen van de islam gemakkelijk aan te zetten zijn tot allerlei schurkendaden in de naam van God. De bijbel cq. het Christelijk geloof is veel duidelijker in het afwijzen van geweld. Het oude testament heet niet voor niets oude testament.
Ik heb al een aantal keren aangetoond dat de islam een stap terug in is in, jawel... het oude testament. Met alle gevolgen vandien.
Optimatus schreef: Een historische voetnoot: de moslimgemeenschap aldaar heeft als enige geloofsgemeenschap de storm durven trotseren en veel mensen het leven gered, zonder acht te slaan op afkomst of religie.

Dit heet selectieve berichtgeving.
Hoeveel Christenen waren er die mensen gered hebben? Hoeveel moslims waren er die meegeslacht hebben?
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Bij de mafia mag je de organisatie ook niet verlaten op straffe des doods.

Ach, als sommige mensen zich vrijmaken van de dwangbuis van een streng christelijke familie worden zo ook als paria behandelt of zelfs dood verklaard door hun familieleden.
In Ouderkerk aan den IJssel kijken gezinsleden elkaar niet meer aan sinds sommigen HHK zijn geworden en anderen PKN werden. Is dat christelijk?

1)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria of verklaart je dood.
2)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria, verklaart je dood en is erop uit om je leven te benemen.
Wat kies jij??

Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Riska schreef:Je nickname is een biijzondere - dat heeft verstrekkende consequenties - ook in wat en vooral hoe je dingen zegt...

Dat ben ik mij pijnlijk bewust.

Volgens mij doet het nog niet genoeg pijn, je kraamt nog steeds drogredenen uit die zelfs mijn jongste kat uit haar slaap houden.

Wat jij wil...
Van jonge katten heb ik geen verstand.
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Volgens mij ben ik al heel lang christelijk.

In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!

Ik kan je vertellen dat ik jouw wijze van geloven en vooral de wijze van uitdragen daarvan niet de mijne was, is en zal worden. Mij is geleerd: "Oordeelt niet opdat gij niet veroordeeld wordt", maar ik krijg stellig de indruk dat ik deze Schriftzin anders in de praktijk breng dan jij.

Hoe respectvol wij ook met moslims, boeddhisten, Joden, hindoeïsten, etc. om mogen/moeten gaan. Alleen het geloof in de gekruisigde/opgestane Here Jezus Christus kan Gode behagen. Hij is de enige weg tot zaligheid! Toen ik jou postings in dit topic en andere topics gelezen had, gaf/geef je mij de indruk dat volgens jou 'verschillende wegen naar Rome leiden'.
Optimatus schreef:
Machiavelli schreef:
IchtusDeogloria schreef:In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Volgens mij ben jij niet degene die daar over moet oordelen, en ik vind ik het ook buitengewoon aanmatigend dat jij meent dat wel te moeten den. Zijn woord zou genoeg moeten zijn.

Met dank aan Machiavelli.

Wat jij wil...
Minimatus schreef:
Onze Refowebse Visstick schreef:Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Calvinisten loopt te brallen dat Calvijn een mafioze mensenpyromaan was, dan heeft dit minimale consequenties.
Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Islamieten loopt te brallen dat Mohammed een mafioze pedofiel was, dan heeft je laatste seconde geslagen.

Dat zegt meer iets over die beide kuddes dan over het geloof dat zij uitdragen.

Nee... dat zegt iets over hun geloof.
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord. Ik tracht Hem blijvend aan te lopen met bidden en smekingen en dankzeggingen.

Een soort mantra's dus... Verder blaat je keurig degenen na die jou blijkbaar gevormd hebben. Tijd voor een hervorming wellicht?

Als jij bijbelopdrachten mantra's noemt...?
Wie blaat ik na dan? Wie heeft mij gevormd?
Optimatus schreef:
IchtusDeogloria schreef:Er valt op deze wereld, voor mij, iets te winnen/verliezen van tijdelijke waarde.
Er valt op deze wereld, voor mij, weinig tot niets te winnen/verliezen van eeuwigheidswaarde.

Gezien de stampij die je produceert, is jouw voorkeur voor het tijdelijke zonneklaar. Over de eeuwigheidswaarde hoor ik je namelijk niet.

Wat jij wil...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2007 19:20

IchtusDeogloria schreef:Overigens doelde ik specifiek op moordpartijen gepleegd, of oorlogen gevoerd, rechtstreeks in opdracht van God.

En waarom denk je dat bovengenoemde gruweldaden niet gedaan zijn in opdracht van God? (waarschijnlijker mensen die dachten in opdracht van God te handelen). Als je dat trouwens wilt, kun je er die hele War on Terror ook wel bij rekenen, aangezien Bush zichzelf openlijk beschouwd als verlengstuk van God.

Verder begint je christo-fascisme me danig de keel uit te hangen.

Terug naar “Archief”