Doel is zoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertus87
Mineur
Mineur

Doel is zoek

Berichtdoor Bertus87 » 19 mar 2007 16:57

Wat doe je hier eigenlijk nog op aarde, waarvoor ben ik geschapen. Om God te eren, ja maar waar moet ik dat dan in doen. Ik vind geen enkel werk leuk, voel me angstig eenzaam. Je gaat erg laat naar bed, heb geen ritme in je leven, voelt je eigenlijk een niksnut. Niet het lef hebben om te solliciteren, want stel je voor dat je afgewezen word. Het hoeft voor mij ook allemaal niet meer, ik wil toch nooit trouwen want ik vertrouw niemand en ook mezelf niet.

- Wie herkent zich hier allemaal in??

- En hoe kun je het oplossen???
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 mar 2007 17:02

Iedereen heeft wel eens van die twijfelmomenten (gehad) in het leven. Als je zo blíjft denken wordt je depressief en dan wordt het dus wel een stuk lastiger om er overheen te komen. Ik denk dat het voornamelijk de leeftijd is momenteel (dat bedoel ik absoluut niet rot). Doe je een studie of iets dergelijks?

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 19 mar 2007 17:04

Ik doe niets dat is het juist ;/ en ik heb dus ook totaal geen behoefte meer om iets te doen, omdat ik daar helemaal geen nut meer in zie. En de 'waarom' vraag blijft terugkomen. Ik solliciteer ook niet meer, want toch niemand hoeft me te hebben. En als het een keer wel lukt, moet ik op zondag werken.

sela

Berichtdoor sela » 19 mar 2007 17:06

misschien helpen korte termijn doelen.
zoals: ahm.. een nuttige ochtend hebben. de rest van de dag mag dan mislukken, ofzo.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 mar 2007 17:15

sela schreef:misschien helpen korte termijn doelen.
zoals: ahm.. een nuttige ochtend hebben. de rest van de dag mag dan mislukken, ofzo.

Goed idee ja! wat je zegt Bertuz, is wel herkenbaar. Vorig jaar had ik een paar van die maanden dat ik precies hetzelfde dacht als jij, op het solliciteren na dan. Heb ik toen wel gedaan, maar nooit met de gedachte dat ze me toch niet wilden hebben. Waarom vind je het erg om afgewezen te worden? Voor hèn tien anderen moet je maar denken. Helaas is het vraag en aanbod wel een beetje omgedraaid tegenwoordig, heb ik het idee. Vroeger smachtten ze om personeel, tegenwoordig zijn er zóveel werkzoekenden. Bedenk wel dat ze je vrijwel nooit om persoonlijke redenen afwijzen. Veelal heeft een tweede sollicitant bijv. een rijbewijs, woont dichterbij, heeft werkervaring en dus is het puur zakelijk dat ze jou weigeren en voor de tweede sollicitant kiezen. Je moet niet te snel opgeven :wink:

En wat betreft een doel in je leven; begin met het opruimen van je kamer of iets dergelijks. Ga wat dingetjes regelen die er al tijden liggen, maar waar je nog nooit aan toegekomen bent. Zeker weten dat je er een goed gevoel over hebt als je het gedaan hebt.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 19 mar 2007 17:25

Tja ze wijzen je nooit af om persoonlijke redenen. Dat zeggen ze, maar al te vaak geloof ik daar geen snars van. En tja je kamer opruimen enzo, ik ben van nature al netjes, het enige wat 's middags als ik uit bed kom op mn bureau staat zijn 10 bierflesjes ofzo en die heb je ook binnen no-time beneden. En wat versta je onder een nuttige ochtend?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2007 17:27

Hmz, als je elke morgen 10 bierflesjes op te ruimen hebt dan zal ik vast beginnen te zorgen dat dat er maar 5 zijn. Volgens mij voel je jezelf dan meteen een stuk lekkerder.. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 mar 2007 17:33

jamillah schreef:Hmz, als je elke morgen 10 bierflesjes op te ruimen hebt dan zal ik vast beginnen te zorgen dat dat er maar 5 zijn. Volgens mij voel je jezelf dan meteen een stuk lekkerder.. 8)

:schaterlach:

Nu begrijp ik ook inderdaad waarom je het niet meer zo ziet zitten :P

Zonder dollen, er is àltijd ergens een betere baan. Go! Go! Go!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2007 17:51

Je doel zoek.. tsja, waar heb je het voor het laatst gelaten?

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 mar 2007 18:02

Aragorn schreef:Je doel zoek.. tsja, waar heb je het voor het laatst gelaten?

Aragorn ik vind dit niet echt een serieuze reactie....iemand zit met een probleem en dit lijkt mij niet de manier waarop je iemand probeert te helpen.
Afbeelding

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 19 mar 2007 18:04

Ik herken het wel, het heeft voornamelijk te maken met ritme zoeken. Sta eens een week lang elke dag om 8 uur op uit bed, neem een fatsoenlijk ontbijt, wandel of fiets een uurtje buiten, dan is het 9:30 uur en heb je in elk geval een gezond begin van de dag.
En ga vervolgens wat doen: koop een boek voor jezelf dat je binnen een week uit wilt hebben, etc. En limiteer het 'ledig vermaak': geef jezelf maximaal een uur om achtereenvolgens achter je computer te zitten, of maximaal een uur om tv te kijken.
Dat klinkt allemaal erg strikt en streng, maar uiteindelijk kom je alleen zo uit de spiraal van laat naar bed gaan, laat opstaan en je tijd verdoen.

En als je het eng vindt om te solliciteren, begin dan met vrijwilligerswerk. Daarin zul je niet snel afgewezen worden, medewerkers zijn vaak veel te hard nodig, en je komt in het ritme van werken, een doel hebben voor een dag. Op bijvoorbeeld www.vrijwilliger.nl is een hele databank met vacatures, vast ook wel iets dat bij je past.

Sterkte!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2007 18:08

reform schreef:
Aragorn schreef:Je doel zoek.. tsja, waar heb je het voor het laatst gelaten?

Aragorn ik vind dit niet echt een serieuze reactie....iemand zit met een probleem en dit lijkt mij niet de manier waarop je iemand probeert te helpen.

Ach, ik dacht, laat ik het eens een beetje relativeren.

Met het missen van een doel heb ik niet echt ervaring, wel met het missen van de benodigde discipline om de doelen die je je gesteld hebt te bereiken en ik denk dat dat wel vergelijkbaar is. Het is dan zoals windekind al zegt idd belangrijk om structuur te hebben. Dus niet om 4uur naar bed gaan, smiddags wakker worden, lege flessen opruimen en wachten tot het weer avond is maar gewoon activiteiten plannen en een beetje bezig blijven zodat je aan het eind vd avond ook moe genoeg bent om naar bed te willen. Je voelt je dan al snel een stuk nuttiger en ook fitter en vrolijker.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 19 mar 2007 18:16

Vrijwilligerswerk lijkt me inderdaad een goed begin om sowieso ook onder de mensen te blijven, daarbij werkt het dan naar twee kanten, je helpt er anderen mee, maar ook jezelf.
In iedere plaats is er wel zo'n stichting of iets, echt heel mooi werk om mensen te helpen, prima doel om mee te beginnen :wink:

André

Berichtdoor André » 19 mar 2007 18:17

Misschien kun je een doel 'zoeken' samen met een hulpverleningsinstantie, problemen met alcohol wegspoelen is heel mannelijk, maar werkt op de termijn voor geen meter.
Je slaapt slecht, enzo.
Komt in een vicieuze cirkel terecht, etc. etc.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 mar 2007 18:21

Aragorn schreef:Ach, ik dacht, laat ik het eens een beetje relativeren

Met het missen van een doel heb ik niet echt ervaring, wel met het missen van de benodigde discipline om de doelen die je je gesteld hebt te bereiken en ik denk dat dat wel vergelijkbaar is. Het is dan zoals windekind al zegt idd belangrijk om structuur te hebben. Dus niet om 4uur naar bed gaan, smiddags wakker worden, lege flessen opruimen en wachten tot het weer avond is maar gewoon activiteiten plannen en een beetje bezig blijven zodat je aan het eind vd avond ook moe genoeg bent om naar bed te willen. Je voelt je dan al snel een stuk nuttiger en ook fitter en vrolijker.

Op zich ook niks mis mee, maar andermans problemen relativeren zou ik zelf niet doen.

Voor de rest ben ik het wel met je eens....het vetgedrukte deel komt mij ook heel erg bekend voor. Alleen weet ik niet of dat te vergelijken is. Wij hebben nog een doel....alleen wordt die volgens onze believen niet gehaald. Bertuz zoekt naar een doel.

Zelf zou ik gewoon door solliciteren....als is het maar een heel simpel baantje. Je kan een combinatie van vrijwillegerswerk en betaald werk doen. Probeer niet weg te lopen van de angst om af gewezen te worden....hoe meer je er van wegloopt, hoe moelijker het wordt om het te overwinnen.

Sterkte ermee Bertuz.
Laatst gewijzigd door reform op 19 mar 2007 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Terug naar “Archief”