Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 mar 2007 02:18

Riska schreef:
Optimatus schreef:Dat is ook één van de redenen dat ik Swahili leer en inmiddels ook het Kinyarwanda probeer onder de knie te krijgen.

Als ik nog jong genoeg was en zou emigreren zou het naar Nieuw Zeeland, Australië of Canada zijn.
Je kunt nog zo onder de indruk zijn van de Afrikaanse landen, maar er zijn daar ook veel problemen. Tenzij je daar wilt meewerken aan de ontwikkeling ...

Spreek niet alleen over problemen, maar ook onvoorstelbare hoop, entousiasme en ontwikkeling (ik spreek uit ervaring na 5 maanden Afrika)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 08:11

Daar heb je ook gelijk in Flappie...

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 16 mar 2007 13:32

Vanmorgen keek ik toevallig op het forum van de refo-jongerensite Yord. Als ik die reacties lees, en ook enkele in dit forum, dan is er eerder sprake van islamifobering dan van islamisering.
Wat zeggen ouders tegen hun kinderen, als deze kinderen zeggen dat 'die Marrokanen' zsm terug moeten naar waar ze horen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mar 2007 18:36

Optimatus schreef:Ik krijg zelf steeds meer neiging dit zelfgenoegzame land vol burgerlijke navelstaarders te verlaten.

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die bij het minste of geringste probleem in dit land een enorm misbaar maken en zeggen dat ze gaan emigreren. Vooral zogenaamd vaderlandslievende conservatieven hoor ik net iets te vaak naar m'n zin over de idylle van een boerderijtje in Canada of Nieuw-Zeeland. Afrikaanse bootvluchtelingen, dié hebben pas redenen om te gaan emigreren.

En bovendien begint een betere wereld nog altijd bij jezelf, dacht ik.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 mar 2007 18:56

Daar heb je een punt Aragorn. Bovendien is het niet goed om uit negatieve motieven/resentiment te gaan emigreren. Dat is meestal geen goede basis om in een ander land op nieuw te beginnen, zo leert de ervaring. Over het algemeen slagen alleen die mensen die vanuit een innerlijke beweging, een nieuwe uitdaging aangaan willen emigreren. Mensen die vanuit een motief emigreren dat Nederland 'niets' meer is, komen meestal henzelf én dezelfde problemen elders weer tegen
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 mar 2007 20:10

Aragorn schreef:
Optimatus schreef:Ik krijg zelf steeds meer neiging dit zelfgenoegzame land vol burgerlijke navelstaarders te verlaten.

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die bij het minste of geringste probleem in dit land een enorm misbaar maken en zeggen dat ze gaan emigreren. Vooral zogenaamd vaderlandslievende conservatieven hoor ik net iets te vaak naar m'n zin over de idylle van een boerderijtje in Canada of Nieuw-Zeeland. Afrikaanse bootvluchtelingen, dié hebben pas redenen om te gaan emigreren.

En bovendien begint een betere wereld nog altijd bij jezelf, dacht ik.

Ehm... Ik heb een zekere liefdesband met Nederland, met de "gemiddelde Nederlander" heb ik die band allerminst. Een idylle over een boerderijtje in Canada of Nieuw-Zeeland koester ik zeker niet, mij trekt Oost-Afrika dagelijks meer en meer. Dat is allerminst een idyllisch wereldje en er valt dermate veel te doen dat er wellicht op die manier ook nog een bestaan voor die bootvluchtelingen valt op te bouwen in eigen land. Als ik daar op een of andere manier aan bij kan dragen, zal ik die uitdaging zeker niet uit de weg gaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

huibert-jan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor huibert-jan » 17 mar 2007 09:49

Ik las van de week in de krant dat veel jongeren willen emigreren vanwege het weer in Nederland. Lijkt een slechte reden op het eerste gezicht maar ik denk dat het niet eens zo gek is Nederland te verlaten vanwege het weer. :lol:

Ik denk dat het grootste probleem van emigreren is dat 'het gras bij de buren altijd groener is'. En dat je zoals eerder gezegd later achterkomt dat in andere landen ook problemen spelen die je eerst helemaal niet gezien had.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 17 mar 2007 12:03

Optimatus schreef:Dat is allerminst een idyllisch wereldje en er valt dermate veel te doen dat er wellicht op die manier ook nog een bestaan voor die bootvluchtelingen valt op te bouwen in eigen land. Als ik daar op een of andere manier aan bij kan dragen, zal ik die uitdaging zeker niet uit de weg gaan.

Het is natuurlijk lovenswaardig dat je in Afrika ontwikkeling probeert te stimuleren door ter plaatse te investeren. Ik denk dat je niet veel zult bereiken, omdat de Afrikaanse economische ontwikkeling door de Europese marktprotectie en het dumpen productieoverschotten in Afrika.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2007 15:35

huibert-jan schreef:Ik las van de week in de krant dat veel jongeren willen emigreren vanwege het weer in Nederland. Lijkt een slechte reden op het eerste gezicht maar ik denk dat het niet eens zo gek is Nederland te verlaten vanwege het weer. :lol:

Dat lijkt me nogal kortzichtig. Iedereen weet toch dat we dankzij de klimaatverbetering van Al Gore over afzienbare tijd subtropisch kunnen chillen op het strand bij Amersfoort aan zee.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 18 mar 2007 00:01

huibert-jan schreef:Hoe kom je daar allemaal bij??

Wel…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen, en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.

Maar…..als je denkt een christen te zijn en me dan niet begrijpt…. Moge de Almachtige God je dan genadig zijn. Onze God is liefde, maar ook een verterend vuur voor huichelaars.

Riska schreef:wat een onvoorstelbare onzin!

Optimatus schreef:Een schaterlach bij het ochtendgloren!

Macciavelli schreef:De refo variant van prosperity gospel?

Hopelijk gaat Nederland/Europa terug naar haar Christelijke wortels zoniet dan zal de schaterlach op jullie gezichten in afgrijzen bevriezen!

Moge de Almachtige God en Vader ons land toch blijvend genadig zijn.

huibert-jan schreef:Terug naar het Christelijke geloof? welk Christelijk geloof bedoel je eigenlijk? we hebben het in verschillende soorten en maten,van dit geloof is ook meer dan een millenium misbruik gemaakt.

Het Christelijk geloof kenmerkt zich door het geloof in:

-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).

Dit alles uit genade.

huibert-jan schreef:Tevens vraag ik me sterk af hoe reeel je naar de wereld kijkt.
Kun je mij misschien uitleggen waarom Moslims of rechts/links extremen de overhand krijgen door intimidatie en dwang? ik zie het verband eigenlijk niet.

Nogmaals…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.

Maar…..als je denkt een christen te zijn en me dan niet begrijpt…. Moge de Almachtige God je dan genadig zijn. Onze God is liefde, maar ook een verterend vuur voor huichelaars.

huibert-jan schreef:Deze 4 punten lijken wel speer punten voor een nieuwe partij, wat dacht je van PVV/OGG? (Partij Voor de Vrijheid Op Gereformeerde Grondslag)

Dit zijn geen speerpunten maar het zijn oordelen van God, die als een zwaard van Damocles boven dit hoerende en sloerende en allerlei afgoden verheerlijkende land hangen.

Je aanmatigende toon zal wel veranderen als je straks met ‘de schaterlachende in het ochtendgloren’ in een badjas met monnikenmuts en mooi gestikte arabische pantoffels je verplichte afgodenrituelen moet verrichten. Als je op je afgodengebedsmatje gestrekt die zwarte kubus met metereoriet ligt te aanbidden. Als je één keer per jaar verplicht overdag niets eet, en je ’s avonds loopt vol te proppen met voedsel.

Ik heb Wilders nog nooit horen vertellen dat wij deze welverdiende straffen kunnen ontgaan door terug naar het Christelijk geloof te gaan. Dus wat heb ik met Wilders van doen!!

Zo nu bidden en dan een sinaasappeltje eten.
Morgen 2 kerkdiensten!

Gods onmisbare zegen toegewenst aan allen!
Laatst gewijzigd door IchtusDeogloria op 18 mar 2007 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2007 00:05

Ik vind jouw bijdragen zo absurd, dat ik het moeilijk vind om er adequaat op te reageren.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 mar 2007 00:51

IchtusDeogloria schreef:Als je op je afgodengebedsmatje gestrekt die zwarte kubus met metereoriet ligt te aanbidden.

Dat is onlangs al in mijn huis gebeurd, toen ik een islamiet te logeren had. Uit eigener beweging heb ik hem nog even het kleedje dat normaal op mijn kamer voor mijn bed ligt uitgeleend om hem in de gelegenheid te stellen te bidden.

Het kleedje is overigens van Indiase makelij en wordt doorgaans beslapen door één of meer poezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mar 2007 08:45

Morgen 2 kerkdiensten!

Goed gevoel hè, hel en verdoemenis uitspreken over mede-forummers die gewoon respecteren dat hun buren de islam aanhangen, omdat ze daar nou eenmaal in geboren en opgegroeid zijn...
En dan fijn bidden (voor die mensen die volgens jou een foute godsdienst aanhangen of voor ons die dat respecteren, of voor jezelf omdat je het toch maar weer vroom gezegd hebt?) en vandaag naar de kerk gaan.
Op deze manier ontneem je mij bijna de lust om naar die kerk te gaan...

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 18 mar 2007 11:47

IchtusDeogloria schreef:
huibert-jan schreef:Hoe kom je daar allemaal bij??

Wel…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen, en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.

Riska schreef:wat een onvoorstelbare onzin!

Optimatus schreef:Een schaterlach bij het ochtendgloren!

Macciavelli schreef:De refo variant van prosperity gospel?

Hopelijk gaat Nederland/Europa terug naar haar Christelijke wortels zoniet dan zal de schaterlach op jullie gezichten in afgrijzen bevriezen!

Moge de Almachtige God en Vader ons land toch blijvend genadig zijn.

huibert-jan schreef:Terug naar het Christelijke geloof? welk Christelijk geloof bedoel je eigenlijk? we hebben het in verschillende soorten en maten,van dit geloof is ook meer dan een millenium misbruik gemaakt.

Het Christelijk geloof kenmerkt zich door het geloof in:

-De drie-eenheid.
-Het zondig zijn van de mens(de erfzonde).
-Dat alléén het geloof, in het kruisoffer van de Here Jezus en in Zijn opstanding, red van zonden en zalig maakt.
-De zedelijke wet in de bijbel waar elke christen zich naar moet richten(met vallen en opstaan).

Dit alles uit genade.

huibert-jan schreef:Tevens vraag ik me sterk af hoe reeel je naar de wereld kijkt.
Kun je mij misschien uitleggen waarom Moslims of rechts/links extremen de overhand krijgen door intimidatie en dwang? ik zie het verband eigenlijk niet.

Nogmaals…als je een heiden bent kan ik deze opmerking plaatsen. In dat geval zul je je in de bijbel moeten gaan verdiepen en de levende God vragen of Hij je ogen en hart en verstand wil verlichten.

huibert-jan schreef:Deze 4 punten lijken wel speer punten voor een nieuwe partij, wat dacht je van PVV/OGG? (Partij Voor de Vrijheid Op Gereformeerde Grondslag)

Dit zijn geen speerpunten maar het zijn oordelen van God, die als een zwaard van Damocles boven dit hoerende en sloerende en allerlei afgoden verheerlijkende land hangen.

Je aanmatigende toon zal wel veranderen als je straks met ‘de schaterlachende in het ochtendgloren’ in een badjas met monnikenmuts en mooi gestikte arabische pantoffels je verplichte afgodenrituelen moet verrichten. Als je op je afgodengebedsmatje gestrekt die zwarte kubus met metereoriet ligt te aanbidden. Als je één keer per jaar verplicht overdag niets eet, en je ’s avonds loopt vol te proppen met voedsel.

Ik heb Wilders nog nooit horen vertellen dat wij deze welverdiende straffen kunnen ontgaan door terug naar het Christelijk geloof te gaan. Dus wat heb ik met Wilders van doen!!

Morgen 2 kerkdiensten!

Gods onmisbare zegen toegewenst aan allen!

Sinaasappels groeien overal ter wereld. Ook in Islamitische landen. Ik hoop voor je dat, ondanks dit gegeven, het oranje kreng gesmaakt heeft.

En nu inhoudelijk:
Als het goed is heb je net braaf in de kerk gezeten en heb je als Wetticist (zo kom je wel over) de Wet mogen horen. Ik hoor in mijn kerk ook vaak een mooie samenvatting daarvan:

"God liefhebben boven alles...."

O wacht, er komt nog wat achteraan...

"...en je naaste als jezelf!"

Als je het volmondig met met deze samenvatting eens bent zou ik toch eens wat gaan doen aan jouw standpunten. Je hebt niet hetzelfde startpunt als Wilders, maar een zo mogelijk nog ziekelijker punt: Vanuit je eigen geloof de Islam in de grond trappen. Hoe hypocriet. Ik krijg zowat de indruk dat je moslims ziet als Untermenschen.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 18 mar 2007 21:51

Hoewel ik mij niet kan vinden in de motivatie van Ichtus, vind ik het wel vreemd dat meneer Bier geen onderscheid kan maken tussen mens en religie.

Het liefhebben van je naaste heeft geen enkele betrekking op de religie die je naaste aanhangt, noch heeft het betrekking op het mogelijke feit dat je de religie van je naast lief zou moeten hebben.

Sterker nog, een rechtgeaard christen zou alle afstand moeten nemen van de Islam als religie, omdat in essentie beide religies haaks op elkaar staan. Dat er natuurlijk allerlei culturele en/of dogmatische overeenkomsten zijn neemt niet weg een christen zich op grond van de bijbel zich zou moeten kunnen vereenzelvigen met de Islam.

Terug naar “Archief”