invloed op mannelijkheid ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2007 07:26

Kan je dat zien dan? Ik kijk eerlijk gezegd liever naar andere lichaamsdelen van mannen in het zwembad.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mar 2007 08:51

Lalage schreef:Kan je dat zien dan? Ik kijk eerlijk gezegd liever naar andere lichaamsdelen van mannen in het zwembad.

Juist. En nee, volgens mij moet je er met je neus bovenop staan, wil je dat zien. Het is echt puur het gevoel, omdat je het nu eenmaal zelf weet.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 mar 2007 10:44

Lalage schreef:Kan je dat zien dan? Ik kijk eerlijk gezegd liever naar andere lichaamsdelen van mannen in het zwembad.

Inderdaad 8)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 mar 2007 18:21

Met een strakke zwembroek misschien. Maar dan nog moet je wel goed kijken denk ik.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2007 18:32

Inderdaad, je teelballen zijn toch die kleinere die meer naar achteren/boven zitten dan je zaadballen? Lijkt me dat je in een strakke zwembroek nog weinig verschil ziet als je er daar een van mist.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2007 19:48

Aragorn schreef:Inderdaad, je teelballen zijn toch die kleinere die meer naar achteren/boven zitten dan je zaadballen? Lijkt me dat je in een strakke zwembroek nog weinig verschil ziet als je er daar een van mist.

??? Dat is toch hetzelfde? Of bedoel je de bijballen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mar 2007 20:32

Eh, dat kan ook ja. :P De teelballen zijn dus de meest prominente zegmaar?

Ik heb kennelijk niet zo goed opgelet bij biologie. :wink:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 mar 2007 21:44

De meest prominente ja :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mar 2007 22:55

*Twijfelt of ze ook nog een balletje zal opgooien* 8)

Toch maar niet.

Verder heb ik er ook geen verstand van eerlijk gezegd en dat wil ik voorlopig zo houden :clown:

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 09 mar 2007 01:10

voor alle duidelijkheid : als je een bal mist dan mis je zeg maar alles , dus je bijbal en zaadbal.Het ene hoort bij het andere zeg maar.
te zien is het niet echt , daar ben ik het mee eens , maar als mensen weten dat je iets met je zakie hebt gehad word daar soms nogal lacherig overgedaan (in mijn geval dus) flauwe grappen enzo , ben je dan 15/16 dan is dat helemaal niet leuk.
Soms achtervolgd mij dat dan nog , vooral als ik die mensen terug zie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 13:51

Ja ok, ik kan het me wel voorstellen denk ik.

Zelf had ik dan weer dat ze bij mij niet automatisch ingedaald zijn en dan doen ze dat rond je 11e operatief. Maar daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad ofzo, en je ziet er ook bijna niks van.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 16 mar 2007 03:21

Ik heb even mee zitten lezen...en wil wel even reageren voor de goede orde, zeg maar:
De hoeveelheid zaadcellen heeft wel degelijk te maken met de kans op bevruchting. Per ejaculatie komen er, bij "normale" mannen, 20-40 miljoen (!) zaadcellen vrij. Hoe minder dit er zijn, hoe kleiner de kans op bevruchting!
A smile costs nothing, but gives much

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 17 mar 2007 21:33

Tja of je der minder man door voelt ligt er aan hoe je het zelf ervaard, hoe je zelf er tegen aan kijkt en hoe de omgeving er op reageerd.

uiteindelijk ben jezelf de baas over jezelf en over hoe je tegen jezelf aan kijkt. Je omgeving kan daar wel invloed op uit oefenen maar uit eindelijk bepaal jezelf hoe je tegen jezelf aan kijkt. Verder kan je zelf ook invloed uit oefenen op de anderen hoe die daar tegen aan kijken. Mocht je zelf er onder lijden dan zou ik zelf aan me zelfbeeld gaan werken met of zonder hulp.

conclusie: Je bepaald zelf of je er minder man door bent of niet.. opjectief gezien zou ik het niet weten of je minder man daar door bent of niet.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 20 mar 2007 12:16

HansenMirjam schreef:Ik heb even mee zitten lezen...en wil wel even reageren voor de goede orde, zeg maar:
De hoeveelheid zaadcellen heeft wel degelijk te maken met de kans op bevruchting. Per ejaculatie komen er, bij "normale" mannen, 20-40 miljoen (!) zaadcellen vrij. Hoe minder dit er zijn, hoe kleiner de kans op bevruchting!

De kans is zeker afhankelijk van het aantal zaadcellen, maar de bevruchting is afhankelijk van veel meer factoren. Met name natuurlijk de cyclus van de vrouw.
Als de bevruchting op het juiste moment plaatsvind, kan er met een zeer kleine hoeveelheid sperma (en dus zaadcellen) bevrucht worden.
Veel koeien worden bevrucht met KI (kunstmatige inseminatie) en daarbij zijn de hoeveelheden sperma vaak erg klein, enkele honderduizenden spermacellen. ( dan kan een goede stier zo veel mogelijk koeien bevruchten ). Als het sperma op het juiste moment geinsemineert wordt, is de koe vaak na twee keer al drachtig.

Excuses dat ik een koe als voorbeeld neem, maar ik leer ook voor dierendokter.

Verder over de hormoonproductie: De hormonen worden door elkaar in evenwicht gehouden. Bijv: Hormoon A stimuleert productie hormoon B, hormoon B remt productie hormoon A weer. Ook de hormonen in de testes (teelballen) stimuleren een ander hormoon. Omdat er dus in eerste instantie minder hormoon A in de ballen geproduceert word, duurt het ook langer tot het geremd wordt door hormoon B.
Uiteindelijk betekend dat er van beide hormonen een normaal niveau ontstaat.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 20 mar 2007 15:16

@ Boer Piet,
Natuurlijk, maar dan heb je het over KI!!! Bij gemeenschap en bevruchting langs de "gewone" weg is het aantal zaadcellen van groot belang, omdat er onderweg naar de eicel nogal wat sneuvelen... :roll:
Bij KI worden veel hindernissen weggenomen omdat er geinsemineerd wordt op het juiste moment en zo diep mogelijk in de baarmoeder.
A smile costs nothing, but gives much

Terug naar “Archief”