Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 mar 2007 19:25

Hehe!!! Eindelijk is het dan zover!!!! =D> =D> :-oo :-oo :-oo |:)|

Mijn collega mag haar dochtertje op gaan halen!!! :8> :8>

As Dinsdag mogen de trotse ouders hun dochter in hun armen sluiten!! 8>) 8>)
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mar 2007 08:03

Wauw leuk zeg!! Ze zijn vast superblij! Hoe heet het kindje? Hoe oud? Etc?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 mar 2007 21:02

WauW!!!!!!

Nian is in Holland aangekomen!!!!!
Nian is geboren op 28 oktober 2006 in Taiwan!
Vanmorgen mochten mijn collega en haar man haar in hun armen sluiten op Schiphol!!!!

*Is zoooo blij voor haar collega :lol:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mar 2007 21:52

Wat bijzonder! Echt geweldig voor die mensen en wat zal er op dat moment toch allemaal door hun hoofd zijn gegaan.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mar 2007 10:16

Gaaf zeg!

Foto? :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 apr 2007 22:17

Als het goed is, heeft het echtpaar dat ik ken en nu in China is, hun kindje gekregen. Ze zouden het krijgen op 3 april, mijn verjaardag! Vond ik wel heel bijzonder en dacht gister ook heel veel aan hun.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 13 apr 2007 09:41

Op mijn stageschool zijn er ook verschillende adoptiekinderen. Het kan super zijn, maar er kunnen ook veel problemen zijn. In het begin, maar later ook. Bijv. als blijkt dat een jongen uit groep 8 toch nog een soort heimwee heeft naar zijn moederland, en ook nog steeds contact heeft met zijn moeder. Voor adoptieouders lijkt me dit best slikken. Sommige adoptiekinderen hebben ook moeite met de taal, omdat ze te lang in hun moederland hebben gewoond. Tuurlijk, het kan ook geweldig zijn!! Ik ken ook genoeg gevallen waar het super goed gaat.Maar alle minpuntjes moet je niet uitsluiten.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 apr 2007 10:08

Natuurlijk kunnen er problemen ontstaan. Maar toch denk ik dat wat veel mensen als minpuntjes zien, geen minpuntjes hoeven te zijn! Wat maakt het uit als een adoptiekind zijn/haar eigen land wil bezoeken om te kijken waar hij/zij vandaan komt, etc? Ik zou mee gaan!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 apr 2007 14:26

Kreeg net een mail binnen dat morgen het echtpaar waar ik al eerder over berichtte met hun dochtertje hopen aan te komen op Schiphol.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 apr 2007 16:48

rosalie83 schreef:Natuurlijk kunnen er problemen ontstaan. Maar toch denk ik dat wat veel mensen als minpuntjes zien, geen minpuntjes hoeven te zijn! Wat maakt het uit als een adoptiekind zijn/haar eigen land wil bezoeken om te kijken waar hij/zij vandaan komt, etc? Ik zou mee gaan!

tuurlijk kan alles goed gaan.. daar ben ik echt wel van overtuigt. Maar wat ik op mijn werk tegenkom met adoptiekinderen ga ik er wel nog eens extra overnadenken als ik in zo situatie zit.

Ik vind nog steeds dat het erg verromatiseerd wordt. Wat schattig zo klein 'zwartje' of zo chineesje. ik weet niet hoe ik het moet verwoorden. ik probeer het dus....

voor de moeder is het wel een echt kind, maar zo kind roept enorm veel aandacht op van andere mensen, die bv op de creche van de kerk elkaar aanstoten of juist met zo kind wel uitgebreid bezig gaan en met een ander, wat voor het uiterlijk minder schattig kind laten zitten.

Begrijp me niet verkeerd....

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 13 apr 2007 17:43

Voor alle duidelijkheid Rosalie: het zit er dik in dat die jongen niet alleen maar op bezoek gaat bij zijn moeder.......
En natuurlijk zijn het wel minpuntjes, alleen omdat het later veel beter zou gaan, dan vergeet je zoiets
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 apr 2007 07:18

Gister wilde ik een kaart kopen voor het adoptie stel. 2 boekhandels hier in het dorp met een enorm assortiment aan kaarten. De ene had 2 domme kaarten (vond ik, met zonnebloemen erop en de ander met schildpadden) en de andere had helemaal geen kaarten voor aankomst/felicitatie met adoptiekindje.

Dit is dus een gat in de markt, wie ontwerpt een aantal leuke kaarten?

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 14 apr 2007 08:06

*Annet* schreef:Dit is dus een gat in de markt, wie ontwerpt een aantal leuke kaarten?
Wat zou jij dan op je kaarten willen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 apr 2007 22:10

Zojuist met ontroering enkele foto's bekeken die ik gemaild had gekregen van de aankomst op Schiphol vanavond. Echt, ik kreeg de tranen in mijn ogen. En ik ben altijd zo koelbloedig!

Wat een mooi meisje en er waren zoveel belangstellenden. Kon mijn broer, schoonzus en neefje ook nog ontwaren.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2007 10:50

Leej schreef:Voor alle duidelijkheid Rosalie: het zit er dik in dat die jongen niet alleen maar op bezoek gaat bij zijn moeder.......

Maar wat nog meer? Wat bedoel je?

Terug naar “Archief”