Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 18 mar 2007 14:11

HansenMirjam schreef:En laat uitzoeken of je hoofdpijn een verklaarbare oorzaak heeft!
Succes!
Hm.. 2.5 jaar terug kreeg ik ineens verschrikkelijke hoofdpijn, na een maand kon ik vanaf een afstandje ineens bijna niets meer zien. Bleek dat mijn ogen -2.25 en -4.5 waren.. Sindsdien draag ik een bril, maar de hoofdpijn is nooit overgegaan. Niet altijd zo fel als in het begin, maar hij is altijd aanwezig. Sommige dagen is het gewoon niet te houden.
Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, naar de oogarts, maar er komt niets uit. De huisartsen hebben idee waar ze moeten beginnen. Iemand een idee om op te laten onderzoeken?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 18 mar 2007 14:58

Mijn broer had ook altijd hoofdpijn en bleek uiteindelijk niet tegen chocolade te kunnen. Misschien idee om dit uit te proberen met bijvoorbeeld suiker?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 mar 2007 16:35

Ik heb zelf de laatste tijd bijna geen hoofdpijn meer. Als ik hoofdpijn heb is het van stress of spanning. Vooral in de tijd dat ik depressief was had ik elke dag hoofdpijn...
Mark heeft nogal veel last van weekendmigraine.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2007 16:44

Al genoemd, maar echt een aanrader! Zorgen dat je 1,5 a 2 liter water drinkt op een dag! Dit kan echt al helpen!

En als je dagelijks met een pc werkt: zorg voor anti-rsi-software, dan moet je af en toe een paar seconden rust nemen en kan je speciale anti-hoofdpijn-oefeningen doen. Dat is echt super!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 mar 2007 16:46

Daphne schreef:Mark heeft nogal veel last van weekendmigraine.

Dat is eigenlijk altijd een kwestie van doordeweeks te gestresst zijn...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2007 18:01

OP moment komt de hoofdpijn bij mij op zetetn. Maar dat komt door spanningen. Ben nu 3 uurtjes aan het werk en al 2 pittige aanvaringen gehad. Dus ik moet nog even door en dan zorgen dat ik vannacht een aardige tijd kan slapen. Dan is het zo voorbij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

Berichtdoor Jannoek » 19 mar 2007 11:27

Aragorn schreef:
CGK<3 schreef:Inderdaad, sinds ik een bril heb van -0,50 heb ik minder hoofdpijn 8)

Gek, ik ben een paar jaar geleden begonnnem et een bril van -1.75 en -0.75, maar had daarvoor nooit hoofdpijn. En tot voor kort (ik heb nu lenzen) heb ik hem ook tijden niet gedragen zonder ergens anders last van te hebben dan slechter zicht op de lange afstand.

Juist een hele kleine sterkte kan zorgen voor flinke hoofdpijn, heb ik me bij de opticien laten vertellen ;). Ik had ook altijd hoofdpijn. Heb +0.5 en een cylinder, en sinds zaterdag weer een bril.. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2007 20:13

Inderdaad, van -8 of -9 terwijl je een halfje hoger nodig hebt krijg je geen koppijn ;)

cornelis
Kapitein
Kapitein

Regelmatig hoofdpijn,wat doe je er aan?

Berichtdoor cornelis » 19 mar 2007 20:57

Hallo allemaal.

Bij mijn vorig verhaal over hoofdpijn ben ik vergeten om het over de oorzaken te hebben.
Als oorzaak bij mij is het vaak door de drukte op het werk.
Te vast geslapen.
Te veel slaap gebrek vanwege ik een tik heb van Narcoleptie(Slaapziekte)
Nu weet ik wel de oorzaken,maar ondanks ik het al vele jaren heb is de hoofdpijn nog vrij regelmatig aanwezig.
Als ik niet zou werken,dan zou het zeker schelen,want dan kan ik zeker langere nachten maken,want als ik tien uur kan slapen gaat het beter,maar na een dag werken wil je ook nog wel wel even wat anders doen dan slapen
En gewerkt moet er ook worden.
Dit wilde ik weer even kwijt,met vr gr Cornelis

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 mar 2007 15:45

Net wat L'être extraterrestre zei ....... bleek uiteindelijk niet tegen chocolade te kunnen. Misschien idee om dit uit te proberen met bijvoorbeeld suiker? Als mijn vader veel last heeft van hoofdpijn, dan 'haalt' me moeder hem weer van de suiker af, anders neemt die nog al wel eens suiker in de koffie, doet ze dat een periode niet dan heeft hij veel minder last van hoofdpijn. Dus misschien moet je ook eens zoiets proberen.
Wat de toekomst brengen moge........

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 mar 2007 16:25

Via een cesartherapeut(e) kun je het uit laten zoeken. Ik kwam er zodoende ook achter.

PeterK

Berichtdoor PeterK » 21 mar 2007 22:44

Ik heb ook regelmatig hoofdpijn maar dit komt denk ik vooral door intensieve inspanning op school/werk.
Daarnaast draag ik lenzen en ik merk dat als het zonnetje erg fel is ik sneller hoofdpijn krijg. Zonnebril op lost dat probleem op.

Ook water drinken (zoals eerder genoemd) is van groot belang.

Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen medicijnen gaan gebruiken. Bij het minste of geringste wordt het kastje al weer geopend om wat chemische troep te eten.

Incidenteel gebruik van medicijnen maken kan ik me voorstellen, op dokters advies eveneens, maar het beste lijkt me toch om het probleem op te lossen bij de bron. En als je dan eens een keer hoofdpijn hebt gewoon een warm bad nemen en naar bed gaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2007 06:55

rosalie83 schreef:

neeh hoor, dat hoeft echt niet een kwestie vand oordeweekse stress te zijn.

Het is hoofdpijn/ nmigraine omdat je uit je wekelijke ritme ben. Ik lag vroeger ook altijd op zondag plat van de migraine, maar nu ik op tijd uitbed ga s morgens en ik op zaterdag er ngo bij werk gaat het prima.

Je kan gewoon uit je dagelijkse ritme zuin.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 03 mei 2007 22:16

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:

neeh hoor, dat hoeft echt niet een kwestie vand oordeweekse stress te zijn.

Het is hoofdpijn/ nmigraine omdat je uit je wekelijke ritme ben. Ik lag vroeger ook altijd op zondag plat van de migraine, maar nu ik op tijd uitbed ga s morgens en ik op zaterdag er ngo bij werk gaat het prima.

Je kan gewoon uit je dagelijkse ritme zuin.

en de lagere cafeine consumptie in het weekend: je eerst bakje pas na 11'en ipv voor 9'en. en dan maar 2 bakjes op een dag ipv 8. dat kan ook een oorzaak zijn.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 mei 2007 10:55

Ik had eerst ook altijd behoorlijk veel last van hoofdpijn. De laaste tijd is het minder gelukkig. Dat komt omdat ik meer ben gaan drinken. Dat scheelt echt heel veel.

Heel soms heb ik last van migraine. Is heel vervelend. Ogen dicht en ramen dicht (geen geluid) en slapen is dan de beste methode. Dan helpt ook geen paracetamol of Ibuprofan tegen de hoofdpijn.

Terug naar “Archief”