IchtusDeoGloria schreef:Dit alles neemt niet weg dat de islam een achterhaalde religie is.
Het topic is volgens mij of de islamisering van de samenleving een gevaar is? Antwoord....ja!!
Je durft nogal wat te zeggen - een achterhaalde religie. Driekwart zo ongeveer van de wereldbevolking belijdt de islam.
Dat er extremen in zitten weet ik, die zitten in het christendom ook.
Het hoeft helemaal geen gevaar zijn voor de samenleving. De islamieten zijn al veertig jaar in mijn woonplaats aanwezig (industrie, weet je wel, wat de nederlanders vertikten te doen aan slechte kwarweitjes). En er is nog nooit gedoner (excusez le mot) geweest.
Sinds ene Wilders en daarvoor ene Verdonk schelden en schelden op de islam is het veel gespannener geworden. Dat is gecreëerd.
O ja, ik weet het 9 september 2001.
Maar terroristen zijn ook binnen de islam veroordeeld.
Ik zie hier zoveel mensen, woon er temidden van, die bang zijn geworden. Hier geboren en getogen, maar ja, toevallig zijn hun ouders in een islamitisch land geboren. Zou jij, wat jou als waarheid is verkondigd zomaar loslaten?
Laten we in dit land toch eens respect hebben voor andere wereldreligies en een goed onderscheid maken in wat echt religie is en wat niet anders dan terrorisme is.