Moderator: Moderafo's
Caligula schreef:Hoewel ik mij niet kan vinden in de motivatie van Ichtus, vind ik het wel vreemd dat meneer Bier geen onderscheid kan maken tussen mens en religie.
Het liefhebben van je naaste heeft geen enkele betrekking op de religie die je naaste aanhangt, noch heeft het betrekking op het mogelijke feit dat je de religie van je naast lief zou moeten hebben.
Sterker nog, een rechtgeaard christen zou alle afstand moeten nemen van de Islam als religie, omdat in essentie beide religies haaks op elkaar staan. Dat er natuurlijk allerlei culturele en/of dogmatische overeenkomsten zijn neemt niet weg een christen zich op grond van de bijbel zich zou moeten kunnen vereenzelvigen met de Islam.
IchtusDeogloria schreef:huibert-jan schreef:Hoe kom je daar allemaal bij??
Wel…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen, en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.
Maar…..als je denkt een christen te zijn en me dan niet begrijpt…. Moge de Almachtige God je dan genadig zijn. Onze God is liefde, maar ook een verterend vuur voor huichelaars.
...Wat een onvoorstelbare onzin kraam jij eruit! Je ontwijkt mijn vragen en vraagt nu al vergeving voor mijn vermeende zonden?Riska schreef:wat een onvoorstelbare onzin!Optimatus schreef:Een schaterlach bij het ochtendgloren!Macciavelli schreef:De refo variant van prosperity gospel?
Hopelijk gaat Nederland/Europa terug naar haar Christelijke wortels zoniet dan zal de schaterlach op jullie gezichten in afgrijzen bevriezen!
...wat is de functie hiervan?...
Moge de Almachtige God en Vader ons land toch blijvend genadig zijn.huibert-jan schreef:Terug naar het Christelijke geloof? welk Christelijk geloof bedoel je eigenlijk? we hebben het in verschillende soorten en maten,van dit geloof is ook meer dan een millenium misbruik gemaakt.
Het Christelijk geloof kenmerkt zich door het geloof in:
-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).
Dit alles uit genade.huibert-jan schreef:Tevens vraag ik me sterk af hoe reeel je naar de wereld kijkt.
Kun je mij misschien uitleggen waarom Moslims of rechts/links extremen de overhand krijgen door intimidatie en dwang? ik zie het verband eigenlijk niet.
Nogmaals…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.
Maar…..als je denkt een christen te zijn en me dan niet begrijpt…. Moge de Almachtige God je dan genadig zijn. Onze God is liefde, maar ook een verterend vuur voor huichelaars.
Indirect vindt je me dus een huichelaar omdat ik samen wil leven met mensen van verschillende geloven en culturen. Weet jij hoe Nederland is ontstaan, ik denk dat daar heel veel te leren valt voor jou. Kijk maar eens naar de verschillen tussen Willem v. Oranje en Maurits t.o.v. Vreemdelingen en andere geloven dan 'den Gereformeerde leer'.huibert-jan schreef:Deze 4 punten lijken wel speer punten voor een nieuwe partij, wat dacht je van PVV/OGG? (Partij Voor de Vrijheid Op Gereformeerde Grondslag)
Dit zijn geen speerpunten maar het zijn oordelen van God, die als een zwaard van Damocles boven dit hoerende en sloerende en allerlei afgoden verheerlijkende land hangen.
Je aanmatigende toon zal wel veranderen als je straks met ‘de schaterlachende in het ochtendgloren’ in een badjas met monnikenmuts en mooi gestikte arabische pantoffels je verplichte afgodenrituelen moet verrichten. Als je op je afgodengebedsmatje gestrekt die zwarte kubus met metereoriet ligt te aanbidden. Als je één keer per jaar verplicht overdag niets eet, en je ’s avonds loopt vol te proppen met voedsel.
... Waarom zo'n woordkeus?...
Ik heb Wilders nog nooit horen vertellen dat wij deze welverdiende straffen kunnen ontgaan door terug naar het Christelijk geloof te gaan. Dus wat heb ik met Wilders van doen!!
Ik denk dat het totaal anders ligt, Geloof in Jezus redt ons van zonden en straf. Niet het 'oude' christelijke geloof. Wat deed Jezus, hij zocht ze op, at en dronk met ze. Hij schold niet op ze en was niet bang voor ze. Moeten wij deze mensen dan niet net als Jezus liefhebben en respecteren?
En met Liefhebben bedoel ik als een voorbeeld zijn en niet als een boeteprediker brallen zoals ik soms opmerk bij jou op dit forum.
Zo nu bidden en dan een sinaasappeltje eten.
Morgen 2 kerkdiensten!
Ik hoop dat je de liefde Gods gevoeld hebt.
Gods onmisbare zegen toegewenst aan allen!
IchtusDeogloria schreef:
Hopelijk gaat Nederland/Europa terug naar haar Christelijke wortels zoniet dan zal de schaterlach op jullie gezichten in afgrijzen bevriezen!
Je aanmatigende toon zal wel veranderen als je straks met ‘de schaterlachende in het ochtendgloren’ in een badjas met monnikenmuts en mooi gestikte arabische pantoffels je verplichte afgodenrituelen moet verrichten. Als je op je afgodengebedsmatje gestrekt die zwarte kubus met metereoriet ligt te aanbidden. Als je één keer per jaar verplicht overdag niets eet, en je ’s avonds loopt vol te proppen met voedsel.
Ik heb Wilders nog nooit horen vertellen dat wij deze welverdiende straffen kunnen ontgaan door terug naar het Christelijk geloof te gaan. Dus wat heb ik met Wilders van doen!!
Zo nu bidden en dan een sinaasappeltje eten.
Morgen 2 kerkdiensten!
Gods onmisbare zegen toegewenst aan allen!
Optimatus schreef:Ik heb stellig de indruk dat de hoofdzaak van de islam is: Allah liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Dat is althans wat ik van de moslims die ik ken, heb ervaren. En ik moet zeggen dat ik hen liever in huis heb dan Ichtusenzovoorts.
Optimatus schreef:Ik heb stellig de indruk dat de hoofdzaak van de islam is: Allah liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Dat is althans wat ik van de moslims die ik ken, heb ervaren. En ik moet zeggen dat ik hen liever in huis heb dan Ichtusenzovoorts.
Aragorn schreef:Dat vraag ik me af. Het christendom is toch vooral gericht op het geloof in Jezus' kruisdood en de verzoening daardoor, terwijl de Islam meer focust op de onderwerping aan de wil van Allah door het uitvoeren van de door hem gegeven leefregels e.d.
Aragorn schreef:Dat vraag ik me af. Het christendom is toch vooral gericht op het geloof in Jezus' kruisdood en de verzoening daardoor, terwijl de Islam meer focust op de onderwerping aan de wil van Allah door het uitvoeren van de door hem gegeven leefregels e.d.
MrSokkie schreef:Aragorn schreef:Dat vraag ik me af. Het christendom is toch vooral gericht op het geloof in Jezus' kruisdood en de verzoening daardoor, terwijl de Islam meer focust op de onderwerping aan de wil van Allah door het uitvoeren van de door hem gegeven leefregels e.d.
En hoeveel christenen doen dat door de door God gegeven leefregels in de wind te slaan? Onderwerping heeft een hele negatieve connotatie hier in het Westen waar we allemaal erg gehecht zijn aan onze vrijheid en zelfbeschikking, maar in onderwerping aan je God geef je niks op, je wordt juist meer vrij, dat zal een christen toch ook wel kunnen beamen?
Aragorn schreef:Eh, ik ben hier niet degene die een negatieve connotatie aan onderwerping geeft hoor.. en natuurlijk komt onderwerping aan Gods Wet en wil ook terug in het christendom, maar in het christendom is dat uiteindelijk niet hetgene dat vrijmaakt en waar het geloof in eerste instantie om draait, itt bij de islam.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten